Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Majbebisar 2016

Acamilla skrev 2015-10-13 22:15:50 följande:
    Ojoj, vilken tur du har. Då undrar man ju så klart vilket län du tillhör. Jag har också börjat funderat i de banorna. Ska man vänta på RUL så får jag vänta till i jul, och då blir det säkert efter jul för att de inte ha tid innan :p

Tack för tipset :)
    Västmanlands län, men det är Uppsala Universitet som håller i studien. 

Jag fick flera UL med mitt första barn, men det berodde på att jag hade ett myom som de opererade bort i v22 så de behövde kolla att hon mådde bra & att allt var ok efteråt. Glad
  • emjh
    Acamilla skrev 2015-10-14 19:38:04 följande:
    Jaha, då har man väl knappats sån tur i Gävleborg då ????

Det här blir min första så har ingen koll på någonting ^^
    Omöjligt är det ju inte, Gävleborg gränsar väl också till Uppsala län? 
    Fast jag har iofs ingen aning om hur spridd den här studien är, fick bara veta att det är en stor sådan. Hoppas du får vara med. :)
  • emjh
    skepparbarn skrev 2015-10-15 10:29:58 följande:
    I Gävleborg får man RUL i vecka 18-20 och inget mer :p
    Samma i Västerås förutom nu då när den här studien pågår... :) 
  • emjh

Västerås med stuga i Hälsingland och maken från Torsåker i Gästrikland. :)

• emjh

Imorgon ska jag hämta maken som varit bortrest i tre veckor.

Jag tror aldrig jag varit så trött men det har ändå gått bra, det värsta är att jag varit sjuk hela tiden (bihåleinfl. & hosta) och något av barnen har vaknat varje natt.

Maken längtar efter vissa saker när han kommer hem men det enda jag drömmer om är att få sova, haha.

• emjh

Jag är i v10 (9+5) och just nu är det så här:

extremt illamående (provar saker och mår sen illa, kylen är full av påbörjade saker som jag aldrig kommer att äta upp)

extremt frusen, särskilt morgon och kväll (jag fryser ALDRIG annars)

extremt trött

tyngdkänsla i magen (redan ganska stor, men tredje barnet)

lättrörd och lättirriterad/lätt arg

fortfarande panikhungrig ibland men inte alls lika ofta som för några veckor sedan

svår halsbränna

bara kräkts två gånger än så länge (har varit mkt tidigare)

• emjh

Jag har fått tid för mitt första (av tre el. fyra) UL.
    18 november får vi första glimten av pyret, ska bli så kul! Glad

• emjh
    almasmamma skrev 2015-10-24 16:12:26 följande:

Halloj tjejer!

Är det några här som tränar? Vad tränar ni? och framför allt VAR hittar ni träningskläder för gravida?

Jag är ju i vecka tolv nu och har kommit igång med träningen igen efter min ivf och efterföljande överstimulering, problemet är ju att träningstightsen sitter ju inte riktigt som dom ska längre:) ( tränar mest dans, zumba och afro men även lite styrka)

Får ni några krämpor av att träna? Jag får ont i underlivet höfter och ljumskar men tänker att det kanske känns bättre om ett tag när jag tränat upp musklerna igen eller vad tror ni?

Med första barnet tränade jag yoga (ej gravidyoga) och gravidvattengympa. Andra barnet och nu = (vanlig) yoga. Yogan funkar fint men man får såklart anpassa vissa rörelser (vissa ska man undvika helt). Fick sluta träna tidigare än jag tänkt med andra pga smärtsam foglossning.

Jag kör på vanliga träningstoppar men gravidleggings från HM. Funkar till yoga där man (jag) inte blir så svettig. :)
  • emjh

Hm... Fick sammandragningar igår och imorse. Känner av foglossning idag. Jag har stressat en del och slitit hårt på sistone så jag antar att kroppen tycker att jag ska vila lite.

Någon mer som känt av sammandragningar redan?

• emjh
    LindaPernilla skrev 2015-10-29 09:26:52 följande:

Idag ska jag på inskrivning Kommer ha samma BM som med yngsta sonen 2012. Känns toppenbra! Sedan evighetsväntan på RUL, haha.

Är i vecka 12 nu (11+5). Byter vecka på lördagar, när byter ni veckor?

Jag är också i v12 och byter på tisdagar, så 11+2 idag. 

Jag var på inskrivning för två veckor sedan och ska inte tillbaka förrän efter mitt RUL. Känns lite konstigt att det är så himla långt emellan, men det var väl så med tvåan också förmodligen. 

Jag bokade mitt RUL idag: 14/12 får jag komma! Sen får jag ju ett UL den 18/11 tack vare tillväxtstudien jag ska vara med i. Tjoho! Glad

Svar på tråden Majbebisar 2016