Majbebisar 2016
Huvudvärk, är det något som kan bero på graviditeten?
Har sån hemsk huvudvärk, oftast på kvällarna/nätterna in på morgonen, även på dagarna känner man att den finns där men inte lika intensiv.
Huvudvärk, är det något som kan bero på graviditeten?
Har sån hemsk huvudvärk, oftast på kvällarna/nätterna in på morgonen, även på dagarna känner man att den finns där men inte lika intensiv.
På det stora hela såg allt bra ut iallafall.
Jag är verkligen dunderförkyld, skyller på lilla bebben för varje graviditet har jag blivit jättesjuk. Jag har ganska taskigt immunförsvar i vanliga fall och det blir ännu sämre när jag är gravid. Blää
Vi ska ha ettårskalas för sonen på lördag och jag har velat hela kvällen om vi ska ställa in eller ej, men vi kör ändå. Jag har varit sjuk hela veckan så jag tror inte jag smittar, det är mer frågan om man orkar. Men det blir bara delar av familjen (ändå ca 15 pers) och det blir väldigt enkelt, färdigköpt tårta & kaffe.
Jag är yr och har en galen huvudvärk (japp, sitter vid datorn ändå ) men det är svårt att avgöra om det är graviditeten eller bihålorna som spökar. Har iaf fått kramp i livmodern av all hosta & alla nysningar, haha.
Idag fyller min yngsta ett år, känns konstigt att vi ska få en till om mindre än 8 månader.
Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Jag flera saker oroade mig. Så imorse vid 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt!
Lycka till ni andra!
Jag har inte tyckt att jag har haft så mkt symtom men jo det har jag nog.
Växtvärk, illamående & akut hunger (gärna i kombo som ni andra), mjölk i brösten (slutade amma min son för mindre än en månad sedan så det är inte så konstigt), får ibland kramp i livmodern, rikliga vattniga flytningar, extrem trötthet.
Har varit väldigt svullen i hela kroppen men det känns som att det lagt sig en aning.
Sådärja, 21.30 en lördag och nu ska jag lägga mig.
Maken är bortrest så det blir ingen avlastning, väckning kl. 4.00 igår och kl. 5.10 idag, hehe. Man är lite mör.
Jag vet inte om jag inbillar mig nu men jag tycker jag redan känner fosterrörelser? Är bara i v 10, någon som känner igen det? Förra gången kändes det precis så här fast i v 19-20..
Någo mer som känner av lite graviddepp?
Jag ska på första besöket till BM imorgon, är då i vecka 8+6.
Tredje barnet så det lär ju inte bli så spännande... ;)
Alltså, sen blir det ju lika spännande som om det vore första barnet, men den här första infon har man ju hört ett par gånger nu. :)
Jag var på kombinerat hälsosamtal/inskrivning igår och fick en glad överraskning! Där jag bor får man enbart RUL, men just nu pågår en stor tillväxtstudie där alla friska kvinnor som väntar barn får upp till 4 ultraljud varav det första i v12-13!!
Yay! Jag var så sugen på ett tidigt UL att jag hade börjat kolla upp privata alternativ men nu löser det ju sig.
Min man var inte med pga bortrest, han var iofs inte med när jag väntade tvåan heller. När vi väntade första barnet var han dock med på allt. :)
Tips till er som väntar första barnet: fråga om ni får filma ultraljudet. Det gjorde vi och jag är så glad för det!