Inlägg från: fair |Visa alla inlägg
  • fair

Majbebisar 2016

I morse vaknade jag och hade så himla ont i vänster höft, både fram mot ljumsken och bak i ländryggen. Jag vaknade nån gång i natt och svettades så jag la benet högt upp och på täcket. Vet inte om det är det som är boven...

Jag har i alla fall haft fortsatt ont hela dagen, riktigt ont emellanåt och ibland har det släppt några minuter. Känns väldigt likt när jag får ont i höfterna men nu är det bara vänster sida. Lite oroande med tanke på bebisen men samtidigt så är det ju bara till vänster.. vet inte vad jag ska ta mig till och hoppas innerligt att det går över snabbt. Inge kul att ha så här =/

• fair

Vi ska också ta reda på kön. Det gjorde vi med våra flickor =)

Men min man säger att han bara gör flickor, själv tror jag på pojk ;)

• fair
    Novembersmile skrev 2015-09-18 15:25:37 följande:

Rosa flytning nu när jag gick på toa! Erfarenheter av det? Blir skitskraj för missfall!!

Behöver inte betyda någonting! Däremot om du får ont så ska du vara vaksam. Tror inte att du behöver bara orolig!
  • fair
    Novembersmile skrev 2015-09-19 06:59:52 följande:

Känns kört för mig! Det kommer färskt blod nu , så jag antar att jag fått missfall! :'( blir så jäkla ledsen!! Vad gör man nu då? :'(

Det behöver inte vara så!!! Ring och prata med gyn/kvinnokliniken.

Kram!
  • fair
    Redoförnytt skrev 2015-09-19 19:45:12 följande:

Hej tjejer!

Hur tänker ni kring när man "ska" berätta om graviditeten för släkt och vänner?

Vore kul att höra. Hur kommer ni göra?

Jag tycker det är svårt. Vill berätta, men vill inte ha "stackars dig"-behandling och tjat om "hur går det?" Om någonting skulle gå fel.

Är nu i vecka 6.

Egentligen hade jag velat vänta till vecka 12 men då jag har ett väldigt fysiskt jobb så ska jag berätta för mina föräldrar (som jag jobbar hos) tidigare. Är i v 5+6 idag, ska försöka hålla ut till nästa fredag då jag har vul inbokat. Kanske jag håller på det ända till v 9 också. Vi får se!
  • fair

Idag har jag varit hungrig konstant! Så himla irriterande! Hihi

Ätit ätit och ätit. Ändå är jag hungrig än... trött som en gnu också och känner inte alls för att städa trots att det verkligen behövs.

Ursäkta mitt gnäll, kände bara att jag behövde skriva av mig.

• fair
    Novembersmile skrev 2015-09-20 20:47:26 följande:

Jo testen visar starkt! Men idag har nog allt kommit ut! :( detta var inte som en vanlig mens. Har tok blött och haft värkar/kramper under dagen och blött igenom bindor och kläder! :(

Ska kolla med gyn i morgon! Akuten kunde inte hjälpa mig!

Kram till dig!!!
  • fair

Idag gjorde jag ett nytt vul bara för att se så graviditeten fortskrider.

För tio dagar sedan syntes bara en fostersäck och man kunde ana början till en gulesäck. Idag fick jag se ett litet frö med puls! Hela bebisen pulserande! Tänk att så mycket händer på så lite tid!

Hem mätte 6+1. Enligt mensens första dag är jag i 6+4 eller 6+5 men det spelade tydligen ingen roll alls.

Det kändes så skönt att allt såg bra ut! Särskilt då mina symptom nästan försvunnit totalt sista två dagarna. Jag har inte känt av det mycket alls, lite illamående ibland och mycket kissade. Men annars inget alls! Helt annars om jag jämför med mina andra två graviditeter.

• fair

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

Svar på tråden Majbebisar 2016