Inlägg från: Ananass |Visa alla inlägg
  • Ananass

Majbebisar 2016

anas998 skrev 2015-11-09 15:51:58 följande:

Tjejer, nu håller jag nog på att bli galen!

Jag ska på ul på torsdag v.13(12+0) och jag mår hur bra som helst klart en del grav symtom men inte värsta illamåendet eller så. Min mamma berättade att hon mått hur bra som helst med oss 3 syskon. Men jag håller på att bli galen nu! Jag kan inte släppa tanken på att de kommer säga att bebisen är död på torsdag :( men ma är ganska ovanligt va? Oftast kommer det väl ut av sig själv isf även om inte direkt..? Åh Gud jag blir helt tokig. Hur känner nu andra er? Är ni oroliga?

Känner igen mig mycket väl, är också grymt orolig just över MA, trots att jag fortfarande mår illa och kräker nästan varje dag, (är i v.12+4). Känner mig inte gravid, ska få lyssna på hjärtljud den 26/11 men innan dess kommer jag nog fortsätta att vara orolig och inte riktigt tro på att jag är gravid!
  • Ananass

Åh jag är sååå trött på detta illamående som kommer och går genom hela dagarna. Tycker det borde vara bättre nu i v.14 men icke, hoppas det går över någon gång :P

• Ananass

Har RUL den 15/12, vi kommer definitivt ta reda på kön om det är möjligt. Av den anledning att vi båda är alldeles för nyfikna för att låta bli :D

• Ananass
    Krickelin med Naemi skrev 2015-11-19 20:55:42 följande:

V14 idag. Magen är synlig och jag har börjat berätta för vissa på jobbet. Orkar inte klä mig i tält för att dölja längre

Åh vilken härlig bebiskula :) jag har rätt stor mage redan innan så jag får nog vänta ett tag innan det syns, fast min jacka börjar bli svårare och svårare att knäppa haha :p
  • Ananass

Hej tjejer, hur är det med er?

Jag har lite funderingar, vi har hittills bara berättat om graviditeten för min pappa och hans fru. Idag undrade dem varför jag aldrig pratar om graviditeten och bebisen och sånt, min pappas fru var själv gravid för 5-6 år sedan och hon påstår att från att hon blev gravid fram till förlossningen så ville hon bara prata om det hela tiden! Och jag kom då på att jag känner inget behov av att säga något, vet inte vad det skulle vara? Jag känner mig liksom inte gravid trots att jag ändå snart går in i v.16. Är det något fel på mig? Varför känner jag inget annorlunda? Borde vara överlycklig och sväva på moln enligt dem. Kanske blir det annorlunda när man fått något livstecken från magen, jag vet inte! Hur är ni? Känner ni er lyckligare eller annorlunda på något sätt? :P jag kan liksom fortfarande inte tro på det.

• Ananass
    Trassel14 skrev 2015-11-24 14:50:41 följande:

Hej

Nej, det är absolut inget fel på dig. Jag har inte heller pratat med allt och alla om att jag är gravid. Dom närmsta vännerna har fått veta det plus familjen, jag är inte heller så glad över att prata om det och känner som du att man inte är gravid. Syns inte på mig än då magen inte har börjat växa än, är idag v17+1. Nu känner jag mig ännu mindre gravid eftersom illamåendet har vänt och blivit bättre, vilket är bra iof :P 

Jag tycker det är sjukt jobbigt när min svärmor skickar bilder på saker hon tänker köpa till bebisen eller redan har köpt eller börjar prata om sitt framtida barnbarn. Jag tror att det kommer bli bättre senare när magen växer med mera, så tror jag det kommer lossna för mig och glädjen kommer :) Dessutom så väntar vi på svar ifrån FVP och tror det är det som hindrar mig att visa hela min glädje :) 

Skönt att höra :) jag tror också att det kommer att vända, eller jag vet att det kommer vända när man kanske kan fatta lite mer att man är gravid. Själva tanken gör ju mig glad :) men mitt huvud har nog inte riktigt kopplat att jag är gravid än.
  • Ananass

Skönt att höra att man inte är helt knäpp :) ärligt talat tänker jag inte på att jag är gravid hela tiden, fick då höra att det är dumt av mig och "det finns en andledning till att vi är gravida i 9 månader, för att mamman ska kunna förbereda sig mentalt. Men det gör man ju inte om man inte tänker på det". Det är kanske sant, men som sagt så är det svårt att tro på det när man inte ens är 100% på att det finns något där inne.

Imorgon ska vi få lyssna på bebisens hjärtljud :) är riktigt orolig för att det ska vara helt tyst där inne. Men jag hoppas att man kanske kan tro på det lite mer när man får höra att där faktiskt är ett hjärta som slår :)

• Ananass
    evelina92 skrev 2015-11-25 08:52:42 följande:

Jag har känt samma hela tiden, men nu när vi snart är i vecka 19 så börjar jag slappna av litegrann och då känner jag mig MYCKET gladare och vågar verkligen prata om graviditeten.

Fick en blödning i vecka 15 som verkligen gjorde att vi inte vågade vara glada, blev helt chockade! Alla jag känner (och alla kvinnor i min släkt) har haft svårt att bli med barn och har dessutom fått en rad missfall, så jag har bara väntat på att det ska ske :/ jag hann inte ens få mens innan jag blev gravid, detta är första bebisen och det känns sjukt att man kan ha sån "tur". *peppar peppar*

Men som sagt nu börjar det släppa och den 1 december har vi RUL :D

Har ni gjort något tidigt ultraljud eller så? Läste att det får många känns så mycket mer verkligt efter att man faktiskt sett bebisen.

Vill ni veta kön?! Vi kommer inte kunna hålla oss om det går att se :D

Åh den 1/12 är snart! Härligt :)

Vi har inte gjort något ultraljud än alls, har RUL den 15/12 vilket känns som en evighet :) imorgon vid 07.30 ska vi få lyssna på hjärtljud hos BM, det blir första livstecknet vi får :)

Vi kommer aldrig heller kunna hålla oss från att kolla kön, vi är så sjukt nyfikna! :D
  • Ananass
    evelina92 skrev 2015-11-25 09:10:36 följande:

Ja! :) Så himla spännande.

Ja, det gör ju det men jag tycker tiden och veckorna har gått helt sjukt fort! Fick veta i vecka 5 att vi väntar bebis och nu är det snart vecka 19 liksom, pang sa det bara!

Har det börjat synas något på dig? Är det första? :)

Vad skönt att få höra hjärtljud, man går ju nästan och tror att det inte finns något där inne. Jag känner mig inte gravid alls, har inga symptom (förutom att magen hårdnat och en bula syns när jag ligger på rygg) aldrig mått illa eller någonting :)

Ja det är sant, tiden har gått sjukt snabbt hittills!

Jag har alltid haft rätt stor och fläskig mage, men jag tycker ändå att den står ut mera nu än innan, men det är det nog bara jag som tycker hittills :) den börjar även bli mer spänd och rund och lite mindre fläskig haha :P och min vinterjacka blir tajtare och tajtare över magen :P ja det är första :) tog 20 månader innan jag plussade för första gången, och nu känns det så overkligt och det kom så plötsligt trots många månaders försök, så man hänger inte riktigt med i svängarna haha :) är det första för er också?

Känner mig inte alls gravid trots att det molar och rycker i magen genom hela dagarna :) jag äter fortfarande piller mot illamående men har inte kräkt på en hel vecka, woho :D hoppas att det får vara så här nu, jag kan leva med morgonillamåendet men jag hatar att spy :)

Nästa vecka ska vi flytta till hus, min mamma och hennes sambo ska hjälpa oss, så vi funderar på att berätta för dem i helgen. Mest så de inte tycker jag är lat som kanske inte hjälper till så extremt mycket med det tunga :P får se om vi vågar efter att vi fått höra hjärtat eller om vi fortsätter att leva i förnekelse haha!
  • Ananass
    evelina92 skrev 2015-11-25 11:46:15 följande:

Det har jag också haft, känns lite svårare att se bebismagen då, jag känner mig mest tjock om jag ska vara ärlig

Åh ja visst känns det overkligt? Är våran första också :) Har redan börjat kolla lite på vad som behöver inhandlas för det är en djungel... Jag kommer säkert köpa tusen saker jag inte ens behöver för man vet ju inte vad som kan komma till användning

Men vad SKÖNT! Det är så himla obehagligt att spy, usch, är så glad jag sluppit.

Helt underbart att flytta till hus ju! Vi får snällt bo kvar i en lägenhet på 4 våningen (utan hiss...) ett tag till

Det var en befrielse att få berätta, i alla fall för föräldrarna. Har varit svårt att inte säga något och det känns ännu mer verkligt när det är lite mer officiellt

Hahaha! Känner igen det där med att känna sig lat  Men man ska bannemig ta hand om sin rygg nu alltså, så kanske man slipper lite av problemen senare hoppas jag

Ja du det ska bli riktigt skönt med hus! Egen trädgård ( sen är det ju absolut ett plus att där finns både swimmingpool och utomhus jacuzzi ;) ) och att slippa dessa trappor!! Bor idag i en tvåa på tredje våningen, jag kan ju säga som så att jag hade aldrig klarat mig upp till fjärde våningen efter en jobbedag haha! :)
Svar på tråden Majbebisar 2016