Inlägg från: anas998 |Visa alla inlägg
  • anas998

Majbebisar 2016

Tjejer, nu håller jag nog på att bli galen!
    Jag ska på ul på torsdag v.13(12+0) och jag mår hur bra som helst klart en del grav symtom men inte värsta illamåendet eller så. Min mamma berättade att hon mått hur bra som helst med oss 3 syskon. Men jag håller på att bli galen nu! Jag kan inte släppa tanken på att de kommer säga att bebisen är död på torsdag :( men ma är ganska ovanligt va? Oftast kommer det väl ut av sig själv isf även om inte direkt..? Åh Gud jag blir helt tokig. Hur känner nu andra er? Är ni oroliga?

• anas998

Usch alltså det är hemskt att man ska behöva oroa sig så mkt... Jag har fart ett tidigt ul för att jag tidigt i graviditeten haft blödningar men bm sa att det var lugnt för det var gammalt blod och det har inte kommit nåt på flera veckor och att jag har gravidsymtom. Hemskt att man ska behöva oroa sig till vecka 18-20 annars.
    Men vad mysigt att få lyssna på hjärtat <3

• anas998
    LindaPernilla skrev 2015-11-10 07:42:36 följande:

Hej & välkomna alla nya plussare!! {#emotions_dlg.flower}Jag tror att jag har börjat känna fladder i magen lite då & då! Vansinnigt mysigt! Hjärta
    Börjar även må riktigt bra! Den värsta tröttheten har gått över, humöret börjar bli mer stabilt (haha) och jag har fått tillbaka en del ork. Känns toppen!

Det syns verkligen att jag är gravid. Jag har dels gått upp 10 kg i vikt (vilket iofs inte gör ett dugg då jag vägt 44 kg innan & gääääärna lägger på mig lite, haha) och så har det kommit en mysig kulmage ^_^

Roligt att läsa om er! Hjärta

Åh så mysigt! Vilken vecka är du i?
    Jag är i v12 (11+5) och jag har gått upp ca 1,5kg och har sjuk ångest för det... Har alltid varit smal och det är jag ju fortfarande förutom en liten bula på eftermiddagarna. Men det hör ju till så jag får skärpa mig :)
  • anas998

Nu har jag varit på UL och där var en sprallig liten spillevink där inne <3

Jag vill ge er lite hopp, jag har mått väldigt bra dessa 13veckor och jag har haft 2 blödningar tidigt i graviditeten. Men där bor en fin liten bebis i min mage <3 helt fantastiskt att få se!
    Kram på er!

• anas998

Hej tjejer!
    Jag vill bara tipsa er om att jollyroom har black week denna veckan så ni har chans att fynda rejält. Jag köpte en babysitter med flera olika funktioner till 71% rabatt!
    Jag ville bara tipsa er. :)

• anas998

Jag är i vecka 16 och har köpt kläder, skötbädd och igår fick jag hem mitt black friday kap, en babysitter med flera funktioner :)
    Tycker inte det är för tidigt, man får köpa när man känner för det tycker jag :)

• anas998

Vi köpte när vi var en sväng på Ullared. Men jag skulle också vilja ha tips på bra och billiga kläder :)

• anas998
    EmPe skrev 2015-12-10 14:53:25 följande:
    Vad kul! Har skapat en hemlig fb-grupp för skåne/malmö mammor om du vill vara med? Skicka isf ditt namn i pm till mig så lägger jag till dig:)
    Vad kul! Jag har skickat pm till dig :)
  • anas998

Vår bebis var nära att födas i måndagskväll. En bit av moderkakan har lossnat och det började blöda. Nu verkar läget stabilt men läkarna säger att det med 97% sannolikhet kommer att hända igen. Men jag gick in i vecka 28 (27+0) igår och då stod det i appen och 1177 att 9 av 10 barn som föds nu överlever. Så det känns iaf tryggt! :)
    Vill ni läsa om vad som hände så har jag skrivit historien på bloggen www.vagenmotfamilj.blogg.se

• anas998
    JoJosan skrev 2016-02-25 19:30:42 följande:
    Samma sak hände mig förra veckan. Men våran lille kille var tvungen att komma ut. Var då i vecka 26+5.
    Han är stabil och mår efter omständigheterna bra.
    Visst, det är tidigt men de är så grymt duktiga inom neonatalvården.
    Men varje dag de små kan stanna kvar i magen är bra.
    Hoppas du hinner få en kortisonspruta bara. Ska tydligen hjälpa lungorna på de små att utvecklas.
    Hoppas din lille/lilla stannar kvar i magen ett tag, det är där de trivs o mår bäst just nu.
    Åh vad skönt att höra att allt är okej med er kille. Jo bebis är kvar än så länge och jag har fått komma hem. Jag har fått 2 kortisonsprutor så bebis är förberedd på ett liv utanför magen även in h*n föds imorgon.
    Enl läkarna så kommer jag till 97% sannolikhet att börja blöda igen, så bebis lär födas för tidigt. Men jag hoppas att h*n stannar några veckor till.
    Jag är själv född med akutsnitt i vecka 36 pga att moderkakan brast.
    Vill tacka alla som skickat lyckönskningar och till er vill jag önska all lycka till med er lille kille.
  • anas998

Jag har redan packat väskan, jag är i v.30 men eftersom vi var inne en sväng för 2 veckor sen har jag gjort klart allt.
    Jag har packat:
    -2leggins
    -2 klänningar
    -2 amningsbh
    -flera ombyte trosor
    -kofta
    -pyjamas
    -hygienartiklar
    -förlossningsbrev och andra viktiga papper som ska med
    -handduk (liten + stor)
    -spel/böcker/snacks osv.

Till bebis:
    -3bodys
    -3par strumpor
    -2 par byxor
    -2 mössor
    -2pyjamasar
    -1kofta
    -1 fleeceoverall (behövs kanske inte eriende på när bebis kommer)
    -filtar och snutte

Jag känner mig nöjd med innehållet. Saknas nåt som ni andra kommer på eller har jag för mkt med mig?

• anas998

Med förlossningsbrevet skrev jag ut en mall från babyhjalp.se och fyllde i. Supersmidigt och den kändes rätt för mig, jag fick plats med vad jag tyckte var viktigt.

• anas998
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-30 12:49:38 följande:

Vi är på förlossningen, har blivit stoppade så mycket de bara kan med bricanyl subkutant , tractocile dropp och smärtstillande. Nu har dygnet gått och jag har fått i mig bägge doserna kortison för lungorna.

Så om en liten stund tas droppet bort och så får han komma när han kommer. Hoppas att det kommer igång nu när de har bromsat och bromsat (med sådär resultat, har ändå haft värkar ca var 10:e minut).

Spännande!

Hoppas på att allt går vägen för dig! :)

Själv har jag legat på förlossningen sen 07.30 för jag började blöda igen. Denna gången fick jag också bricanyl för att stoppa värkarna och blodstillande dropp. Jag är i v.33 så bebis är inte redo än.

Jag får stanna inne över natten men hoppas få komma hem imorgon. Någon vecka till får bebis gärna stanna :)
  • anas998
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-31 06:36:40 följande:

Efter en snabb förlossning kom vår lille pojke igår 21:42. V 33+5, han vägde 1126g och är 45 cm lång. Han syresätter sig själv men får lite luft på näsan för att lungorna inte ska klibba ihop. Sond för att förebygga lågt blodsocker. Idag ska jag börja pumpa och försöka få igång amning.

Har sovit ungefär 3 timmar men nu måste jag upp till min bebis!

Stort grattis! :) hoppas allt går bra så ni kan njuta av det!
  • anas998

Jag har bf 23/5 men vår bebis kommer imorgon. Det blir ett halvplanerat snitt, det planerades i em till imorn fm (v36+0).
    Jag har legat inne 3 ggr pga blödningar från moderkakan och nu en gång till sen i torsdags pga att bebis är liten och att moderkakan inte fungerar optimalt. Bebis ligger på -23% i tillväxt så vi får se hur stor bebis är imorgon. Jag är jättenervös och rädd men hoppas att allt kommer gå bra.

• anas998

Det blev en liten tjej på 1900g så hon är på neonatal och jag ligger på bb. Jag mådde riktigt dåligt igår så då träffade jag inte henne så mycket men idag har jag varit med henne hela dagen. Hon blir sondmatad pga att hon är så trött att hon inte orkar äta vanligt och amningen har inte riktigt kommit igång än. Hoppas att allt löser sig snabbt så vi kan få komma hem och gosa <3

• anas998

Åh vad roligt att höra! :)
    Vår dotter föddes med akutkejsarsnitt den 26/4 i v.36+0 idag är hon en fullt frisk och välmående liten tjej! Vi ska dessutom få en till liten i juli <3 så allting rullar på fint i full fart här!

Svar på tråden Majbebisar 2016