Inlägg från: lamiette |Visa alla inlägg
  • lamiette

Majbebisar 2016

Rutinbesök hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut och det är nu tre veckor kvar till beräknad förlossning. Den här graviditeten har varit en berg- och dalbana där jag varit nära att tappa hoppet ett par gånger men nu är bebis snart fullgången och ev problem kan hanteras på ett annat sätt när den är född (njurar är fortfarande förstorade). Jag håller tummarna att de sista veckorna också går bra. Sjukt stressigt på jobbet efter att chefen sa upp sig och slutade med kort varsel. Jag har fortfarande ingen ersättare osv. Men det är inte mitt problem. Jag går hem ändå! Hoppas att allt är bra med alla andra i tråden !

• lamiette
    anas998 skrev 2016-04-25 21:42:42 följande:

Jag har bf 23/5 men vår bebis kommer imorgon. Det blir ett halvplanerat snitt, det planerades i em till imorn fm (v36+0).

Jag har legat inne 3 ggr pga blödningar från moderkakan och nu en gång till sen i torsdags pga att bebis är liten och att moderkakan inte fungerar optimalt. Bebis ligger på -23% i tillväxt så vi får se hur stor bebis är imorgon. Jag är jättenervös och rädd men hoppas att allt kommer gå bra.

Oj, jag håller tummarna för er! Vad spännande att få träffa bebisen . Hoppas allt går bra.
  • lamiette
    anas998 skrev 2016-04-27 19:21:40 följande:

Det blev en liten tjej på 1900g så hon är på neonatal och jag ligger på bb. Jag mådde riktigt dåligt igår så då träffade jag inte henne så mycket men idag har jag varit med henne hela dagen. Hon blir sondmatad pga att hon är så trött att hon inte orkar äta vanligt och amningen har inte riktigt kommit igång än. Hoppas att allt löser sig snabbt så vi kan få komma hem och gosa <3

Åh, vad härligt! Grattis till lilla tjejen . Håller tummarna att hon kommer igång och piggnar till så att ni får koma hem. Lycka till. <3
  • lamiette
    Randig skrev 2016-05-03 10:20:32 följande:

Vad tror ni!?

Igår var jag i vecka 40+2 och skulle få hinnsvepning hos BM. Tappen var mjuk som smör, hade kortats och vinklats framåt MEN var stängd längst upp, så hon kunde inte komma åt hinnorna.

Var sååååå besviken. Ville nästan gråta:( BM blev själv lite förvånad eftersom jag är omföderska och då är man nästan alltid lite öppen. Men nix, min kropp gör sitt jobb till 100%.

Det kom lite blodstrimmor efter att hon hade vart där och petat i tappen, men det försvann över dagen.

Imorse kom det åter igen blodstrimmor när jag torkade mig. kan det vara tappen som börjat öppna sig då?? 

Någon annan som vart i samma situation men som ändå fött ganska tätt inpå?

Vad är hinnsvepning och varför gör man det?
  • lamiette
    Randig skrev 2016-05-03 13:53:11 följande:

Kort och gott kan man säga att det kan man få om man gått över tiden och vill hjälpa till att starta förlossningen, funkar dock inte alltid, speciellt om man utför det innan fullgången tid. Men BM typ lossar hinnorna kring mellan fosterhinnan och livmodern typ. Retar livmoder och tapp. Googla om du vill veta mer:)

Aha, tackar! Jag har gått över tiden en vecka resp en dryg vecka med mina tidigare barn. Vet inte vad jag ska förvänta mig denna gången men med 6 dagar till BF och inte en enda förvärk (dessutom ligger bebis högt och rörligt än) kan jag nog räkna med att gå över nu också, puh!
  • lamiette

Nu är det bara 5 dagar kvar till BF för mig. Idag var jag hos BM och nu låg bebis tydligen snett med huvudet (förra gången var huvudet ned men nu var det åt min höft till). Bebis har tydligen gott om plats (jag är omföderska) och barnmorskan trodde ändå att huvudet skulle hamna i rätt läge om värkarna kommer igång. Jag ska tillbaka på måndag så ska de kolla läget igen. Barnmorskan trodde inte att det blir någon bebis på BF iaf. Jag kommer troligtvis att gå längre . Hur går det för er andra?

• lamiette

Hej igen, idag är det BF för mig men här händer inget! Inte minsta lilla förvärk ens så bebisen har det säkert gott inne i magen! Jag har jobbat idag och gör nog det imorgon också. Vill så gärna spara mina dagar tills bebisen kommer. På onsdag ska vi till BM och jag håller tummarna att bebisen iaf lagt sig med huvudet ned tills dess. Jag har gått över tiden med båda mina andra barn så det var väntat att inte föda i förtid iofs.

• lamiette
    gr0 skrev 2016-05-09 17:09:19 följande:

Jag var till förlossningen idag för att göra ett vändningsförsök av bebin som lagt sig i tvärläge för ett tag sen. Men nu hade hen vänt sig av sig själv utan att jag ens fattat det riktigt! Jag har ju noterat en del bökande i magen och igår tyckte jag magen sjunkit neråt och jag var mer kissnödig än innan men jag vågade ändå inte tro att hen vänt sej. Så lättad nu!

Åh, härligt! Hoppas min också har hittat rätt läge på onsdag.
  • lamiette

Usch, var precis hos barnmorskan men hon skickade oss direkt till Antanatal för fosterljuden är dåliga (alldeles för låga och varierade inte)! Nu väntar vi på att få komma in. Usch, känns som om vi har klippkort här nu. Det positiva var att bebisen faktiskt ligger rätt nu.

• lamiette
    lamiette skrev 2016-05-11 11:03:10 följande:

Usch, var precis hos barnmorskan men hon skickade oss direkt till Antanatal för fosterljuden är dåliga (alldeles för låga och varierade inte)! Nu väntar vi på att få komma in. Usch, känns som om vi har klippkort här nu. Det positiva var att bebisen faktiskt ligger rätt nu.

Vi fick komma hem men måste åka in om fosterrörelserna ändras. Jag orkar inte oroa mig hela tiden så om det inte kommit igång i början av nästa vecka ska jag be dem sätta igång oss. Bebisens njurar är ju förstorade och den ska undersökas för det när den föds så ingen vet ju i dagsläget något. Det de har sagt att så länge den växer som den ska och hjärtljuden är bra låter man allt ha sin gång och ko?lar njurarna när den kommer ut. Men nu när hjärtljuden verkar tveksamma är jag orolig. Får väl genomlida helgen iaf.
  • lamiette
    Tausen skrev 2016-05-12 09:19:14 följande:

Fy vad jobbigt!! Kräv att de sätter igång dig, berätta om hur dåligt din oro får dig att må!!

Japp, det blir igångsättning för oss. Vi har äntligen fått tid och det blir på måndag morgon. Vi ville ha tidigare, men var väl inte tillräckligt påstridiga. De bedömde att bebisen ändå verkar må bra inne i magen. Men det är väldigt skönt att ha ett datum! På måndag vet vi vem det är som bor i magen????.
  • lamiette

Äsch, började blöda igen så vi är på väg till sjukhuset igen. Jag skulle gissa att de sätter igång oss nu . Spännande!!!

• lamiette

Äntligen är vår lille kille här!!!! Jag har haft en trasslig graviditet och hade dessutom gått över tiden 11 dagar när jag började blöda igen (troligtvis något blodkärl som brast när jag började öppna mig). Då vi redan hade igångsättning inplanerad valde de att starta det nu. Allt gick bra och snabbt. Bebis har dock förträngning i urinröret men inget . Annars verkar han må bra!

• lamiette

Ja, det är skönt att han är ute och att vi har honom hos oss nu . Nu ska vi få hjälp med urinröret samt få honom ordentligt undersökt. Ovissheten när han låg i magen var inte kul. Förlossningen var klar på två timmar från det att vi klev in på förlossningen och jag fick bara någon liten bristning. Klarade mig på lite lustgas vid krystvärkarna. Väldigt skönt att få en sån förlossning när graviditeten varit jobbig. Grabben verkar stark och bestämd.

Svar på tråden Majbebisar 2016