Inlägg från: stepanova |Visa alla inlägg
  • stepanova

Majbebisar 2016

Hoppar in här! Har bf den 30.5, med min nr 3:) dock va det 6 år sen , jag födde sist! Nu är det alltså 7 dagar kvar, och varje dag tror jag att "inatt händer det" men nää! Huvudet lågt (väääldigt lågt), mkt sammandragningar och delar av slemproppen gick i fredags. Nån annan som letar tecken på att förlossningen är på G?

• stepanova

Ja gud, vad glad man blir då mensvärken kommer! Kom just in från en tur med gräsklipparen, så nu får vi se om denna natt blir som man alltid hoppas på:P

Varje kväll städar man som en dåre, utifall grannen måste komma och sköta barnen då vi ska till bb:P

Hallonblads teet står upp över öronen på mig och "mirakel drycken" har jag kokat färdigt (i hopp om att jag inte behöver dricka den).

Och ja, tausen: Alla dessa frågor om "nåt nytt" börjar likaså dom stå en upp över öronen :D man har nästan lust och svara " jo hon kom för 3 dagar sen, vi glömde bara att skriva det åt et":D:D

• stepanova

Och inget inatt heller :( känner mig nästan lite nere! Någon lycklig som har fått sin skatt inatt?<3

• stepanova
    hundenhubbe skrev 2016-05-23 09:09:33 följande:

Eller hur... Junibebis hade jag ju inte räknat med.. Ska till bm imorgon och be hon titta om något är på g och kanske hinnsvepa? Vill dra igång dehär nu!!

Hur lätt/svårt är det att få hinnsvepning vart du bor? Är bara nyfiken, för jag vill och be om det, men här e det supersvårt om det inte finns någon medicinsk orsak:/ jag sa just till min gubbe, att kommer hon inte ut innan söndag, så är jag gravid the rest of my life!:p
  • stepanova

Och det roliga e ju att bf har ju inte ens varit,, så vadå bråttom:D dig kan jag förstå som gått över, hundenhubbe! Men det blir sådär då alla, inklusive läkare och bm säger att det helt säkert kommer tidigare. Men man skulle ju borda vara tillräckligt erfaren för att förstå att ingen vet ju exakt när hur och var dom små behagar att komma ut!

• stepanova
    hundenhubbe skrev 2016-05-23 10:13:54 följande:

Ingen aning faktiskt!! Bor i Jämtland och har inte hör någon som fått d egen ingen av mina vänner har gått över. Så jag tänkte bara fråga iaf! Man kan Ju inte få mer än nej dock är min bm väldigt slapp så tror inte hon kommer göra de... Men ska iaf kräva art hon ska titta om något är på g!! Haha gud är jag gravid på söndag går jag under.... Då blir de ju bf +8, nää de går ja inte med på! Äh jag har väntat sedan två veckor tillbaka för som du säger så räknar man ju med att de ska komma tidigare helst då de är andra barnet här... Och jag gick inte över med första... Får väl försöka njuta av att bara ha ett barn för snart har man inte de!

Ja, samma här tänkte jag när det endå är tredje barnet. Nr 1 kom på bf +4, nr 2 kom på 39+2. Så man hade ju hoppats på typ 37+ :Det

Hoppas det sätter igång innan en ev hinnsvepning. Hört att det ska göra ont, men det gör det ju att föda barn med;) jag bor i vasa Finland, och här tycker dom inte alls om, om man helst nämner att man vill ha ut det tidigare. Här får man en tid till mödrapolikliniken på bf +12 för att i sin tur få en tid till igångsättning några dagar efter. Suck. Så i mitt fall, kan jag va gravid enda fram till typ mitten på juni, nää fy fasen!
  • stepanova
    lamiette skrev 2016-05-23 18:59:05 följande:

Äntligen är vår lille kille här!!!! Jag har haft en trasslig graviditet och hade dessutom gått över tiden 11 dagar när jag började blöda igen (troligtvis något blodkärl som brast när jag började öppna mig). Då vi redan hade igångsättning inplanerad valde de att starta det nu. Allt gick bra och snabbt. Bebis har dock förträngning i urinröret men inget . Annars verkar han må bra!

Grattis!
Svar på tråden Majbebisar 2016