Inlägg från: hundenhubbe |Visa alla inlägg
  • hundenhubbe

Majbebisar 2016

1 månad kvar igår och jag kunde inte längta mer. Känner ångest för förlossningen men samtidigt vill jag att den ska starta så snart som möjligt! Mkt blandade känslor alltså :-P tycker allt börjar göra ont, helst trycket neråt! Känns som knivar mellan bena ibland och blåmärke. Sen att man är smidig som en flodhäst gör inte saken bättre haha som sagt. Ska bli skönt då detta är över

• hundenhubbe

Haha är också väldigt less!! Men de är nära nu! tror dock jag kommer få sista i gruppen? Har väl bf sist? (21 maj)

• hundenhubbe
    HonanHöna skrev 2016-04-25 09:35:06 följande:

Ja e senare :/ bf 28maj..

Då får vi se vilken av oss som får först
    JoJosan skrev 2016-04-25 15:41:21 följande:

Jajjemen. Var beräknad till 19 Maj. Men vår lille pojk fick komma den 16 Februari..

Fick spendera 2 månader på sjukhus. Men nu är vi äntligen hemma sen en vecka tillbaka!

Oj han ville komma ut snabbt! Hoppas allt har gått bra! Lägg gärna ut bild kanske en liten förlossningsberättelse om du orkar? grattis!!
  • hundenhubbe
    anas998 skrev 2016-04-25 21:42:42 följande:

Jag har bf 23/5 men vår bebis kommer imorgon. Det blir ett halvplanerat snitt, det planerades i em till imorn fm (v36+0).

Jag har legat inne 3 ggr pga blödningar från moderkakan och nu en gång till sen i torsdags pga att bebis är liten och att moderkakan inte fungerar optimalt. Bebis ligger på -23% i tillväxt så vi får se hur stor bebis är imorgon. Jag är jättenervös och rädd men hoppas att allt kommer gå bra.

De kommer gå jättebra! Du får ju träffa din lilla bebis snart!!
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-04-26 16:37:54 följande:

Jag var inte skrivit så mycket, men läser lite ibland. Har bf 26/5 så prick en månad kvar nu...fast jag har fått för mig att hen ska komma tidigare, varför jag nu tror det då storebror kom på dagen... Önsketänkande kanske :)

Hade sjuukt lång latensfas sist (värkar natten till fredag och han kom först på söndag morgon) med pinvärkar som inte gjorde nån skillnad (bara väldigt ont) så hoppas på en snabbare förlossning denna gång. Ni som fått, har ni fått några symtom innan??

Min första kom också på beräknad dag och går också redan nu och väntar på bebis för tror den kommer komma tidigare! Haha!! Hade också en lång förlossning sist så hoppas Mee på kortare nu!
  • hundenhubbe
    lamiette skrev 2016-04-27 19:59:08 följande:

Åh, vad härligt! Grattis till lilla tjejen . Håller tummarna att hon kommer igång och piggnar till så att ni får koma hem. Lycka till. <3

Grattis till bebisen! Hoppas ni mår bra snart och får komma hem
  • hundenhubbe
    gr0 skrev 2016-04-28 15:52:05 följande:

De misstänker att min bebis ligger i säte och jag ska på ultraljud på måndag för att kolla om det stämmer.

Jag har ställt mej in på vaginal förlossning och är inte alls sugen på snitt även om det vore skönt att få slippa vissa delar av vanlig förlossning. Är inte sugen på att föda i säte heller.

Vi kommer väl göra ett vändningsförsök och de trodde att det kunde lyckas för bebin var inte fixerad i fel läge. Plötsligt blev det ingen tid kvar alls könns det som, är i v 35+3 nu och har bf 29 maj. Om det blir snitt får jag träffa bebin ännu tidigare...

Jag har fött vaginalt i säte! Försökte göra ett vändningsförsök men min lilla hade kilat fast sig. Mitt vatten gick halv tre på natten och i och med säte fick vi åka im på en gång till förlossningen och stanna där. Värkarna drog igång rejält runt sju tiden på morgonen och runt tolv fick jag epidural. Sen försökte jag från ca 14-17 att få ner henne lite mer. Tillslut sa dom att jag fick krysta runt sex och 19 kom våran tjej med rumpan förre. Vid varje vaginal förlossning i säte blir man alltid klippt så att de minskar risken för att de ska fastna. Jag frågade läkaren vad som var bäst att föda och då de gör vaginal förlossning hör i säte (Östersund) så sa hon att de är lila många risker som vid en "'normal" så då valde jag de. Hade denna brud legat i säte (som hon inte gör) jade jag kanske valt kejsarsnitt... Hon fick von rosen skena efteråt och de kan bero på förlossningen eller hur hon låg i magen. Har ju inte fött "vanligt" så har inget att jämföra med men jag tyckte min förlossning var lång och plågsam :-P där har du lite från någon som gjort de dock tyckte jag graviditeten var mkt lättare i säte!! Inte alls lika ont eller ilningar neråt. Lättare att andas och helt enkelt behagligare
  • hundenhubbe
    NessaS skrev 2016-04-27 23:53:27 följande:

Nu är jag nyfiken, vilka metoder har ni provat för att få igång förlossningen? Själv har jag nyligen börjat dricka hallonbladste, min man masserar mig på vissa punkter (akupressure) som sägs framkalla värkar och hjälper bebis att komma ner (bebis e väldigt högt uppe här), kommer börja dansa en gång om dagen o försöka få henne ner genom gravitationen, har idag stimulerat bröstvårtorna, riktigt obehagligt så jag skippar gärna det framöver. Färdknäppen väntar jag gärna med då det blir akut desperation hahaaha

Ska börja testa massa nu i veckan! Testade hallonbladste sist, gick promenader (men de går inte nu, har för ont) och hade mkt sex XD då mim kom på bf kanske man skulle försöka köra samma sak nu! Haha!
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-01 17:29:17 följande:

Då har vi ju nästan samtidigt. Har inte ens 37 fullgågna veckor än och ändå går jag och väntar...bara därför lär hen ju fra ut på tiden och komma först efter bf :/Såg nu att du också bor i östersund, vad tycker du om förlossningen där?

Jag tycker den var bra ???? hade jättebra personal sist. Har inget ont att säga om förlossningen hör ???? har även varit in en extra gång och tittat och de var bara trevligt bemötande!
  • hundenhubbe
    gr0 skrev 2016-05-02 09:11:41 följande:

Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter! Var precis på ultraljud och bebin ligger tvärs över hela magen med huvet under vänster revben typ. De kommer försöka vända i nästa vecka (tidigast?) då jag gått 37 veckor. Envis liten bebis! Men som du säger är det nog behagligare för mej att den ligger som den gör, känner inget tryck neråt eller ens extrem kissnödighet. Men den bökar runt en massa då och då och det känns rätt knäppt nu när den är så pass stor.

Haha jo här bökas de också och a ha r ett sånt enormt tryck neråt. Sen igår känner jag mig också extremt bajsnödig hela tiden. Hade aldrig de med tjejen i säte! Hoppas ni lyckas vända! De är ca 50 % chans att dom lyckas och då kan dom ändå vända tillbaka. Men då din ligger lite tvärs kanske chansen att de lyckas är större. Sen så kan man ha en livmoder som är formad så barnen vill va i säte och de är isåfall den anledningen som du kan få ett igen om du skaffar fler, jag fick som sagt inte de. Sen då de gör vändningsförsök så kommer du får bricanyl som ger hjärtklappning och jag tyckte de gjorde väldigt ont. Tänkte bara säga de så du vet lite vad som väntar men min lilltjej hade ju kilat fast sig så går din lätt att vända kanske de inte är lika obehagligt
Svar på tråden Majbebisar 2016