Majbebisar 2016
Vi ska också ta reda på kön. Det gjorde vi med våra flickor =)
Men min man säger att han bara gör flickor, själv tror jag på pojk ;)
Vi ska också ta reda på kön. Det gjorde vi med våra flickor =)
Men min man säger att han bara gör flickor, själv tror jag på pojk ;)
Hej hej!
BF 16 Maj :) längtar så och hoppas verkligen verkligen att denna lilla vill stanna! Fick nämnligen missfall den 6 aug så att få ett + på Stickan nu kom som en chock verkligen! Men jag är så glad, samtidigt som jag är supernervös!
Vi här två pojkar sen förut! O detta är en pojke! Kommer aldrig få en liten tjej :P men en till grabb är så välkommet det med! Vi kommer kolla kön såklart! Ja kan inte hålla mig! Men det ÄR en pojke :P
Grattis allihop till era +! Vi har en underbar tid framför oss :D
Hej tjejer!
Jag har en undran, vad har ni för symtom och är de ihållande? eller kommer de och går lixom?
Jag har lite molvärk ibland som sedan försvinner, ont i brösten 2 dagar som sedan försvann, lite illamående som kommer och går, lite trötthet som kommer och går. Är det normalt att symtomen försvinner och ändras eller hur har ni det? Det enda som tyvärr består är svullna tarmar som ömmar o känns.
Känner mig inte speciellt gravid men vet att det är en liten därinne då vi gjort vul (dock för tidigt för att kunna se hjärtat)
Jag tar en brustablett "multivitamin - kvinna" som innehåller alla vitaminer och folsyra varje morgon.
Just nu skulle jag dock vilja åka på semester 9 månader så folk slipper mig. Usch, mitt humör är kasst, gråter & gömmer mig. Samma var det förra gången.
Är inte alls "lycklig" under graviditeterna, utan bara går & väntar tills det är över & vi får våran lilla skatt och jag får tillbaka mitt mående och mig själv.
Rosa flytning nu när jag gick på toa! Erfarenheter av det? Blir skitskraj för missfall!!
Känns kört för mig! Det kommer färskt blod nu , så jag antar att jag fått missfall! :'( blir så jäkla ledsen!! Vad gör man nu då? :'(
Min blödning tilltog under dagen och känns som "allt" kom ut! :( hur länge blöder man efter ett MF ?
Tycker att tiden går såå segt! Ena dagen känner jag mig gravid för att nästa känna mig totalt ogravid. Är så less på att vara totalt orkeslös och less på att min annars tjocka mage nu är gigantiskt uppsvälld, så att inga kläder passar. Och enda jag är sugen på är sötsaker och andra onyttigheter... Det var dagens reflektioner från mig... V. 5+6 idag (förhoppningsvis)
Har ni varit med om att symtomen försvinner? Sedan två dagar har allt försvunnit, illamående, ömma bröst, tröttheten... Är i v 6+6 idag. Måste jag vara orolig över missfall eller MA eller har ni upplevt detta tidigare och det sen har visats sig att allt är bra?
Inskrivning idag.
Hb, socker och blodtryck bra.
Rul inbokat till v 17+4. Bara 10 veckor kvar! =D
Hälsosamtal om ca 5 veckor. Eftersom jag fick högt blodtryck i samband med förra förlossningen kommer jag att få komma på tätare besök. Känns tryggt!
Nu fick jag en rosa flytning. Blev såklart jätteorolig direkt fast jag vet att jag hade så med båda mina andra barn... fy fan. Denna oro alltså! =(
Hej hörni!
Jag har inte läst tråden på ett tag men vill bara säga att allt är bra hos mig. Är i v 10+2 idag (tisdag för det är över midnatt ;P) och mår alldeles för bra. Trots två vul/ul känns det fortfarande overkligt, ska vi verkligen få en bebis till? !
En fråga jag har, är det någon fler som upplever extraslag/dubbelslag på hjärtat? Jag får även hjärtrusning ibland... Nu är jag rätt förkyld med mycket hosta så jag vet inte om det är pga det eller om det är graviditeten??
Skulle bli glad över svar då jag haft det varje dag i en vecka och igår flera gånger! Börjar känna mig lite orolig faktiskt....
Hej alla!
Hur mår ni?
Jag gjorde ett UL för ett tag sedan och blev bakåtflyttad 4 dagar. Men allt såg då ok ut och hjärtat pickade på. Är idag i v. 9 + 4. Har väldigt lite symtom egentligen. Känner mig orkeslös, de senaste dagarna har jag haft mensvärk som känts i ryggslutet. Trög i magen och magen är rejält uppsvullen. Jag upplever att mina bröst knappt ömmar alls längre. Var på inskrivningen i måndags och tog lite prover, bm tyckte att bt var lite högt 135/80. Den 4/11 är det dags för Kub, och jag känner mig såå orolig. Många tankar kring att fostret dött och därav de minskade symtomen eller att det är något fel...Är så less på all oro och ovisshet! Önskar att man kunde snabbspola tiden fram till typ v.20
Halloj!
Ny i denna tråd, hoppas jag får vara med :)
Jag har BF 5/5-16, ska bli så roligt!
Var på KUB imorse och fick en låg risksiffra (1:1113, nackspalt 1,3 mm), men får ÄNDÅ en liten orolig klump i magen då jag inte var en av dem som fick 1:20000.
Någon annan som fått ett liknande besked och känner lite som jag?
UL idag :) Vecka 11 (10+0) men även om bebis inte ville sträcka på sig så lyckades BM mäta till Vecka 11 (10+3) :) men allt såg bra ut o hjärtat picka på!! Glad jag blev nu efter två tidigare missfall!!!
Igår gjorde vi KUB-test och fick 1:518 resp 1:1024. Är det någon mer som gjort KUB? Jag är 40 år så det var det som gjorde störst inverkan på resultatet. Nackspärren var tunn och mitt blodprov bra så vi går inte vidare med fler tester.
Det lilla fostret hoppade som en kanin därinne och vred och vände sig, så levde gjorde den iaf. Nu har vi 5 veckor till det stora ultraljudet.
Jag tänkte berätta för familjen i helgen men väntat nog lite till med jobbet (ångesten, ni vet ).
Hej! Var länge sedan jag skrev i den här tråden. Vi var på RUL i förrgår och allt såg bra ut. Blev flyttad bakåt 3 dagar, så nytt bf är den 19 maj. Vi hade en oerfaren bm som gjorde UL.et och vi bad henne kolla könet. Hon var efter ett tag tvungen att gå och hämta en annan bm för att få hjälp att kolla hjärtat. Hon kollade också på könet och sa att hon tyckte att det såg ut som en snippa men hon var absolut inte säker. Sedan frågade hon den första bm om hon hade sett någon snopp, varpå hon svarade nej, jag tyckte att jag såg 3 tydliga streck. Men de var noga med att poängtera att de absolut inte var säker...Efter 2 grabbar så skulle det vara väldigt välkomnade med en tjej. Men nu känner jag mig bara ännu mer förvirrad, och jag vågar inte ställa in mig på att det är en flicka. När jag varit på UL med grabbarna så har de varit 99% säker på att det varit killar, det har liksom inte varit någon tvekan om saken. Men nu har jag läst lite olika trådar där det står att det är ganska vanligt att de tar fel på flickor som är pojkar... Ni andra här inne som fått veta att ni väntar en tjej, hur övertygad har era bm varit?
Åh, jag vill så gärna bara kunna glädjas och längta efter bebisen, men vid RUL fick vi indikationer på förstorade inre organ. Uppföljningar har varit ok och bebisen verkar må bra så vi har slappnat av i det och tänkt att de kollar det efter förlossningen. Men så, inatt, började jag blöda. Jag fick besked att avvakta hemma. Har inga sammandragningar men blöder fortfarande så nu är jag på sjukhuset. Är i v 26+6 så bebisen behöver absolut mer tid i magen. Kan inte göra annat än att vänta och hoppas. Jobbigt!
Jag har bf 23/5 men vår bebis kommer imorgon. Det blir ett halvplanerat snitt, det planerades i em till imorn fm (v36+0).
Jag har legat inne 3 ggr pga blödningar från moderkakan och nu en gång till sen i torsdags pga att bebis är liten och att moderkakan inte fungerar optimalt. Bebis ligger på -23% i tillväxt så vi får se hur stor bebis är imorgon. Jag är jättenervös och rädd men hoppas att allt kommer gå bra.