Inlägg från: LindaPernilla |Visa alla inlägg
  • LindaPernilla

Majbebisar 2016

Alltså. Tuttarna! Jag har aldrig haft ömma bröstvårtor under mina 2 tidigare graviditeter, men nu.. iiih! -.-

Sover alltid utan BH, men får nu använda sportbh för att hålla dom stilla för att slippa "dras mot tyget av t-shirten", haha. Ammning av 2 tidigare = fladdrande brö'n! ^_^ Jätteobehagligt ju!! Kommer det vara såhär hela tiden, tro? Då blir jag ju knäpp! Det liksom gör ont och "ilar".

Fan, så kvinnans kropp får arbeta från start ;)

• LindaPernilla

Men uschdå, emjh! Rynkar på näsan Låter jättekonstigt! Hur är det möjligt!?

Jag ringde MVC idag & bokade tid för inskrivning. Lika bra att få det gjort då jag har tusen saker i huvudet som det är, haha. Så 29/10 ska jag dit om allt går som det ska Glad

Hur mår ni, allihopa!?

• LindaPernilla
    smultronblomma skrev 2015-09-11 10:20:30 följande:

Fy va tråkigt, emjh! Rynkar på näsanRynkar på näsan

Va kul! Ja det är lika bra att få det gjort! Jag ringde häromdagen och fick tid den 13/10. 

Jag mår bra! Känner mig inte alls tröttare än vanligt och inget illamående. Det enda symtomet på att jag är gravid är att brösten är hårda och ömma. 
    Hur mår du?

Åh, jag mår fint! Brösten som gör ont bara, men utöver det mår jag bra! Trött, men å andra sidan blir jag alltid trött & orkeslös på hösten.. så det är nog en kombo. Blir dock spännande att se hur det går för mig att obba natt inatt UTAN energidryck som man ska hålla sig ifrån under graviditeten. Är beroende av dessa på nattpassen, haha. Någon som vet nåt annat (förutom att gå ut & kuta runt huset vid trötthet) som håller en vaken!? Något drickbart med energi i!?
  • LindaPernilla

Vi velar lite med kön.

Med första tog vi reda på könet.

Våran andra ville vi INTE veta. Men när barnmorskan skrev ut våra UL bilder så var det en bild av endast en snopp! Så där fick vi ju reda på det liksom ändå.

Men nu velar vi lite.. ibland vill jag bara veta och ibland vill jag inte veta för en gång skull, haha. Men vi får se..

• LindaPernilla
    kämpe82 skrev 2015-09-15 22:00:49 följande:

Åh vågar knappt hoppa in här men plussade i lördags efter 10 års försök till graviditet och 6 ivf! NU var det min tur :)

Men åh, så underbart!!!! Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • LindaPernilla

Jag tar en brustablett "multivitamin - kvinna" som innehåller alla vitaminer och folsyra varje morgon.

Just nu skulle jag dock vilja åka på semester 9 månader så folk slipper mig. Usch, mitt humör är kasst, gråter & gömmer mig. Samma var det förra gången.

Är inte alls "lycklig" under graviditeterna, utan bara går & väntar tills det är över & vi får våran lilla skatt och jag får tillbaka mitt mående och mig själv.

• LindaPernilla

Vecka 7 (6+2). Trött som ett helsike & bara tokmölar gotta! Haha. Vissa dagar är jag superdeppig och bara gråter och andra dagar går bättre. Jag måste vara en fruktansvärd fru just nu! Men exakt lika var det förra gången så mannen är förstående.

Mina bröst gör ont. Men GASERNA!? Snälla jävlar, jag pruppar så möblerna flyttar sig! Är det... normalt!? Hahaha.

• LindaPernilla
    Kurioxx skrev 2015-09-22 16:30:50 följande:

Huvudvärk, är det något som kan bero på graviditeten?

Har sån hemsk huvudvärk, oftast på kvällarna/nätterna in på morgonen, även på dagarna känner man att den finns där men inte lika intensiv.

Har också huvudvärk oftare! "/ Skitjobbigt då ipren är det enda som fungerar på mig och det ska man inte äta som gravid. Alvedon är ju kasst!
  • LindaPernilla

Jag ligger andra dagen med fruktansvärd huvudvärk. Det går bara inte över & alvedon är ett skämt! Riktigt påfrestande! Vill vara pigg & ladda krafterna då helgen ska spenderas på Gekås!

Svar på tråden Majbebisar 2016