Majbebisar 2016
plussade i lördags.
BF 24 maj.
Överlycklig och nervös
plussade i lördags.
BF 24 maj.
Överlycklig och nervös
Hej tjejer!
Hur tänker ni kring när man "ska" berätta om graviditeten för släkt och vänner?
Vore kul att höra. Hur kommer ni göra?
Jag tycker det är svårt. Vill berätta, men vill inte ha "stackars dig"-behandling och tjat om "hur går det?" Om någonting skulle gå fel.
Är nu i vecka 6.
Jag använder Natural Cycles, som vet exakt datum för befruktning, eftersom jag använt den för att bli gravid.
Men också 1177s Gravidapp. Den är ju från landstinget och känns trovärdig. :)
O vilken gravidapp använder ni er av? :)
Jag känner mig mest lite småbakis hela tiden. Småtrött , lätt illamående och hungrig typ. Känner mig inte jättegravid direkt. Lite ont i brösten dock. Men även lite rosa flytningar vilket är skrämmande, även om det är normalt...
V8(7+0) idag.
Va har ni andra för symtom?
Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...
Nån som har lika?
Någon mer som har/har haft blödningar ?
Jag är i V8 och har haft lite småblödningar denna vecka. Enligt BM är det normalt, men jag är orolig. Kan man kräva tidigt UL/VUL?
Symtomen är kvar, men jag är såklart orolig.
Hur är det för er?
Någon som har koll på hur exakta vul är?
Bakgrund:
Senaste mens 13aug
ÄL runt 1 sept
Plussade 12 sept (svagt på sticka, 1-2v på digitalt CB)
Haft lite symtom som illamående å känsliga bröst.
Förra veckan började jag blöda 5-6 dagar. Inga störtfloder, men lite i flera dagar.
Bokade därför tid hos gyn.
VUL igår visade en liten mini med tickande hjärta. Dock mättes det bara upp till 4mm och vecka 7, V6+1. Jag borde enligt mina egna teorier vara iaf i vecka 8. Då jag plussade för 4v sedan och hade koll på ÄL.
Så nu går det lixom inte ihop i min hjärna.
Någon som varit med om liknande?
Vore kul med en liten uppdatering på vilka symtom ni har och i vilken vecka ni är ;)
Jag är i v9 :
Illamående (speciellt av matbutik o kylskåp o sopor)
Kväljningar vid tandborstningen
Ömma och svullna bröst
Trött