Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Majbebisar 2016

eborgander skrev 2015-11-19 10:59:18 följande:
    Nu har jag ju inte följt tråden så slaviskt :) Men hur kommer det sig att du ska gå på så många UL?
    Jag är med i en studie så det är inte pga ngt knas. Tillväxtstudie i Uppsala universitets regi. Igår var första kollen och så har jag alltså fem tillfällen kvar. Glad
  • emjh
    Krickelin: Vi har inga namn direkt. 
    Ev. Greta om det blir en tjej. Dottern har bestämt Oona. :D 
    Killnamn är svårare. Med sonen hade vi så svårt att bestämma oss att det blev dubbelnamn. 

Ananass: Det där med att inte prata så mycket om graviditeten låter inget konstigt. Jag är jätteglad men går inte runt och pratar om det hela tiden för det. :) 
    Dessutom blir det som du säger verkligare när man dels sett sin bebis, dels känner den. :) 
  • emjh
    lamiette skrev 2015-11-30 20:34:59 följande:

Hej allihop, jag har inte skrivit i tråden på länge, men idag fick jag höra bebisens hjärtljud . Nu känns det bra, men dagen har varit jobbig. Egentligen hade jag inte besök bokat förrän 29/12. Jag fick väldiga sammandragningar från ingenstans (har inte gjort något speciellt eller haft det tidigare). Det höll i sig till eftermiddagen så jag ringde min klinik (går privat) och de så att jag kunde komma in direkt (jag kände mig såklart väldigt orolig, speciellt eftersom min sambo är på resande fot ett par veckor). De kollade hjärtljud och kände över min mage och allt var bra så förhoppningsvis avtar det onda (jag ska bara hålla tummarna att det inte blir någon blödning).

Så, idag var det iaf ett hjärta som slog som det skulle. Framöver håller jag tummarna .

Skönt att allt verkade bra. 
    Jag fick väldigt mycket sammandragningar tidigt när jag väntade nr 2, pga stress. 
    Så ta det så lugnt du bara kan. Jag fick tom. jobba hemifrån en del för att minska på stressen.  
  • emjh
    Jessica4 skrev 2015-11-30 20:59:42 följande:

I helgen ska vi till min syster för att fira hennes son och jag har lite smått panik! Vi har inte berättat för någon att vi är gravida och vill helst vänta till efter ul innan vi berättar och helst enda fram till jul.
    Jag har svårt att dölja magen även fast jag har tjocka tröjor på mig och jag och min mamma kommer få sova i samma rum (sambon ska inte med) och då ska jag dölja mina mammajeans och dölja magen i pyjamasen. Jag vet inte ens vad jag ska ha på mig på kalaset. Får köpa en sopsäck eller nåt..
    Det kommer bli en intressant helg. Få se om nån kommer på mig! ;)

Åh... mitt bästa tips för festkläder är en klänning som sitter åt lite upptill men blir vidare från bysten och nedåt. Eller byxdress med lite resår/skärp eller andra detaljer över magen, tycker inte min mage blir särskilt tydlig i den. 
  • emjh
    Tausen skrev 2015-12-08 15:28:54 följande:

Jag har varit extremt trött hitills i graviditeten (nr 2), har inte kunnat jobba. Är i v.16. Någon annan som har samma problem??

Har oxå domningar i armarna, känns lite som blodstopp...

Domningarna kan vara karpaltunnelsyndrom. Det kan bli riktigt besvärligt. Jag hade det när jag väntade andra barnet, man tappar kraft i händerna, fingrarna domnar och man kan få triggerfingrar (som fastnar i ett speciellt läge). Kan bli värre än så också. 

Prata med din BM om det. Jag fick jättebra hjälp, fick komma till en tjej som informerade, gav lite övningar och så fick jag prova ut "stödvantar" och skenor till underarmarna. 
  • emjh
    Cherryay skrev 2015-12-08 23:11:12 följande:
    Jag är också astrött fortfarande, är i v 17 nu. Sover middag med minstingen varje gång hon sover under dagen men är ändå helt slut när kvällen kommer. Helt sjukt.

Jag har också domningar, i både armar o ben, men det har jag även när jag inte är gravid iofs, dock blir de klart värre under graviditet, vet ej varför faktiskt, något att kolla upp!
    Hej! Kolla mitt svar till Tausen i inlägg 1180. Kan vara karpaltunnelsyndrom och absolut något att kolla upp. 
  • emjh
    LindaPernilla skrev 2015-12-11 13:37:35 följande:

Imorse var vi iväg på RUL. Allting såg toppenfint ut & det var en liten vilding där inne som härjade runt som bara den. Så himla skönt att få se att allting ser bra ut.. där kunde man pusta ut! Vi väntar vår tredje lilla pojke  Lyckan är total! 

Åh vad härligt! Grattis! Underbart att få se att allt är bra. :)

Vi har RUL på måndag men fick ju se pyret för en månad sedan, ändå känns det väldigt spännande.
  • emjh

Ah, jag är så besviken...

Jag hade tid för RUL idag och det var en massa strul, de hade försökt nå mig för att boka om men det visade sig att de ringt på gamla nummer (7-8 år gamla, så de hade pratat med min fd:s nya sambo..., kul). Kändes som att de tyckte det var mitt fel men jag hade ingen aning om att de hade så gamla uppgifter, jag hade ju inte ens det numret när jag väntade mitt första barn. 

Hur som helst, jag fick träffa en annan BM men jag var där för tidigt för RUL (de står envist fast vid att jag har BF 27 maj och är i v16+2 trots att jag plussade 5/9 och hade ÄL 25/8). Jaja, jag vet vad jag vet. 

Den här BM:n hade jättesvårt att se något alls, så vitt hon kunde se så det bra ut men det var för tidigt för att kunna se ordentligt. Så jag fick ny tid 28/12.

Hur som helst, när jag var där för tillväxtstudien visste de att jag skulle tillbaka idag så det var ju deras misstag att inte boka om mig redan då. 

Jag är ganska irriterad på att det inte stämmer med datumen och att de inte lyssnar på mig när jag lägger fram fakta, det är endast mätningen som betyder något för dem. 

Ursäkta babbligt inlägg, jag behövde bara få skriva av mig lite... 

• emjh
    nonameleft skrev 2015-12-15 11:21:40 följande:
    Tråkigt att det blev en sådan besvikelse. Förstår att det måste kännas frustrerande eftersom UL är något man går och längtar efter typ hela tiden. Dessutom var det ju ganska stor skillnad på BF-datum. Du fick se din bebis i alla fall antar jag?
    Ja absolut, det fick jag, Jag hade iofs redan fått se den innan vid ett tillväxt-UL men det är ju alltid lika häftigt att få se barnet i magen. Glad
  • emjh

Vi var på vårt andra RUL idag, fick mycket bättre bemötande och bättre bilder. Dock står de envist fast vid att det är BF 27 maj. Jaja, vi får väl se. Glad

Bebisen är väldigt lik sina syskon, så kul att se! Låg och vinkade och grejade. Jag vill bara titta på bilderna hela tiden. Vi fick själva välja och printa medan BM uppdaterade i datorn. 

V20+0 enligt mig idag men 18+3 enligt UL. 

Jag ska förresten inte till BM förrän 5 februari, känns jättelångt bort. Det blir första besöket sedan inskrivningen. 

Svar på tråden Majbebisar 2016