Inlägg från: Chreool |Visa alla inlägg
  • Chreool

Majbebisar 2016

Är jag den enda som bor väldigt högt upp i norr? :) haha.. Antagligen ;)

• Chreool

Jag måste fråga er, viktökning..
    Har ni blivit "plufsigare" eller har ni fått behålla er vanliga form (förutom magen då för en del som redan fått lite) :)? Jag har rört på mig jätte mycket.. Ätit mycket mindre gotta, dock börjar äta frukost å lunch vilket jag inte gjorde förut. Men iaf, jag har blivit jätte rund!! Fått ryggvalkar vilket jag aldrig haft, större rumpa och helt enkelt blivit lösare. Känns väldigt trist då det helt enkelt redan blivit mycket tyngre att vara jag.. Å då har inte ens magen kommit än..

• Chreool

Har aldrig varit jättesmal, en vanlig Medium och inget speciellt överflöd.. Men nu har det verkligen svullnat.. Förstår att många är rätt obrydda uti hur man ser ut. Men för mig känns det jätte tråkigt då jag har fått så mycket tyngre att röra på mig plus att mina knän har märkt av den plötsliga viktökningen. Vågar inte ens tänka på hur många kilo det blir i slutändan.. Man vill ju gärna ha en sund graviditet och det innebär ju att man själv mår bra så magen mår bra..

• Chreool

Har mätt superbra utan kräkningar. Lite illamående men har oftast gått över bara sådär. Idag kräktes jag för första gången.. I vecka 13 :(

• Chreool
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-07 19:21:35 följande:
    Visa går upp allt i början o inget på slutet. Svägerskan (också en M) drog på 11 kg till inskrivningen, men sen inte ett kilo till..

Jag drog på mig 23 kg totalt men 18 kg borta imom 3 mån efter förlossning..
    Ja man kan ju verkligen hoppas! Är inte så brydd utseende mässigt ifall jag går upp, det har man ju liksom räknat med ???? men när det verkligen slog som en blixt från klarblå, ja då vart man ju lite chockad.. :) jätteduktigt att gå ner såpass fort! Måste vara skönt att komma in i dem gamla "gängorna" rätt fort!
  • Chreool
    Acamilla skrev 2015-11-07 21:32:10 följande:
    Kan det vara magsjuka eller något virus? Eller nått annat? Man får ju hoppas att du Skipper gravidkräkningar nu :p
    Ja det var verkligen jätte märkligt!! Vart SÅ himla dålig bara pangbom. Tänkte att det kanske är vanligt? Man vet ju inte när det är första.. :) men dagen efter inget och inte nu efteråt heller.. Lite växtvärk från och till, thats it. Superskumt! Har du haft "mindre" symptom nu senaste veckorna? Har hört att de är vanligt. Själv har jag verkligen haft mindre och då blir man ju sådär nojig och tänker att man kanske inbillar allt ????
  • Chreool
    Acamilla skrev 2015-11-11 12:38:20 följande:
    Då var det kanske bara någon bacill som bråkade med dig :) men jag vet inte för jag väntar ju också första, hehe.
    Jag har ju knappt haft några symtom överhuvudtaget :p men jag tror att jag mår lite bättre faktiskt. Har haft en liten tryckande illamående tidigare men nu nästan inget :p.
    I början var jag ordentligt nojig över att få missfall, men så slutade jag bara tro på att jag är gravid och lever ett liv som en väldigt matkräsen nykterist istället :p. Längtar till RUL, då kanske jag kan bli "gravid" på riktigt :D
    Haha är precis som du där, går runt och är nykter & kräsen ;) känns lite trist när symptomen försvinner :( fått tid till Ultraljud än? Jag fick 4 december.. Längtar sååå mkt :)
  • Chreool
    Acamilla skrev 2015-11-12 21:38:17 följande:
    Ååååh, men det är ju snart jue :D hur långt gången är du?
    Ja, vi ska på RUL den 28.e så set är ganska långt dit... Men det brukar gå fort när julen nalkas ;)
    Alltså 28 nästa månad? :)
    Är i vecka 14+5.. Känns som att tiden går så sakta! Kanske går lite fortare nu när man ska stöka me julen hela december å sånt :b så 4 dec känns faktiskt rätt snart! Men är sjuuuukt nervös för att inte se ngt :O haha..
  • Chreool
    Acamilla skrev 2015-11-15 10:27:04 följande:
    Mm, den 28.e december ska vi dit :p så avundas ditt datum lite :p har du inte heller sett bebisen tidigare?
    Hehe okey, då förstår jag. Är en bit bort ju och man är ju ivrig att se det lilla livet :) nej jag har aldrig sett.. Inte känt ngt eller lyssnat på något hjärta. Så känns väldigt främmande ännu :) det var ditt första.. Hur gammal är du ? Om man får fråga sånt :)
  • Chreool
    nanm skrev 2015-11-18 10:24:23 följande:
    Jag har också fått ryggvalkar, haha, känns otroligt ovant. 
    Äter ej socker, gluten, mjölkprodukter och tränar fortfarande crossfit 5 gånger i veckan samt har ett löppass på mellan 1-2.5 mil i veckan. 
    Jag har gått upp från 59 kg-68 kg från start av grav och spydde även en hel del där i början. 
    Det är märkligt hur olika alla är, och hur man kan gå upp så mycket som jag gjort TROTS en aktiv livsstil. 
    Ska bli kul ('kul') att se vad jag landar på när det är dags för förlossning :)
    Haha helt otroligt! Du lever ju verkligen tusen ggr aktivare än vad jag gör så det känns verkligen superskumt att du ökat så mkt.. :) men man vet ju att det är "bra" kilon så man är ju inte helt förkrossad, men visst känns de underligt ???? all är olika, bara att konstatera :) önskar att jag också hade kunnat fortsätta träna men det går inte. Blir så otroligt andfådd av INGET numera så all träning känns plötligt fruktansvärt. Du har inte haft sådana problem? ????
Svar på tråden Majbebisar 2016