Majbebisar 2016
Hej
Jag hoppar in här, är i vecka 15+2 om man ska tro på ultraljudet igår. Så beräknad födsel blev framflyttad till den 1 maj.
Det är vårt första barn :)
Hej
Jag hoppar in här, är i vecka 15+2 om man ska tro på ultraljudet igår. Så beräknad födsel blev framflyttad till den 1 maj.
Det är vårt första barn :)
Gjorde fostervattensprov idag... Vi vill veta att bebis är ok. Vi gjorde aldrig KUB utan gick direkt på fvp. De var såå proffsiga och gick så snabbt!
Å vi fick se bebis!! Vi fick höra hjärtljuden.. Och verkar oxå som jag är ett par dagar längre gången.. Än mina beräkningar. Underbar känsla att få se och höra pyret som växer i magen
[quote=76014047][quote-nick]Trassel14 skrev 2015-11-17 14:02:37 följande:[/quote-nick]Gjorde FVP för bara Down Syndrom och tror det är två andra kromosomförändringarna eller ni ska kolla allt? [
Ingrn aning. Det överlåter jag till sjukvården ATG bedöma.
Imorgon ska vi på första ultraljudet, jag är då i v14+1.
Precis som vid tidigare grav. blir jag nojig nu när det är dags för UL. Är jag verkligen gravid? Tänk om jag kommer dit och så är det ingen bebis!!
Nästan så jag vill ta ett test bara för att dubbelkolla.
Fy så knäpp jag känner mig. Ser iaf fram emot morgondagen och att få veta om det är en eller två (som vi skojar om) därinne.
Hej tjejer, hur är det med er?
Jag har lite funderingar, vi har hittills bara berättat om graviditeten för min pappa och hans fru. Idag undrade dem varför jag aldrig pratar om graviditeten och bebisen och sånt, min pappas fru var själv gravid för 5-6 år sedan och hon påstår att från att hon blev gravid fram till förlossningen så ville hon bara prata om det hela tiden! Och jag kom då på att jag känner inget behov av att säga något, vet inte vad det skulle vara? Jag känner mig liksom inte gravid trots att jag ändå snart går in i v.16. Är det något fel på mig? Varför känner jag inget annorlunda? Borde vara överlycklig och sväva på moln enligt dem. Kanske blir det annorlunda när man fått något livstecken från magen, jag vet inte! Hur är ni? Känner ni er lyckligare eller annorlunda på något sätt? :P jag kan liksom fortfarande inte tro på det.
Hur går det för alla? :)
Gick med i tråden för några veckor sen men inte varit super aktiv. Förra veckan fick vi reda på svaret ifrån fostervattensprovet och bebisen har samma balanserad translokation som mig. Läkarna ansåg att barnet var friskt :)
Idag var vi på RUL och där inne fanns en livlig krabat, är inte alls stor trots att jag är i v18+3. Dom flyttar fram mig hela tiden, så nu är BF 7 maj istället. Dessutom hemlighetsfull så vi fick inte veta könet så nu får vi vänta tålmodigt på brevet ifrån fostervattensprovet :)
Finns det några här i tråden som är från Malmö eller i närheten?