Inlägg från: Allies |Visa alla inlägg
  • Allies

Majbebisar 2016

Hej! Har nyss +:at och detta är 3:e barnet Storbröderna är 5 och 7 så det var länge sedan man gjorde det här sist. Upplever att jag har lite symtom jämfört med tidigare ggr men samtidigt minns man ju inte riktigt hur det var. Jag är orolig av mig och har därför svårt att våga glädja mig åt graviditeten, känns som att mf är mer regel än undantag iaf när man läser här på fl :-/ 

Jag hoppas innerligt att graviditeten fortlöper och att vi kan följas åt Verkar vara en bra stämning här inne och det är alltid skönt när man vill hålla det hemligt fram till  v 12. 

Jag är 32 år och bor i Umeå. Jag planerar att göra kub denna gång om allt går som det ska. Hur tänker ni kring det?

• Allies

Även jag har mycket molvärk som kommer och går...känns som att mensen ska komma när som...Hoppas att det är växtvärk! Kan inte de här första 12 veckorna bara flyga förbi?

• Allies

Jag har inte heller haft några konstiga drömmar ännu men minns att jag hade massor med andra barnet. Just nu nojjar jag lite över att jag fortfarande tycker om kaffe och att det smakar gott. De två tidigare graviditeterna har jag inte tyckt om smaken eller lukten...Dricker ni kaffe? Isf hur mycket?

• Allies
    EmPe skrev 2015-09-09 11:13:29 följande:
    Jag älskar mitt kaffe..det gjorde jag under min förra graviditet också. Dricker en, lite större, kopp på morgonen och det är sååå gott;)
    Härligt att höra Då behöver det inte betyda att det är något fel Jag försöks nu att begränsa mitt kaffedrickande, har tidigare druckit flera koppar/dag. 
  • Allies
    EmPe skrev 2015-09-09 11:20:08 följande:
    Skulle absolut inte tolka det som att något är fel. De rekommenderas väl att man högst ska dricka 3 koppar om dagen.
    Jo jag tycker mig också ha läst det. Det går bra när jag är hemma eller i skolan men när jag är på jobbet är det svårare...det dricks väldigt mycket kaffe där och finns i princip alltid tillgängligt  
  • Allies

Dagens grubblande/ funderingar från min sida;

1) Har inte speciellt ömma bröst, vilket jag vill minnas att jag haft tidigare graviditeter. Någon fler som inte har ömma tuttar? ;)

2) Sedan jag blev gravid har jag fått ont i knäna.. och i ryggslutet. Detta kan väl inte vara kopplat till graviditeten? :)

• Allies
    emjh skrev 2015-09-11 10:15:13 följande:

Om ägget blir befruktat men inte fäster ordentligt i livmodern kan det tydligen bli så, och jag plussade väldigt tidigt... 

Vad tråkigt Hoppas att ni snabbt får ett + igen! Kram
  • Allies
    Humlan26 skrev 2015-09-11 13:08:25 följande:

Hur gör ni med kub? Erbjuder ert landsting det? Om inte, ska ni betala för att göra ett eller väntar ni till rul?

Mitt landsting erbjuder det icke. Jag tror att jag ska betala och göra ett privat. du då?
  • Allies

Jag tycker att det är jobbigt att inte jag kan glädja mig åt graviditeten. Känns som att mf är mer regel än undantag. Jag är en av dem som haft turen att inte drabbas av mf så på något sätt känns det som att det är min tur nu 1 av 3 får mf, och nästan alla jag känner har genomgått mf nån gång. Jag känner mig deppad och nedstämd och kan inte alls ta in att jag är gravid

• Allies
    Loviedovie skrev 2015-09-12 18:44:34 följande:
    Förstår dig helt, det är hemskt att känna att man bara går och "väntar" på att det ska ske.. Men, att det är 1 av 3 som får missfall betyder isf också att det är 2 av 3 som INTE får det! Jag försöker tänka att jag inte kan påverka det, det kommer bli som det blir. Men jag håller med dig helt, det är hemskt. Timmarna och dagarna går så otroligt långsamt.
    Ja det är nog så man måste försöka tänka för det är ju verkligen så det är, man kan inte påverka det :-/ 

Min rygg och mina knän värker fortfarande Annars så är jag trött och orkeslös och brösten har börjat ömma lite grann men annars har jag inga symtom alls. Kaffet smakar och luktar fortfarande gott V. 5 + 0 idag. 

Förresten ska ni ta reda på kön?  
Svar på tråden Majbebisar 2016