Inlägg från: MammaNenne |Visa alla inlägg
  • MammaNenne

Majbebisar 2016

Halloj! Jag vill gärna vara med här! :) BF 16 maj :)

• MammaNenne

Hej hej!

BF 16 Maj :) längtar så och hoppas verkligen verkligen att denna lilla vill stanna! Fick nämnligen missfall den 6 aug så att få ett + på Stickan nu kom som en chock verkligen! Men jag är så glad, samtidigt som jag är supernervös!

Vi här två pojkar sen förut! O detta är en pojke! Kommer aldrig få en liten tjej :P men en till grabb är så välkommet det med! Vi kommer kolla kön såklart! Ja kan inte hålla mig! Men det ÄR en pojke :P

Grattis allihop till era +! Vi har en underbar tid framför oss :D

• MammaNenne

Ringde in till Kvinnokliniken ihop om att få komma in på ett vul, det fick jag absolut inte enligt den otrevliga kvinnan i luren. :( 
    Fick missfall som sagt och ville bara se att det faktiskt är något därinne! Hon sa också att jag inte skulle förvänta mig att denna graviditet skulle gå vägen då de rekommenderar en mens emellan.. Blir mer och mer stressad känner jag :( Någon av er som fått missfall och blivit gravid igen direkt efter? 

Vill såååå ha min majbebis! :/

• MammaNenne
    Vildkisse skrev 2015-09-15 13:59:21 följande:

Hej, jag hoppar gärna med! Plussade i fredags 11/9, första för oss :D Slutade med minipiller i maj, och har försökt pricka in äl senaste två månaderna. Jag är 25 och sambon 33. Har molvärk i livmodern sedan en dag innan plus och ömma bröst, men mår annars bra än så länge. Är så glad!! :)

Välkommen och grattis! Va roligt =) 
  • MammaNenne
    emjh skrev 2015-09-15 14:53:46 följande:
    Det är så himla trist när folk inom vården är otrevliga, man är ju ofta orolig när man ringer och det blir knappast bättre av ett dåligt bemötande. 

Jag blev gravid med mitt första barn direkt efter ett missfall & det gick hur bra som helst. 
    Ja! Verkligen supertråkigt.. :( 

Okey! Ja ja hoppas det går vägen! 
    Tack! =)
  • MammaNenne
    EmPe skrev 2015-09-15 21:29:52 följande:
    Alltså vissa människor ska ju inte jobba inom vården..:(

Jag blev gravid direkt efter mf. Fick mf den 3 aug och plussade igen den 27 aug. Är nu i v 7. Finns inget farligt med att bli gravid direkt. Anledningen till att de rekommenderar en mens i mellan är för att det kan vara svårt att räkna ut hur långt gången man är om man inte haft mens.
    Jag har själv tid för vul om två veckor just för att stilla oro. Vet inte hur det fungerar där du bor men jag skulle nog rekommendera att kontakta din bm och boka vul därigenom. Lycka till;)
    Oj då ligger vi ganska lika med allt! Fick MA 6 aug och är nu beräknad till 16/5 ????

Nää ja vet inte heller hon sa bara att "ja du är gravid, det kan du ju räkna ut på veckorna, men några vul gör vi inte, och räkna inte med att det går vägen! Vi rekommenderar alltid en mens emellan annars finns det stor risk att det blir samma sak igen" skit otrevlig! Inge roligt alls att höra!

Ska tala med min BM nästa fredag om hon kan boka in! ????
  • MammaNenne
    fleapeas skrev 2015-11-09 22:49:25 följande:

Ja, det vore jättesnällt :) 

Halloj! ??
    Jag vill också gärna få vara med i grupperna! Hit hittar jag dom eller är det någon som kan lägga till mig? Kram till er alla :)
Svar på tråden Majbebisar 2016