Majbebisar 2016
Är det någon här som vet om det finns något samband i längd mellan förlossningar? När jag fick sonen för snart 7,5 år sedan tog det 15 timmar från det att värkarna satte igång till dess att han var ute (5 timmar hemma och 10 på BB). Jag hade med andra ord god tid på mig från start till slut.
Inte för att jag absolut vill ha en långdragen och så smärtsam förlossning som förra gången MEN min respektive jobbar i ett annat land och det tar 2 timmar med flyg att komma hem så OM min förlossning skulle sätta igång för tidigt och det händer på kvällen eller natten så kommer han kanske inte hinna i tid tills bebis kommer ut och detta känns lite småjobbigt. Behöver verkligen ha honom där med mig.
Jag vet ju att det generellt går snabbare med andra barnet men eftersom jag hade 15 timmar borde det väl inte gå SUPERsnabbt med tvåan heller? Eller är jag ute och cyklar nu?
Jag vill dock tillägga att min fösta förlossning var 24 timmar lång från första värken till att sonen kom ut.Men de fösta timmarna var ju inte värkarna så jobbiga.
Vet inte riktigt när man räknar det som "aktiv öppningsfas" .