Inlägg från: Snelson |Visa alla inlägg
  • Snelson

Majbebisar 2016

Chreool skrev 2015-09-19 11:30:40 följande:

Jag är enligt min app i v7 elr rättare sagt 6+2. Får nog helt enkelt ringa på måndag så är det gjort. Känns så overkligt bara. Är väl kanske lite chockad än :)

Jag är i v6+0 idag och ska på första besöket till barnmorskan på måndag. Jag ringde nån dag efter att jag plussat och hon tyckte det var bra att ringa så tidigt som möjligt :)
  • Snelson

Hur tänker ni andra kring KUB / NUPP? Ska ni göra det eller har ni gjort det innan? Vad ser ni för för- resp nackdelar?

• Snelson

Har ni varit med om att symtomen försvinner? Sedan två dagar har allt försvunnit, illamående, ömma bröst, tröttheten... Är i v 6+6 idag. Måste jag vara orolig över missfall eller MA eller har ni upplevt detta tidigare och det sen har visats sig att allt är bra?

• Snelson
    Allies skrev 2015-09-25 10:45:45 följande:

Förstår din oro, om jag hade varit du skulle jag ha ringt in till k.k. och bett om att få komma in och göra ett vul. Jag har dock hört många här på fl som har haft symtom som kommit och gått och att det varit helt normalt. Kram! 

Tack! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra... Tror jag ska ta ett nytt test imorgon och se om jag ser nån skillnad mot innan. Tråkigt att det är fredag också, så typiskt att allt blir akuttider isåfall.
  • Snelson
    EmPe skrev 2015-09-25 10:10:28 följande:

Förstår din oro, jag hade känt likadant! Har ingen egen erfarenhet men senast igår sa min bm att symptom kan komma och gå. Har du någon tid bokad för ul? Du kan ju även ta ett gravtest för att se om det fortfarande är starkt eller om det blivit svagare. Lycka till<3

Tack för stödet! Jag hoppas allt är bra men känner att den bra känslan har förvunnit i magen :( jag ska ta ett test imorgon bitti tror jag. Jag vill gärna göra vul men min bm sa i måndags att det tidigaste är vid KUB och det är ju sex veckor dit. De gör inte vul på kk i mitt län pga oro...
  • Snelson
    1112NL skrev 2015-09-26 05:37:21 följande:

Jag förstår er oro men jag skulle önska att mina symtom åtminstone minskade lite. Mår illa nästan hela tiden. Äter varannan timme och mår ändå illa och är yr...

Jättejobbigt då vi inte berättat för nån än...

Haha kag önskade innan att mina symtom skulle försvinna då jag knappt kunde äta någonting utan att mp illa. Fast jag blev hungrig varannan timme... Det jobbiga är ju att allt försvunnit på en gång. Det hade känts annorlunda om jag inte haft några symtom från första början.

Nu har jag tagit ett test och det är fortfarande lika starkt. Kanske tar ett nytt test om en vecka och jämför med annars väntar jag på vul i v12. Gick in i v8 idag :)
  • Snelson

Jag är så glad för idag har mina symtom kommit tillbaka :) efter en hel vecka utan några tecken. Illamåendet slog tillbaka idag och jag har tyvärr inte kunnat äta så mycket. men jag är så glad att allt verkar växa som det ska, var så rädd för missfall...

• Snelson
    Loviedovie skrev 2015-09-29 21:15:16 följande:

Mådde väldigt illa under en vecka, och sedan under typ 2 dagar så minskade det och försvann. Är så orolig för att något skall vara fel :/ fortfarande ömma bröst, kissar mycket oftare än normalt, gaser, trött. Har vul på måndag... Någon som haft liknande? Har läst att vissa bara mår illa någon dag, andra en vecka, andra flera månader osv. Men man blir ju ändå rädd... :(

Alla mina symtom försvann under sex dagar. Från att ha varit mycket illamående och inte kunnat äta nånting, ömma spända bröst och extremt trött så försvann allting! Kände inte alls en dag att jag var gravid. Idag kom alla symtom tillbaka på en gång... hsr inte gjort någon undersökning men nu känner jag mig lugn igen.
  • Snelson
    LindaPernilla skrev 2015-10-29 09:26:52 följande:

Idag ska jag på inskrivning Kommer ha samma BM som med yngsta sonen 2012. Känns toppenbra! Sedan evighetsväntan på RUL, haha.

Är i vecka 12 nu (11+5). Byter vecka på lördagar, när byter ni veckor?

Jag byter vecka på lördagar precis som du, är också i v 11+5 idag :) Gick det bra idag på inskrivningen? Vi var där förra veckan. På tisdag ska vi höra NUPP, blir spännande att få se bebisen första gången!
  • Snelson
    LindaPernilla skrev 2015-10-30 09:05:55 följande:

Men vad kul! Precis samma för oss då :D

Det gick jättebra på inskrivningen. Dock var mina blodvärden kassa & BM skulle höra av sig nu på förmiddagen idag när dom andra provsvaren kommit tillbaka om det även var så att dom proverna också var dåliga, då jag kan behöva börja med järntabletter redan nu. Men vitaminer ska jag börja ta oavsett! Aco Gravid rekommenderade hon, så det är införskaffat!

Men guuud, så spännande!! :D Väntar med spänning på att få höra hur det gick!

Usch så jobbigt att det är lågt. Jag hade ett hb på 133 och det är ju jättebra, så min trötthet beror på graviditeten... jag kan lätt sova en timme eller två på em om jag har möjlighet.

Jag tar Aco kvinna sedan innan graviditeten men kanske ska byta till gravid.

Jag var på vårdcentralen idag pga misstänkt vaxpropp, hör ingenting på höger höra. Tydligen har jag fått en kronisk nästäppa pga graviditeten och hörselgången blir så trång att jag hör sämre... finns inget annat att göra förutom nässpray!
  • Snelson
    Randig skrev 2015-11-04 17:08:57 följande:

Viken influensa är det på tal om?

Min BM har inte sagt något:s 

Det är mot säsongsinfluensan. Varje höst rekommenderas bla de över 65, de med hjärt eller lungsjukdomar, handikappade barn och gravida efter v 16 att vaccinera sig.
  • Snelson

Vid inskrivningen vägde jag 99 kg till mina 172cm. Barnmorskan har bara gett mig ett bra bemötande och sagt att om jag håller bra rutiner och äter lagom portioner så behöver jag inte gå upp allt för mycket i vikt. De första veckorna mådde jag lite illa, men jag har inte kräkts någonting. Jag tränar ingenting utan går bara promenader ibland. Jag är nu i v 15+0 och vägde 94kg. Måste jag oroa mig nu eftersom jag går ner i vikt? Jag är mindre hungrig nu och har inget sötsug sedan jag plussade men det ser jag inte som något negativt :)

• Snelson
    Randig skrev 2015-12-02 19:07:44 följande:

Nu har vi vart på RUL:) Det blir en lillebror!!! Mitt BF datum blev dock flyttat till 29 April... men kommer nog få i Maj iaf, gick ju över 9 dagar med fösta barnet så..

Vilka mer har haft RUL eller ska ha inom närmaste dagarna:)? Har ni kollat kön eller ska kolla upp?

Så mysigt att få se sin bebis! Vi hade ultraljud i v12 men det känns så längesedan redan, då hade vi bestämt att vi inte ville veta kön. Går in i v18 imorgon. Vi ska på RUL 21 dec och nu har vi ändrat oss och vill gärna veta kön om det går att se :)
  • Snelson

På måndag ska vi på RUL, kommer vara i v 19+4 då. Ser fram emot det väldigt mycket! Vi var på Kub v 12+5 och då såg allt bra ut. Hoppas verkligen det gör det fortfarande. De senaste veckorna tycker jag att det stått stilla, har inte hänt så mycket. Men jag tog en bild idag och jämförde med för 2 veckor sedan och då syns skillnad tror jag? Översta bilden är i v 16+1 och undre v18+6 idag.

• Snelson

Åh igår var vi på Rul och allt såg jättebra ut! Vi var lite tveksamma innan om vi skulle fråga om könet men vi låter det bli en överraskning :) fick med oss en fin bild där bebisen suger på tummen!

Jag har moderkakan i framkant och har inte känt av några sparkar ännu. V 19+5 idag. Det kommer väl så småningom.

Hur tänker ni andra kring vagn? Har ni köpt detta ännu?

• Snelson
    Randig skrev 2015-12-22 17:17:16 följande:

Vi har köpt en ny vagn:) Vi har egentligen redan en Brio happy 2012 som vi köpte med fösta barnet. Men kunde inte låta bli att köpa min drömvagn när den dök upp på blocket "billigt" (7000 kr för 1 år gammal vagn), en Emmaljunga mondial white leather med duo s chassi <3 <3 <3 

Sittdel, liggdel, regnskydd, myggnät/solskydd, skötväska i samma serie, adapter för bilbarnstol och tillhörande täcke/kudde och bäddset ingick:)

Fin vagn! Vi har inte köpt vagn ännu men letar lite på blocket. Jag har fastnat för brio happy, hur har den varit för er? Jag vill ha en liggdel och en hårdlift till tror jag, eller mjuklift. :)
  • Snelson

Jag har en fråga till er andra. I tisdags var jag hos bm på vad som kändes som det första riktiga besöket. Första gången vi fick höra fosterljuden, sf måttet togs osv. Var då i v 25+4. Ni som har varit och mätt magen i ungefär den veckan, vad var ert sf mått?

Jag hade ett mått på 28cm och låg därför en bit över den översta linjen... Barnmorskan sa att hon blev lite konfunderad och ifrågasatte om det inte var tvillingar ändå. Jag har gjort Kub och Rul och då har det bara synts en liten krabat :) jag tycker själv att magen är stor och spänd och har ändå bara gått upp 1kg än. Har iofs ett bmi på 30 så finns ju några kilo att ta av.

• Snelson
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-31 06:36:40 följande:

Efter en snabb förlossning kom vår lille pojke igår 21:42. V 33+5, han vägde 1126g och är 45 cm lång. Han syresätter sig själv men får lite luft på näsan för att lungorna inte ska klibba ihop. Sond för att förebygga lågt blodsocker. Idag ska jag börja pumpa och försöka få igång amning.

Har sovit ungefär 3 timmar men nu måste jag upp till min bebis!

Grattis till er son
  • Snelson
    hundenhubbe skrev 2016-03-31 22:37:13 följande:

Hej hej! Bf 21 maj! En liten tjej. Har senaste veckan mått skit med huvudvärk som aldrig släpper.... Nån mer? Alvedon hjälper inte alls. Blä. Har även värmesvallningar till och från. Känns som. Man har massa feber typ?

Jag har inte känt av någon huvudvärk. Men hur ligger ditt blodtryck? Mitt har höjts lite senaste veckorna så barnmorskan har sagt att jag ska vara uppmärksam på huvudvärk, dimsyn/stjärnor.
Svar på tråden Majbebisar 2016