Inlägg från: Trassel14 |Visa alla inlägg
  • Trassel14

Majbebisar 2016

Hej
    Jag hoppar in här, är i vecka 15+2 om man ska tro på ultraljudet igår. Så beräknad födsel blev framflyttad till den 1 maj.
    Det är vårt första barn :)

• Trassel14
    knasigknapp skrev 2015-11-10 18:39:13 följande:
    Grattis och välkommen hit :)
    Tackar :)

Har mått bra ett par dagar och trodde morgonillamåendet hade gått över men icke, imorse var det tillbaks igen så trist.
    Är det någon mer än jag som har gjort fostervattensprov? Väntar spänt på resultatet, men det tar ju 2-3 veckor innan vi får besked. 
  • Trassel14
    mcflurry skrev 2015-11-17 14:00:23 följande:

Gjorde fostervattensprov idag... Vi vill veta att bebis är ok. Vi gjorde aldrig KUB utan gick direkt på fvp. De var såå proffsiga och gick så snabbt!

Å vi fick se bebis!! Vi fick höra hjärtljuden.. Och verkar oxå som jag är ett par dagar längre gången.. Än mina beräkningar. Underbar känsla att få se och höra pyret som växer i magen

Gjorde FVP för bara Down Syndrom och tror det är två andra kromosomförändringarna eller ni ska kolla allt? 
  • Trassel14
    mcflurry skrev 2015-11-17 14:05:25 följande:

[quote=76014047][quote-nick]Trassel14 skrev 2015-11-17 14:02:37 följande:[/quote-nick]Gjorde FVP för bara Down Syndrom och tror det är två andra kromosomförändringarna eller ni ska kolla allt? [

Ingrn aning. Det överlåter jag till sjukvården ATG bedöma.

Vi gjorde FVP förra måndagen och då fick vi frågan om det skulle vara snabbtestet eller det grundliga. Men eftersom jag har ett ärftligt kromosomfel som ligger i min släkt så fick vi skrivet på remissen att det skulle vara en grundlig undersökning :) Nu känns dock väntan på svaret segt, får svar om ca 2 - 3 veckor. Vi gjorde KUB också men det kändes lite meningslöst när vi ändå skulle göra fvp men det visste vi ju inte så tidigt att det kunde göras ihop med fvp :P 
  • Trassel14
    mcflurry skrev 2015-11-17 14:17:18 följande:
    Hur gick ert kub-test??

Vi valde att avstå från kub just för att slippa oros-momentet.

Tror de gör snabbanalysen på mig. Får svar om ca 1 vecka.
    Vi fick det lägsta på skalan som fanns, fick reda på det dagen efter KUB då blodprovet inte var färdigt när vi var på sjukhuset. 
    Så fvp är enbart för att se om bebisen har ärvt en balanserad translokation eller inte ärvt det alls eller dessvärre fått en obalanserad translokation. Så jag har mitt stora oros-moment kvar fram tills vi får provsvaren :/ 
  • Trassel14
    emjh skrev 2015-11-17 15:27:16 följande:

Imorgon ska vi på första ultraljudet, jag är då i v14+1. 

Precis som vid tidigare grav. blir jag nojig nu när det är dags för UL. Är jag verkligen gravid? Tänk om jag kommer dit och så är det ingen bebis!! Skrattande
    Nästan så jag vill ta ett test bara för att dubbelkolla. 

Fy så knäpp jag känner mig. Skrattande Ser iaf fram emot morgondagen och att få veta om det är en eller två (som vi skojar om) därinne. 

Så har jag också känt det. Först innan KUB så har jag haft samma tankar och även innan fvp förra veckan så kom den tanken Skrattande
  • Trassel14
    Ananass skrev 2015-11-24 13:23:24 följande:

Hej tjejer, hur är det med er?

Jag har lite funderingar, vi har hittills bara berättat om graviditeten för min pappa och hans fru. Idag undrade dem varför jag aldrig pratar om graviditeten och bebisen och sånt, min pappas fru var själv gravid för 5-6 år sedan och hon påstår att från att hon blev gravid fram till förlossningen så ville hon bara prata om det hela tiden! Och jag kom då på att jag känner inget behov av att säga något, vet inte vad det skulle vara? Jag känner mig liksom inte gravid trots att jag ändå snart går in i v.16. Är det något fel på mig? Varför känner jag inget annorlunda? Borde vara överlycklig och sväva på moln enligt dem. Kanske blir det annorlunda när man fått något livstecken från magen, jag vet inte! Hur är ni? Känner ni er lyckligare eller annorlunda på något sätt? :P jag kan liksom fortfarande inte tro på det.

Hej
    Nej, det är absolut inget fel på dig. Jag har inte heller pratat med allt och alla om att jag är gravid. Dom närmsta vännerna har fått veta det plus familjen, jag är inte heller så glad över att prata om det och känner som du att man inte är gravid. Syns inte på mig än då magen inte har börjat växa än, är idag v17+1. Nu känner jag mig ännu mindre gravid eftersom illamåendet har vänt och blivit bättre, vilket är bra iof :P 
    Jag tycker det är sjukt jobbigt när min svärmor skickar bilder på saker hon tänker köpa till bebisen eller redan har köpt eller börjar prata om sitt framtida barnbarn. Jag tror att det kommer bli bättre senare när magen växer med mera, så tror jag det kommer lossna för mig och glädjen kommer :) Dessutom så väntar vi på svar ifrån FVP och tror det är det som hindrar mig att visa hela min glädje :) 
  • Trassel14

Hur går det för alla? :)
    Gick med i tråden för några veckor sen men inte varit super aktiv. Förra veckan fick vi reda på svaret ifrån fostervattensprovet och bebisen har samma balanserad translokation som mig. Läkarna ansåg att barnet var friskt :)
    Idag var vi på RUL och där inne fanns en livlig krabat, är inte alls stor trots att jag är i v18+3. Dom flyttar fram mig hela tiden, så nu är BF 7 maj istället. Dessutom hemlighetsfull så vi fick inte veta könet så nu får vi vänta tålmodigt på brevet ifrån fostervattensprovet :)

• Trassel14
    LindaPernilla skrev 2015-12-09 05:49:31 följande:
    Var härligt!

För oss går det bara bra! Är i vecka 18 nu (17+4) och på fredag är det dags för RUL! Så himla mysigt! Vi är då nyfikna på lillgrodan där inne så vi spricker! Äldsta sonen (11 år) är inte lika taggad, haha. Dock så ändras det väl vid ankomst Den minsta (3 år) är supertaggad, berättar för varenda människa han möter att han ska bli storebror & hur mycket han ska lära bäbisen

Jag är fortfarande väldigt trött! Jag kan styra mina arbetstider mycket själv & är tacksam för det! Vissa dagar behöver jag spendera i pyjamasen & sedan få gå och lägga mig tiiiìdigt igen!
    Det var mysigt att se lillen, men vi tyckte att man såg tydligare på både ul vid fostervattensprovet och tidigare. Dessutom så vägra den igår visa ansiktet, bm fick en snabb titt på läpparna men annars var det händerna för.
    Detta är vårt första barn så allt är nytt och spännande :) men kan tänka mig att er 3 åring ser framemot att bli storebror :) vet hur det har varit med systrarnas barn när dom skulle bli storasyster/storebror :)
  • Trassel14
    EmPe skrev 2015-12-10 12:02:26 följande:

Finns det några här i tråden som är från Malmö eller i närheten?

Jag bor lite utanför Kristianstad :)
Svar på tråden Majbebisar 2016