Inlägg från: carolinajohansson93 |Visa alla inlägg
  • carolinajohansson93

Majbebisar 2016

Vi fick ett plus i tisdags förra veckan (2/9)

Hoppas allt går vägen nu! Ska bli såååå roligt o berätta för alla. Vi ska överaska familjen under jul är meningen men vi kanske får ändra till tidigare eftersom jag kommer bli tjock... Men en överraskning kommer det allafall bli! :) är första barnet o vi är jätte glada.

Den 15/9 har vi möte på mvc :)

Nån mer än jag som har jätte ömma bröst? Kan inte ligga på magen nästan!

• carolinajohansson93

Längtar galet mycket! Är det fel o koll barnvagnar o sånt redan? Vill bara att tiden ska gå fortare så vi kan få gå på första ultraljudet!

• carolinajohansson93
    Allies skrev 2015-09-10 19:15:58 följande:

Dagens grubblande/ funderingar från min sida;

1) Har inte speciellt ömma bröst, vilket jag vill minnas att jag haft tidigare graviditeter. Någon fler som inte har ömma tuttar? ;)

2) Sedan jag blev gravid har jag fått ont i knäna.. och i ryggslutet. Detta kan väl inte vara kopplat till graviditeten? :)

Mina tuttar är super ömma. Älskar o ligga på mage när jag sover men jag kan inte göra de nu. Känns som två stenar...
  • carolinajohansson93
    EmPe skrev 2015-09-12 11:26:46 följande:

Grattis! Kul med en sladdis:)

Jag är också livrädd. Håller andan varje gång jag går på toa och tittar ner..blir rädd när det molar lite för mycket i magen men blir rädd om det molar för lite också..haha..man är allt annat än stabil. Tiden står fullständigt still känns det som..

Jag försöker jobba med att förlika mig med att jag inte kan kontrollera detta. Det som sker får ske..

Förra året i september fick vi ett missfall. Är oxå rädd för molvärk o för missfall igen men försöker o leva på som vanligt. Försöker se framåt o har precis gjort klart ett babyneste! Blev så fint o vi kan inte riktigt förstå än att vi ska bli föräldrar i maj haha. Är 5+6 idag så imorn går vi in i vecka 7.
  • carolinajohansson93
    EmPe skrev 2015-09-12 14:01:55 följande:

Beklagar.. Fick själv mf i augusti så jag vet hur det känns.

Perfekt med babynest.. Kommer ni säkert ha mycket användning av.

Jag är i v 5+5 idag så bara en dag mellan oss:) Jag har tid för vul den 29:e. Förhoppningsvis får man se ett litet hjärta och då hoppas jag att man kan känna dig lite lugnare.

Visste inte ens att man kunde göra ul så tidigt! Kanske vi oxå skulle göra för o få lite mer verklighetskänsla :) på tisdag ska vi på inskrivning allafall, bara de ska bli spännande :)
  • carolinajohansson93

Fy nu har illamåendet kommit... Trött, illamående o ömma bröst. Men det är inget emot min glädje över o få bära på något så underbart :)

• carolinajohansson93
    Chreool skrev 2015-09-14 23:19:15 följande:

Heej :) jag vill gärna oxå hoppa in här! Plussat idag heeelt otippat. Hade bara en magkänsla igår och tänkte att jag måste testa, tur var ju det.. 2-3 veckor stod de. Så nu är de väl bara hoppas att de går bra :) alltså när ska man ringa å skriva in sig?

Stort grattis till plusset! Underbar känsla :)

Vi plussade 2/9 o vi bokade mötet dagen efter o fick den 15/9 15:30, alltså idag! Ska bli spännande :) hoppas dagen på jobbet går fort fort fort!
  • carolinajohansson93

Igår va vi hos barnmorskan o skrev in oss :) den 7 maj beräknas våran lilla att komma.

Vi fick två alternativ på ultraljud. Antingen i vecka 12-13 eller vecka 18. I vecka 18 kan man se mycket mer så vi är inne på o ta de. Känns lite mer verkligt nu :)

• carolinajohansson93
    Boots skrev 2015-09-16 08:35:39 följande:

Fick positivt gravtest igår! :D:D

Tog ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 veckor. Vet inget exakt datum men gissar sista maj eller nåt. Tjoho! Är så lycklig!!

Åh va roligt!! Grattis! :D
Svar på tråden Majbebisar 2016