Inlägg från: Cherryay |Visa alla inlägg
  • Cherryay

Majbebisar 2016

Chreool skrev 2015-10-14 09:27:16 följande:

Jag indrar oxå när man egentligen "kan" köpa mamma byxor? Ja är så svullen hela tiden men känns som att man är lite förhastad om man köper såna redan nu :b svårt dedär.. Alltså är det bara jag som tkr att tiden går sååå jäkla sakta? Längtar tills de gått några mer veckor så man vågar berätta åt alla, då kanske det inte känns lika segt ;b

Jah hämtade ner mammakläderna lagom till helgen, är så himla öm runt magen o brösten att de blev räddningen, plockade ju undan dem för några månader sen bara så de blev inte långvariga på vinden :P

Jag köpte mammakläder tidigt förra gången, just för att jag blev så öm och inte stod ut med att något satt åt, tänkte som så att även om det skulle bli ännu ett mf så gör det inget om jag redan har kläder hemma eftersom vi ändå kommer försöka igen tills det lyckas...

Äger inte mycket "bylsiga" kläder till vardags så behövde nya kläder och då satsade jag på mammagrejer direkt.
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 10:22:55 följande:

Ni som redan börjat med mammabyxor. vilken vecka är ni i ? :)

jag tycker mina vanliga byxor är tajta när man sitter ner. så får dra ner dem under magen :p även om magen inte är så stor än men det är ändå inte så bekvämt.

Är i v 9, klarar inte av när det sitter åt, mycket skönare med mammabyxor!
  • Cherryay

Kumla :) har dock större delen av min familj uppe i Gnarp (södra Norrland) och sambons tvillingbror bor i Varberg så vi rör oss en del i de krokarna också ;)

• Cherryay
    almasmamma skrev 2015-10-16 20:16:17 följande:

Ska ni influensavaccinera er? Min gubbe frågade mej idag när jag ska vaccinera mej eftersom jag är gravid och då tydligen tillhör riskgrupp? Jag har inte ens funderat på det, borde man göra det? Ska fråga barnmorskan och höra vad hon rekommenderar

Man tillhör bara riskgrupp om man är gravid i tredje trimestern har jag för mig? Kan vara redan i mitten på andra men absolut inte första. Jag har aldrig vaccinerat mig iaf, trots att jag tillhör flera riskgrupper och "får" göra det varje år, tror det ger mer stjälp än hjälp mot dessa influensavirus men alla anser olika :)
  • Cherryay
    Ananass skrev 2015-10-18 11:31:38 följande:

Någon annan som har några konstiga symptom eller vad man ska kalla det? Enda sedan jag plussade så har jag börjat nysa ovanligt mycket. Och det känns inte alls som vanliga nysar, i vanliga fall brukar man ju känna lite att en nysning är på g, men nu kommer dem bara helt plötsligt och ofta flera gånger på raken utan paus emellan. Händer dygnet runt, vaknar av att jag nyser nästan varje natt, min sambo börjar också tröttna för han blir livrädd varje gång han vaknar av det :P märkligt! Vet inte om det har med graviditeten att göra men jag har då aldrig haft det så innan :P

Du har ju lättare att få infektioner som gravid iom att kroppens immunförsvar försämras, så du kanske helt enkelt har blivit överkänslig mot något i hemmet, typ damm? Jag blir överkänslig mot en massa som gravid, i vanliga fall reagerar jag bara på pälsdjur och damm, men som gravid klarar jag inte av gräs eller pollen heller, går som du runt och nyser dygnet runt, sådär lagom roligt :P nyser en del i vanliga fall också men lite mer störigt som gravid, dels för jag nyser så mycket mer men framförallt för att jag måste springa på toa så ofta när jag nyser mycket bara så det inte händer en olycka :P
  • Cherryay
    Loviedovie skrev 2015-10-18 14:14:35 följande:

Tjejer! En fråga: man kan ju ha växtvärk över livmodern och även värk i underlivet. Men har någon haft det, alltså värk i själva underlivet? Igår och idag har jag haft som en molande värk upp i själva slidan. Även om jag antar att det är vad som menas överallt med "värk i underlivet" så blir man lite orolig.

Jag har, för mig hör det samman med foglossningen, gör riktigt ont till o från :/
  • Cherryay
    Loviedovie skrev 2015-10-18 17:17:58 följande:

Hmm men då har du väl ont på fler sätt också eller är det bara i underlivet? Gör det mer ont när du står och går eller så?

För mig har det varit likadant hela tiden idag nästan, kanske lite, lite värre när jag sitter än när jag står/ligger ner. Men det är som en jämn, molande värk upp i underlivet.

Nej det gör ont på fler sätt, framförallt senare i grav. just nu är det mest fokuserat runt underlivet men ju mer magen växer och fogarna mjukas upp desto värre kommer det bli. Det gör ont hela tiden, sitta, stå, gå eller ligga, men alla är olika. Säger inte att det är foglossning du har, kan vara något helt annat.
  • Cherryay
    LindaPernilla skrev 2015-10-23 11:29:59 följande:

Hela dagen igår & inatt har jag haft världens migrän! Kändes som att ögonen skulle ploppa ur, huvudet sprängdes, kräktes & grät hela natten. Jag brukar kunna ta ipren för att ta bort den allra värsta toppen, men nu får jag ju inte ta det iom graviditeten, och verkligen inte migräntabletter. Så jag ringde 1177, arg som ett bi & frågade om en gravid kvinna skulle behöva må på det här förbannade sättet & knappt få ta "en helvetes jävla tablettjävel för att orka överleva det här helvetet". Skämdes i efterhand, men jösses så ont jag hade! Tydligen är det bara att stå ut.. haha.

Receptfria nässprayen mot migrän får man också ta under graviditet, eftersom jag inte får behålla något under mina anfall utan bara kräks konstant så är den det enda som fungerar på mig!
  • Cherryay
    Randig skrev 2015-10-25 20:11:43 följande:

Går in i vecka 14 idag (13+1) och den senaste veckan har magen ploppat ut jätte mycket:(  

Så fort gick det inte första graviditeten! Antar att mina magmuskler inte återhämtat sig alls, men det är inte så konstigt, har inte tränat en dag efter att sonen kom för 2 år sedan.

Det är ju tyvärr väldigt vanligt att magen syns tidigare som omföderska, kroppen har ju redan varit gravid en gång och vet vad som väntar, på alla sätt ;)
  • Cherryay
    Acamilla skrev 2015-11-01 21:43:11 följande:

Ja, det känns bra att han vill med :) ja man kanske skulle ta och skrivna ner alla frågor som man har så man inte glömmer nått. Vad var svaret om buffématen då? :)

Inskrivning den 16.e. Förstår inte riktigt hur tiden kan gå så långsamt och så snabbt samtidigt :D

Haha, ja precis. Stora tröjor är min nya bästa kompis :D

Mjo, tyvärr så fick han ju göra det över telefon istället för så som han kanske ville :p

Mmm, det var av samma anledning som jag köpte större byxor :p. Men det känns fortfarande lite läskigt att börja köpa gravidkläder eller bebisgrejer :p

Inför julbordet och buffématen kan man läsa på på Livsmedelsverket om man vill veta, alla varmrätter går bra det är bara allt kallskuret man behöver vara lite petig med och kolla upp vad som gäller :) jag var ju gravid förra julen också och visst, saknade vissa ostar och gravade laxen, vissa röror, men inget som störde vidare mycket, kommer ju fler ggr (bara tydligen inte detta år heller :P)
Svar på tråden Majbebisar 2016