Inlägg från: lamiette |Visa alla inlägg
  • lamiette

Majbebisar 2016

Åh, vad skönt att höra att man inte är ensam . Förhoppningsvis skärper min sig. Om inte annat så är det ju bara 8 veckor kvar! Till helgen ska jag iväg och provköra bilar (hade hoppats slippa det men sambon har inget driv i den frågan). Hoppas jag hittar ngt som inte spräcker kassan helt iaf.

• lamiette

Usch, jag är nog för snäll (läs dumsnäll) . Hoppas innerligt att sambon skärper sig för jag är liksom inte redo att byta ut honom heller. Ska försöka prata med honom igen. Anledningen till att han har den stora bilen är att han åker en del i jobbet och därför behöver den (bekvämlighet, det är inte så att den lilla inte funkar). Men vi behöver ju två stora bilar så jag ska försöka provköra lite i helgen. Tur att jag har varit och är frisk i graviditeten. Vi har ju ingen okomplicerad graviditet. På onsdag ska vi på extrakoll eftersom sf-måttet knappt ökat alls på 4v (jag hoppas att det beror på hur bebisen låg/ligger) så jag tar det lugnt tills jag vet annat. Jag uppdaterar så snart jag vet mer. Känner mig inte redo för bebis än så den får gärna bo kvar ett tag till.

• lamiette
    Krickelin med Naemi skrev 2016-03-11 18:05:59 följande:

Hjälp. Jag fick ett nytt jobb idag!!! Trodde aldrig jag skulle få det även om intervjun gick fantastiskt och de tyckte jag passade...jag är ju trotsallt i v29!!! Och har 26arbetsdagar kvar om jag följer planen och går hem 21april. Jag vet ju inte ens om när jag får lämna min nuvarande. Dessutom är jag tjänsteman idag och i den nya rollen blir jag på-golvetarbetare i ett gjuteri (samma företag) och kan vid behov skickas ut i produktion. Jag vet inte vad jag ska gö

rå. Får ev gå ned massor i lön oxå. MEN det är ett såå kul jobb som utbildningsledare/samordnare och ska skapa utbildningstid från scratch. Idag är jag ingenjör och har knappt nåt att göra sedan jag kom tillbaka från mamma ledighet och får inga givande uppdrag. Är galet deppig på jobbet då jag är van att ha mycket ansvar. Sååå kul och osäkrare jobb med sämre betalt eller ruttna helt som ingenjör...piooo. Idag för första ggn på 3år är jag sugen på vin hahaha. Får bli påskmust istället.

Oj, grymt ju! Stort GRATTIS! Helt otroligt att få nytt jobb som höggravid . Jag menar, i mitt fall verkar hjärncellerna ha försvunnit helt. Jag skulle aldrig fixa att skriva en vettig ansökan eller prata på intervju. Superbra ju! Grattis och lycka till .
  • lamiette
    Krickelin med Naemi skrev 2016-03-14 15:20:53 följande:

Nu har jag bestämt mig! Jag tar det nya jobbet. Utvecklingen och att det kommer vara så kul betyder mer än de 1400kr jag får gå ned i lön (trodde det var mycket mer). Dessutom har jag ju mitt egna företag som ska få växa under mammaledigheten.

Åhh va kul på måndag att starta det nya

Grattis igen! Tror att utveckling och att göra något man vill är oerhört viktigt. Oftast ångrar man inte det man gör utan det man inte gör .
  • lamiette

Idag var vi på extra koll hos bm eftersom sf-måttet vid förra mätningen hamnade under den understa kurvan men idag var vi uppe precis över den understa kurvan . Så nu håller vi tummarna att det fortsätter så!

• lamiette
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-30 12:49:38 följande:

Vi är på förlossningen, har blivit stoppade så mycket de bara kan med bricanyl subkutant , tractocile dropp och smärtstillande. Nu har dygnet gått och jag har fått i mig bägge doserna kortison för lungorna.

Så om en liten stund tas droppet bort och så får han komma när han kommer. Hoppas att det kommer igång nu när de har bromsat och bromsat (med sådär resultat, har ändå haft värkar ca var 10:e minut).

Spännande!

Ojojoj, spännande! Jag håller tummarna att allt går bra!
  • lamiette
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-31 06:36:40 följande:

Efter en snabb förlossning kom vår lille pojke igår 21:42. V 33+5, han vägde 1126g och är 45 cm lång. Han syresätter sig själv men får lite luft på näsan för att lungorna inte ska klibba ihop. Sond för att förebygga lågt blodsocker. Idag ska jag börja pumpa och försöka få igång amning.

Har sovit ungefär 3 timmar men nu måste jag upp till min bebis!

Åh, vad fin han är! Stort lycka till !
  • lamiette

Det börjar närma sig nu . Idag var jag hos BM och bebisen ligger nu med huvudet nedåt. Magen har sjunkit och trycket nedåt har ökat. Vi är beräknade till 9/5 men bebisen kommer nog tidigare. Det är iofs inte så konstigt eftersom jag har varit väldigt stressad under graviditeten, dels pga sambons oförståelse (han har iofs bättrat sig) och att graviditeten haft en del komplikationer, men även kaos och kris på jobbet (inget funkar, chefen sa upp sig och slutar omgående, det finns fortf ingen ersättare för mig osv) samt att vi har problem med 3-åringen på dagis.

Men, jag är överlycklig över att bebisen fått vara kvar hela tiden (det fanns ju risk att vi skulle få föda tidigare).

Så nu längtar jag efter att hålla det lilla knytet i famnen !

• lamiette
    HepaticaNobilis skrev 2016-04-10 06:37:36 följande:

Vad skönt att han bättrat sig lamiette. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan min stöttande sambo! Och det gör ju inget om bebisen vill komma ut från 36+0 ungefär..

Vi skulle fått åka hem (tidigare hemgång) nu i helgen men Elias blev sjuk istället:( Nu ligger han med syrgas, orkar inte amma och får inhalationer med adrenalin var tredje timme. Sjukt jobbiga dagar med liten bebis som gick från att vara mycket vaken och amma kanonbra till en som bara sover och som får såna puls- och andningsdippar att han blir grå och lelös.. Tur att vi är kvar på sjukhuset!

Jag har nog inte gråtit så mycket i hela mitt liv som under de närmsta dagarna. Både för oro för Elias och för att saknaden efter storebror hemma blir så överväldigande. Som sagt, utan min sambo vet jag inte hur jag skulle hålla ihop..!

Åh, fy vad jobbigt! Men tur att ni är på sjukhuset där de kan övervaka och hjälpa honom. Jag håller verkligen tummarna för att det vänder och att han piggnar till och blir stark snart igen. Jag kan tänka mig att oron och saknaden är fruktansvärd . Samtidigt kan ni ju inte göra så mycket annat än att hålla tummarna nu! Skönt att du och sambon stöttar varann. Kram till er!
  • lamiette
    HepaticaNobilis skrev 2016-04-14 21:42:08 följande:

Vår bebis har rs-virus och blev så dålig att han blev lagd i respirator och fick åka ambulanshelikopter till Astrid Lindgrens barnsjukhus där han nu vårdas på biva.

Han har varit sövd i två dagar men har nu fått börja vakna upp, förhoppningsvis kan han kanske komma ur respiratorn under morgondagen.

Akta era barn från förkylda människor och undvik folksamlingar när de är små! Det här är så fruktansvärt nervslitande så ni förstår inte...!

Usch, vad hemskt! Jag trodde att det mest härjade runt februari men där hade jag fel. Min systers minsta fick rs-virus när hon var ett par veckor gammal och hon blev jättedålig så jag kan tänka mig hur det är för er som har det ännu värre! Hoppas innerligt att det ordnar sig! Stor kram
Svar på tråden Majbebisar 2016