Inlägg från: Loviedovie |Visa alla inlägg
  • Loviedovie

Majbebisar 2016

1112NL skrev 2015-09-21 19:29:51 följande:

Jag hade nog egentligen inte ont i magen... Håller det i sig fortfarande?!

Ja, det gör fortfarande ont. Nu är det en konstig kombination av illamående och den obehagskänsla i magen som hör till, och mer krampaktig smärta från och till över tarmarna med tillhörande dålig i magen. Just nu känns det mest jobbigt allting, glädjen över att vara gravid försvinner lite när man mår såhär :/ hoppas det vänder!!! När började du må bättre??
  • Loviedovie
    skepparbarn skrev 2015-09-22 19:28:31 följande:

Hej! Kan jag hoppa in här hos er? Den andra gruppen blev så stor så man bara försvinner i alla inlägg. Jag har BF 23/5 och det är utöver vår lilla änglapojk det första barnet. Ska på VUL/UL den  9/10 för att se om hen lever. 

Har ni någon grupp på facebook eller något? 

Välkommen :) och grattis till graviditeten! Då går du och bara väntar till 9/10 kan jag tänka mig? Jag ska på vul 5/10. Tiden går så sakta!!!
  • Loviedovie
    Ferrum skrev 2015-09-23 19:51:59 följande:

Har också huvudvärk i princip varje dag, försök att gå ut ta frisk luft, det hjälper mig iaf..

Någon mer än jag som har/haft mindre blödningar? Läste att det är ganska vanligt i tidig graviditet men det är så läskigt :S

Jag hade ljusrosa flytningar ett par fagar i vecka 6. Sen försvann det och nu har jag ljusbruna från och till. Inte mycket, men så att det syns lite på pappret när man varit på toaletten. Håller med om att det är läskigt, man blir till ett nervvrak snart känns det som.. Hur länge har du haft blödningar?
  • Loviedovie
    almasmamma skrev 2015-09-24 18:23:31 följande:

Tack alla som svarade mej tidigare idag, det har kommit rosa flytningar under dagen till och från och jag har ont molande. Vi åkte på vår bokade vul tid  på Faluns ivf klinik och jag väntade mig det värsta men fick höra bebisens hjärta och se den.Den stämde helt i storlek med veckor och dagar som den är gammal så nu ska jag försöka slappna av lite och vara positiv

De trodde verken kunde vara från mina jätteförstorade äggstockar men de rosa flytningarna kunde de inte förklara. På det stora hela såg allt bra ut iallafall.

Åh vad skönt att höra, och vilken lättnad det måste vara för dig!!
  • Loviedovie
    Ferrum skrev 2015-09-24 17:25:24 följande:

Det började v5+6, väldigt lite blod men även lite koagel. Var säker på missfall men jag hade inte ont. Ringde vårdguiden och hon sa att jag skulle avvakta. Det fortsatte så i 3-4 dagar. Så till slut tog jag mig till gynakuten, man vill ju veta vad som har hänt. Där gjorde det vul och såg ett tickande hjärta + "något annat", som eventuellt kan vara en tvilling?! Jag var lättad då men jag har fortfarande mindre blödningar precis som du säger.

Känns som att ingen tar en på allvar när man är så tidigt i graviditeten. Får väl fortsätta vara orolig till kub-testet. :(

Det är ju jätteskönt att du fick bevis på att det finns ett litet tickande hjärta där inne! Jag försöker tänka att det ju faktiskt är vanligt med småblödningar de tre första månaderna, utan att det behöver betyda att något är fel! Självklart är man orolig ändå, men det kan iallafall tålas att tänka på! Har du bokat in kub-testet än?
  • Loviedovie
    Ferrum skrev 2015-09-24 21:48:33 följande:

Jag har inte bokat än, men jag ska. Har du?

Ja jag bokade in det till vecka 12+? haha minns inte exakt. Det är så få tider kvar där jag ska göra det, så ville boka direkt. Känns lite nervöst då man är orolig för att nått ska gå fel innan dess, men går det åt skogen är det väl bara att avboka tänker jag.

När har du BF?
  • Loviedovie
    almasmamma skrev 2015-09-25 09:00:31 följande:

Om allt vill sej väl nu och jag inte får fler blödningar/stark smärta så åker vi till Rhodos en vecka på onsdag. Har ni några tips till mej vad jag bör tänka på?

Frågade läkaren i falun på kliniken om det var ok att bada och det var det om jag inte låg i vattnet timmar i sträck Bör man undvika nåt i matväg? 

Lite pirrigt eftersom det bara är jag och min dotter som åker, vore hemskt om nåt hände så man behöver sjukvård där nere.....

Jag var faktiskt i Grekland för ett par veckor sedan! Men på en annan ö :) jag hade inför resan fått höra att man ska undvika opastöriserade mjölkprodukter, vilket för mig först innebar att jag undvek ALLA mjölkprodukter för jag vågade inte chansa. Efter ett tag frågade jag både greker och en svensk som bott där i många, många år, och samtliga sa att alla paketerade produkter, typ yoghurt i portionsförpackning är pastöriserade! Däremot vågade inte jag äta fetaost och tzatziki på restauranger då det är svårt att få fram huruvida det är pastöriserat eller ej. Likadant gräddglass ute på "stan". Vet inte om det är att överdriva, men vågade som sagt inte.
  • Loviedovie
    Ferrum skrev 2015-09-24 22:21:47 följande:

Jag har inskrivning 14/10, jag antar att jag får lämna blodprovet då och få tid för UL. Skönt att kunna se bebisen igen om några veckor, annars blir det lång väntan till RUL.

Jag har BF 9/5, när har du?

Har BF 18/5, men vågar inte tänka så långt fram. Fortsatt orolig äver mina ljusbruna flytningar. Visst, ingen har sagt att det är lätt att vara gravid, men hjälp.. Känner mig konstant orolig och rädd!!
  • Loviedovie
    lamiette skrev 2015-09-26 16:23:49 följande:

Hejsan, här är en till som väntar en majbebis! Att få ett plus nu var och är fortfarande väldigt overkligt. Jag är 40 år och vi har försökt få till ett syskon i tre års tid utan minsta plus. Så fick vi ett plus på nyårsdagen som blev ett missfall en vecka senare. Vi bestämde oss för att jag nog är för gammal och slutade försöka. Jag bytte jobb innan sommaren och har haft det väldigt stressigt från dag ett på nya jobbet samt att jag hamnade i en jättejobbig situation i somras-snacka om livskris. Hur som helst så fick jag för en vecka sedan en enorm trötthet, illamående, metallsmak i munnen och driv att äta hela tiden. Jag testade och fick ett starkt plus. Visade för min sambo som sa: -Är det ditt? Hur är det möjligt??!

Och jag fattar inte själv heller. Under hela cykeln innan utebliven mens hade vi sex EN enda gång och det var en vecka innan ägglossning! Vi som försökt med allt innan och nu när vi gör allt fel får vi ett plus??! Det måste finnas en mening med detta. Jag kan inte fatta det än!

Vad härligt, stort grattis till plusset!! Ja det låter som det var meningen :) njut!
  • Loviedovie

Mådde väldigt illa under en vecka, och sedan under typ 2 dagar så minskade det och försvann. Är så orolig för att något skall vara fel :/ fortfarande ömma bröst, kissar mycket oftare än normalt, gaser, trött. Har vul på måndag... Någon som haft liknande? Har läst att vissa bara mår illa någon dag, andra en vecka, andra flera månader osv. Men man blir ju ändå rädd... :(

Svar på tråden Majbebisar 2016