HepaticaNobilis skrev 2015-11-02 15:53:28 följande:
Vilken vecka är du i när ni ska lyssna på hjärtljud? Jag kommer att vara i v 14 på inskrivningen och vill så gärna lyssna då!
Superskönt med bra järnvärde! Tror att jag ligger mycket lågt då jag är trött och illamående mest hela tiden, kan utan problem sova/vila halva dygnet om tillfällen ges och ändå känner jag mig helt urlakad.. Ska ta prover imorgon, på inskrivning nästa vecka.
Jag kommer vara i v.14+6 när jag får höra hjärtljud, egentligen vill de inte göra det innan 15+0 men det blev lite tidigare ändå för jag ska göra glukosbelastning den dagen också, eftersom jag har ett bmi på över 30 så rekommenderar dem att man gör en glukosbelastning nu och en i v19-20.
Ja visst är det skönt egentligen, och jag misstänkte att det skulle vara rätt bra för jag känner mig rätt pigg och är inte särkskilt trött längre alls. Men just att hon sa "ovanligt bra" gjorde mig nojig haha :P dessutom var jag extremt svårstucken och trots att hon tyckte att hon träffade bra så kom där inget blod. Vilket tydligen är konstigt för man brukar visst vara väldigt lätt stucken när man är gravid eftersom man får ökad blodmängd! Så ja lite nojig är jag allt efter det besöket :P