Inlägg från: Nini |Visa alla inlägg
  • Nini

Majbebisar 2016

Hej alla

Helt ny här har BF 22 maj enligt ul, andra barnet för oss. Har ett litet yrväder på 11 månader så vi kommer få fullt upp till sommaren förutom lite foglossning och extrem trötthet emellanåt (inte så konstigt med småbarn och jobba heltid) så mår jag än sålänge jätte bra.... längtar så till maj <3

• Nini
    Krickelin med Naemi skrev 2016-03-10 14:13:11 följande:

Välkommen! Jag har oxå en liten hemma på 15mån. Fulltös hela tiden haha.

Hahaha jooo full fart på de små kommer bli spännande med två så små...

Fast alla som jag träffat på säger att ha barn tätt är det bästa de gjort och de som har 3 år emellan ser mest panikslagna ut hahaha får väl helt enkelt se
  • Nini
    NessaS skrev 2016-03-10 14:29:20 följande:

Jag har det men hjälper inte då kudden är för mjuk för jag. Ont i höften när jag ligger på sidorna och ont i ryggen när jag ligger på rygg och att logga på mage är det inte ens en fråga om.

Idag har jag har ilningar längst ljumskarna. Vad innebär det?

Jag hade foglossning med första barnet och för mig gällde att ha en extra bäddmadrass ovanför den vanliga så det blev supermjuk och fluffigt.. och hela tiden tänka på vad jag gjorde under dagen, undvika trappor inte sitta i mjuka soffor (bara ligga) inte stå och ta på sig skor... sånna saker.. men en himla pärs är det! Hoppas du får lite lindring...
  • Nini
    gr0 skrev 2016-03-22 17:03:32 följande:

Hur känner ni det med rörelser/sparkar? Kan ni se några mönster i aktiviteten eller är det samma hela dagen varje dag?

Jag tycker att min bebis har lite av ett varannan dag-mönster i sin aktivitet. Ena dagen är det massa bök och stenhårda sparkar för att nästa bara vara som ett fladder. Jag kan inte urskilja volter från sparkar och har heller ingen aning om hur den ligger i magen.

Tycker det känns så oroligt att ha koll att det är regelbunden aktivitet och att det inte ändrats drastiskt. Svårt att avgöra liksom, än så länge har jag gott och väl kunnat räkna tio rörelser på en timme men det känns läskigt de dagar rörelserna är svagare.

Den här busfröken rör sig med någon timmes mellanrum så den här gången behöver jag inte ens fundera men med första barnet var det jätte jobbigt. Han hade cykler på typ 4-5 dagar när han öste järnet och så var det nästan inget i 2 dagar. Satt med telefonen många gånger och funderade på ska jag ringa men så kände jag en liten rörelse. Jätte jobbigt men jag lärde mig ha lite is i magen. Allt gick jätte bra men man ska ju vara observant och hellre åka in en gång för mycket...
  • Nini
    gr0 skrev 2016-03-22 20:23:42 följande:

Det är en fin balans där alltså, skulle ju aldrig förlåta mig själv om jag hade FÖR mycket is i magen heller och något gick snett. Men jag hoppas att så länge jag ändå känner rörelser lite då och då under dagen och sen hyfsat många på en timme när jag ligger ned så borde det vara okej även om hen inte sparkar så hela jag hoppar till.

Den kan ju vara så att de vänder sig och sparkar åt ett håll som inte känns så mycket. Men det är bara du som känner vad som är normalt för ert underverk och är du det minsta osäker så ring förlossningen och kräv att få komma in. Godta inte några råd som drick kallt och så utan säg isåfall att du redan gjort det och åk in.... det är ju som du säger, man skulle inte förlåta sig själv...
  • Nini
    Liverbird91 skrev 2016-04-01 13:44:27 följande:

Har köpt en Emmaljunga Super Nitro men behöver ett bra regnskydd till den! Jollyroom har ju rea på en hel del men är osäker på om de passar. Till exempel denna; www.jollyroom.se/produkter/petite-cherie-angulus-regnskydd-barnvagn-sittdel

Någon som vet eller har något annat kul tips? :)

Vet att många har petite-cherie till sina emmaljunga men kolla så den passar till både sitt- och liggdel för det antar jag att du kommer använda jag har köpt tullsa till min donkey och de skulle passa min emmaljunga citycross också.. lite mer budget då jag behövde två till syskonvagnen ????
  • Nini
    Randig skrev 2016-04-04 08:23:54 följande:

Hade rejäla förvärkar inatt som gjorde ont och jag var helt kallsvettig. Lyckades somna till slut och nu på morgonen är det mesta borta, har mycket sammandragningar och känner mig öm typ, men nu gör de inte ont när det kommer iaf. Nu på morgonen hade jag till och med svaga blodstrimmor när jag torkade mig så jag undrar ju om tappen kanske börjar bli påverkad av förvärkarna?

Får bara förvärkar om jag rört mig väldigt mycket under dagen eller har haft "mys" med sambon. Sjukt jobbigt.

Någon mer som har onda förvärkar?

Låter som det är pågång... så började min första förlossning... fast först gick slemproppen sen kom blodstrimmor i flytningar. Höll på så under en natt och på morgonen åkte vi in då var jag öppen 2 cm. Tyckte inte de värkarna gjorde särskilt ont dock.
Svar på tråden Majbebisar 2016