Inlägg från: Chreool |Visa alla inlägg
  • Chreool

Majbebisar 2016

Heej :) jag vill gärna oxå hoppa in här! Plussat idag heeelt otippat. Hade bara en magkänsla igår och tänkte att jag måste testa, tur var ju det.. 2-3 veckor stod de. Så nu är de väl bara hoppas att de går bra :) alltså när ska man ringa å skriva in sig?

• Chreool

Tack tjejer :) känns så skönt att få lite uppstöttning när man känner sig helt virrig & smått chockad :) har jag förstått detta rätt, om clearblue visar 2-3 veckor så ska man lägga till ca 2 veckor? Idag när jag testade igen visade clearbluen dock 3+.. Då är d ju svårt att veta :) räknade iaf ut ngt på egen hand och jag skulle tydligen vara i vecka 6. Kan det int bara gå fortare :D

• Chreool
    almasmamma skrev 2015-09-16 09:36:27 följande:

Hej tjejer! 

Jag har en undran, vad har ni för symtom och är de ihållande? eller kommer de och går lixom?

Jag har lite molvärk ibland som sedan försvinner, ont i brösten 2 dagar som sedan försvann, lite illamående som kommer och går, lite trötthet som kommer och går. Är det normalt att symtomen försvinner och ändras eller hur har ni det? Det enda som tyvärr består är svullna tarmar som ömmar o känns. 

Känner mig inte speciellt gravid men vet att det är en liten därinne då vi gjort vul (dock för tidigt för att kunna se hjärtat)

Hej!
    Ja jag har väl haft i princip alla symtom..
    Började me att brösten svullna jätte mkt, mensvärk i massor, huvudvärk, ont i nedre delen av ryggen. Detta va innan jag visste att jag var gravid. Nu är jag tydligen i vecka 7 ungefär. Är olidligt trött, somnar hela tiden överallt.. Mår illa mest hela tiden och huvudet håller på att explodera. Orkar verkligen inget. Springa på toa och ut med hunden känns så jobbigt.
  • Chreool

Jag har ännu inte ringt och skrivit in mig. Känner mig nästan nervös för det på något sätt :) kan ju inte spela ngn roll ifall man väntar lite? I vilken vecka brukar man träffas första gången?

• Chreool
    MakeitHappen skrev 2015-09-19 08:18:26 följande:
    Vilken vecka är du i?
    Jag tycker det är bäst att ringa så fort som. så får man komma på hälsosamtal. inskrivningen skrev senare. iallafall på min ort :)

Eftersom jag haft två missfall tidigare så ringde jag direkt jag fick plus denna gången, för jag ville ha de registrerat för OM det skulle hända igen så vet de jag är gravid och får då en utredning. Det var min orsak att jag ringde tidigt :)
    Jag är enligt min app i v7 elr rättare sagt 6+2. Får nog helt enkelt ringa på måndag så är det gjort. Känns så overkligt bara. Är väl kanske lite chockad än :)
  • Chreool

Jag måste fråga er tjejer.. Är ni andfådda såhär pass tidigt? Jag är i vecka 9, snart i 10 och jag är fruktansvärt andfådd. Typ av att flytta från soffan till sängen å jag flåsar som bara den.. Är ganska jobbigt och ocharmigt faktiskt.. Sen måste jag fråga, viktökning? Har ni ökat mycket? Jag känner mig som en flodhäst..

• Chreool
    Loviedovie skrev 2015-10-10 13:44:13 följande:
    Ja, jag blir också mer andfådd än vanligt! Helt färdig av att gå upp för några trappor, riktigt så illa var det inte innan jag blev gravid. Detta har kommit senaste två veckorna ungefär. Är i vecka 10 nu.

Vikten har ökat knappt ett kilo tror jag, var några dagar sedan jag vägde mig nu..
    Okej, har läst att de är vanligt att bli andfådd men trodde inte det skulle komma redan :) sjukt jobbigt är det ju!!
    Hm, kanske jag som "ätit för två" hehe.. Fast det har jag faktiskt inte heller gjort. Ändå svullnat som bara den, riktigt jobbigt då jag varit tvungen att köpa nya kläder samt ytterkläder ! ????
  • Chreool
    Loviedovie skrev 2015-10-10 14:52:47 följande:
    Det är nog väldigt olika det där med hur och när man går upp i vikt. Jag mådde illa i en vecka och kunde knappt äta någonting, men nu måste jag småäta mer eller mindre hela tiden för att hålla illamåendet borta, så det är bara en tidsfråga innan mina kilon börjar komma ;) är det runt magen och tarmarna du är svullen eller har det lagt sig överallt?
    Skönt att du iaf hittat något som håller illamåendet borta ;)
    Nja det är egentligen överallt. En hel del på övre magen.. En del i ansiktet, låren, ja allt :/ men är även väldigt uppsvälld i magen. Alltså luft.. Tror de är rätt vanligt kanske? Vissa dar kan jag inte använda vissa byxor ????
  • Chreool

Jag indrar oxå när man egentligen "kan" köpa mamma byxor? Ja är så svullen hela tiden men känns som att man är lite förhastad om man köper såna redan nu :b svårt dedär.. Alltså är det bara jag som tkr att tiden går sååå jäkla sakta? Längtar tills de gått några mer veckor så man vågar berätta åt alla, då kanske det inte känns lika segt ;b

Svar på tråden Majbebisar 2016