Inlägg från: Jessica4 |Visa alla inlägg
  • Jessica4

Majbebisar 2016

Hej! Kan jag hoppa in här? bf runt 10-12 maj. Det gick på första försöket vilket jag inte var beredd på alls men är hur glad som helst!
    Är 22 år och har en son sen innan som fyller 2 år om en månad.

Har tänkt ringa bm snart, minns inte när jag gjorde det förra gången :) men är i vecka 6 nu så det är väl inte för tidigt i alla fall.

Lycka till med era graviditeter allihop! Ska bli kul att få följa er :)

• Jessica4
    Mymlan1986 skrev 2015-09-10 11:05:49 följande:

Jag har BF 11/5 och jag ringde och bokade inskrivning i går och fick tid 1/10. Lika bra att ringa och boka så man får en tid. väldigt svårt att få tider annars på mitt Mvc

Ja får kanske ringa då :) jag tror inte att det är så svårt att få tid här men man vet ju aldrig!
  • Jessica4

Åh jag vet inte hur vi ska göra med kön. Förra gången tog vi inte reda på det men är liite sugen på det den här gången. Men samtidigt är det roligt med överraskningen :) har lite tid att fundera på det som tur är!

Ringde förresten bm idag. Fick tid 26/10. Det är ju jättelångt dit!! Känns som jag kommer ha gått halva tiden då haha :D

• Jessica4

Nu har jag lite smått panik. Ska till svärmor över helgen och jag kan tänka mig att det som alltid kommer att bjudas på massor av mat. Hur ska jag göra? Mår illa bara jag tänker på mat och är endast sugen på yoghurt :) Vill inte berätta än men vill inte vara ohyffsad och inte äta hennes mat.

Vilket dilemma haha :D

• Jessica4

Hade så ont i mina äggstockar (tror jag?) igår. Konstant ont och värre när jag rörde vid dom. Idag är jag lite öm men har inte ont. Vad kan det ha varit?

• Jessica4
    skepparbarn skrev 2015-10-08 10:47:02 följande:
    Övre ligament brukar kännas åå samma ställe. Kanske var dom?
    Jag hoppas det. Känner ju inte så mycket idag så det va säkert inget allvarligare än så :)
  • Jessica4

Här tänkte jag inte ens på att min sambo ska följa med på inskrivningen just för att det bara är inskrivning och det är vårt andra barn så vi har varit med innan. Men så för nån dag sen ville han veta när jag skulle dit och bjöd med sig själv. Inte mig emot, bara kul att han vill följa med! Glad

• Jessica4

Här händer det grejer. Har köpt gravidjeans, så skönt! Var hos BM förra veckan och tog lite prover och pratade bara. Skulle boka tid för UL men de hade inga tider på MVC så skulle ringa upp till sjukhuset och boka där istället. Ringde i måndags och fick en tid 21/12 vilket jag tyckte va sent, är då i vecka 19+5.
    Idag ringer BM och vill att jag kommer in på nya, andra tester (natrium, kalium och nåt mer) imorgon då jag har en njure som är missbildad och jag kan även få högt blodtryck av det så det ville hon att jag skulle få kolla regelbundet. Läkaren där ville även att jag skulle få ett UL och kolla så att bebisens njurar är okej så nu har jag fått en tid 11/12 på sjukhuset också. Passar oss mycket bättre.

Man märker verkligen skillnad på BM och BM. Förra graviditeten togs mina njurar inte alls på samma allvar. Vet inte om det är bra eller dåligt.. antagligen bra! :)

• Jessica4

Vi ska inte ta reda på kön. Gjorde inte det förra gången heller. Förra gången hade jag en sån stark känsla att vi skulle få en son och det fick vi så vill se om min känsla stämmer den här gången också.
    Men jag förstår helt dom som vill ta reda på könet, lite sug har jag själv, men känner att jag vill bli överraskad när h*n kommer :)

• Jessica4

I helgen ska vi till min syster för att fira hennes son och jag har lite smått panik! Vi har inte berättat för någon att vi är gravida och vill helst vänta till efter ul innan vi berättar och helst enda fram till jul.
    Jag har svårt att dölja magen även fast jag har tjocka tröjor på mig och jag och min mamma kommer få sova i samma rum (sambon ska inte med) och då ska jag dölja mina mammajeans och dölja magen i pyjamasen. Jag vet inte ens vad jag ska ha på mig på kalaset. Får köpa en sopsäck eller nåt..
    Det kommer bli en intressant helg. Få se om nån kommer på mig! ;)

• Jessica4
    emjh skrev 2015-11-30 22:23:58 följande:
    Åh... mitt bästa tips för festkläder är en klänning som sitter åt lite upptill men blir vidare från bysten och nedåt. Eller byxdress med lite resår/skärp eller andra detaljer över magen, tycker inte min mage blir särskilt tydlig i den. 
    Jag får kolla på det. Har några klänningar i garderoben som jag får testa! :)
  • Jessica4

Usch vilken hemskt dag jag har haft. Migrän hela dagen, pulserande huvudvärk och ett otroligt illamående. Inte kul speciellt då vår tvååring var hemma också. Helst ville jag bara ligga i ett mörkt, svalt rum och sova hela dagen men det går ju inte när man måste ta hand om och underhålla en halvsjuk, vild kille. Tur att sambon hjälper till så jag fick vila/sova på kvällen, men det resulterade i att jag vaknade nu. Hoppas bara att jag kan somna om snabbt när jag skrivit klart här.

Till nåt annat! Idag går vi in i vecka 19, 18+0. Det går framåt! Imorgon firar vi även 5 år tillsammans (hade helt glömt bort det haha, tur att facebook finns oops!) och på fredag ska vi äntligen få se bebisen.  Är så nervös att det inte ska finnas nåt i magen men har känt lite sparkar senaste dagarna. Men jag kommer tro att det är nåt annat jag känt tills vi får bekräftat att det är en bebis. :)

Hoppas att ni andra har det bra!

• Jessica4

Igår fick vi se bebisen. Så skönt att veta att det finns nåt därinne. Allt såg bra ut. Det var en läkare istället för barnmorska som utförde ul eftersom vi skulle kolla på organen och speciellt då njurarna för att se att allt såg normalt ut. Hon var väldigt noggrann måste jag säga. Såg hjärtat med kamrarna, förmaken och klaffarna ett antal gånger. Hon mätte lillhjärnan kanske 4 gånger och lårbenen också. Allt mättes och kollades på i olika vinklar så nu vet vi att allt är på topp!

Det enda jag blev lite besviken över var bilderna. Fick inte alls lika bra bilder som med sonen vilket är synd då vi tänkt skicka nån bild till familjen. Men huvudsaken är ju att allt såg bra ut med bebisen :)

• Jessica4

Skickade sms igår till svärmor och till min mamma med varsitt litet julrim där vi berättade om graviditeten. 
    Svärmor visste vi att hon skulle bli glad och hon tyckte verkligen att det var på tiden att vi skulle få en liten till haha. Sonen är bara 2 år men för henne är det stor åldersskillnad då hon fick tre söner på tre år. Fast aldrig att det har varit någon press ifrån hennes sida :)
    Min mamma var jag lite mer osäker på men hon blev också glad. Men usch så nervös jag var! Inte blev det bättre av att mina syskon med deras respektive familjer firade jul hos mamma också.
    Egentligen skulle de inte vara hos mamma utan det blev bekräftat förra veckan och då hade jag och sambon redan bestämt att vi skulle berätta på julafton. Men nu fick alla reda på det samtidigt så det va ju positivt i alla fall :)

• Jessica4

Vi har vårt tjejnamn klart. Det blir en Ofelia. Hade Signe som favorit ett tag men nu blir det Ofelia!

Pojknamn har vi i princip bestämt också men vissa dagar blir jag osäker. Först hade vi tänkt Sigge. Kort och tufft men mest ett smeknamn så nu har vi gått över till Sixten istället. Vissa dagar älskar jag namnet men vissa dagar kommer osäkerheten. Fast jag vet inte vad vi skulle välja till annars..

Sonen fick det perfekta namnet (enligt mig) när han föddes och har svårt att hitta ett lika perfekt namn igen. Tur att vi har lite tid kvar att vänja oss :)

Svar på tråden Majbebisar 2016