Inlägg från: HonanHöna |Visa alla inlägg
  • HonanHöna

Majbebisar 2016

anas998 skrev 2016-04-27 19:21:40 följande:

Det blev en liten tjej på 1900g så hon är på neonatal och jag ligger på bb. Jag mådde riktigt dåligt igår så då träffade jag inte henne så mycket men idag har jag varit med henne hela dagen. Hon blir sondmatad pga att hon är så trött att hon inte orkar äta vanligt och amningen har inte riktigt kommit igång än. Hoppas att allt löser sig snabbt så vi kan få komma hem och gosa <3

Jätte grattis till lilla lilla tjejen <3 hoppas ni får nya goa krafter snart! Kram
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-04-26 16:37:54 följande:

Jag var inte skrivit så mycket, men läser lite ibland. Har bf 26/5 så prick en månad kvar nu...fast jag har fått för mig att hen ska komma tidigare, varför jag nu tror det då storebror kom på dagen... Önsketänkande kanske :)

Hade sjuukt lång latensfas sist (värkar natten till fredag och han kom först på söndag morgon) med pinvärkar som inte gjorde nån skillnad (bara väldigt ont) så hoppas på en snabbare förlossning denna gång. Ni som fått, har ni fått några symtom innan??

Haha exakt samma här :) min första kom på bf o nu tänker ja att denna borde komma tidigare också! Har bf 28/5 denna gången
  • HonanHöna
    Tausen skrev 2016-05-01 17:29:17 följande:

Då har vi ju nästan samtidigt. Har inte ens 37 fullgågna veckor än och ändå går jag och väntar...bara därför lär hen ju fra ut på tiden och komma först efter bf :/Såg nu att du också bor i östersund, vad tycker du om förlossningen där?

Ja visst känns det så?.. Men har ett jäkla tryck neråt idag, suttit i sen igår kväll. Kan knappt gå emellanåt..
  • HonanHöna

Hos mvc idag, magen har sjunkit en del, inte helt fixerad än utan ruckbar.. V37 nu o ja vill bara bli klar me detta!!! LIDER verkligen me er som gått över tiden...

• HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 18:27:32 följande:

Precis som mig då! Spännande att se vilken bebis som vill titta ut först! Du var också omföderska va?

Ja precis, andra barnet nu! Sonen kom ju på bf, så hoppas denna vill ut lite tidigare ;)
  • HonanHöna
    Ferrum skrev 2016-05-09 17:17:28 följande:

Hej! Det var längesen jag skrev här! Hade bf idag men vår son tittade ut i lördags 7/5. Allt gick jättebra!

Tänkte önskar er andra lycka till!!

Åh jätte grattis!!!! :)
  • HonanHöna
    lamiette skrev 2016-05-11 11:03:10 följande:

Usch, var precis hos barnmorskan men hon skickade oss direkt till Antanatal för fosterljuden är dåliga (alldeles för låga och varierade inte)! Nu väntar vi på att få komma in. Usch, känns som om vi har klippkort här nu. Det positiva var att bebisen faktiskt ligger rätt nu.

Åh nej. Hoppas allt går bra!! Kram
  • HonanHöna
    stepanova skrev 2016-05-22 18:50:57 följande:

Hoppar in här! Har bf den 30.5, med min nr 3:) dock va det 6 år sen , jag födde sist! Nu är det alltså 7 dagar kvar, och varje dag tror jag att "inatt händer det" men nää! Huvudet lågt (väääldigt lågt), mkt sammandragningar och delar av slemproppen gick i fredags. Nån annan som letar tecken på att förlossningen är på G?

Samma här :) har bf om 6dgr.. Blir lika besviken varje morgon ja vaknar som vanligt haha. Mycket mensvärk, sammandragningar o en väldigt slö bebis (vart över aktiv fram till igår)
  • HonanHöna
    lamiette skrev 2016-05-23 18:59:05 följande:

Äntligen är vår lille kille här!!!! Jag har haft en trasslig graviditet och hade dessutom gått över tiden 11 dagar när jag började blöda igen (troligtvis något blodkärl som brast när jag började öppna mig). Då vi redan hade igångsättning inplanerad valde de att starta det nu. Allt gick bra och snabbt. Bebis har dock förträngning i urinröret men inget . Annars verkar han må bra!

Jätte stort grattis till den lille :)
  • HonanHöna
    lamiette skrev 2016-05-23 22:27:43 följande:

Ja, det är skönt att han är ute och att vi har honom hos oss nu . Nu ska vi få hjälp med urinröret samt få honom ordentligt undersökt. Ovissheten när han låg i magen var inte kul. Förlossningen var klar på två timmar från det att vi klev in på förlossningen och jag fick bara någon liten bristning. Klarade mig på lite lustgas vid krystvärkarna. Väldigt skönt att få en sån förlossning när graviditeten varit jobbig. Grabben verkar stark och bestämd.

Håller tummarna att allt ser tip top ut! :)
Svar på tråden Majbebisar 2016