• Themis

Dottern vill inte bjuda alla flickor.

Eftersom det redan står i trådstarten att flickan ändå inte brukar komma på kalas till TS dotter sen innan så ser jag inte problemet.

Ge en inbjudan, hon kommer inte, hur skadar det någon?

Men just det att flickan inte kommer kanske borde få alla er här att fundera över om det är HON som inte tycker om TS dotter, och kanske därför inte vill komma dit, eller kanske rentav skäms för nåt som hon har gjort?

Det är en annan möjlighet, om det nu inte bara är så att familjen inte har råd att köpa presenter till en massa kalas och hon därför måste prioritera.

Skratta aldrig åt din partners livsval. Du är ett av dem. /RottenE-cards
  • Themis
    tobbe01 skrev 2015-09-06 09:22:29 följande:
    ?? Håller absolut inte med dig. Det är väl rätt självklart om en kille vill bjuda alla killar och en tjej sina gelikar? Det är ju ngt som alla kan begripa och tjejerna (t ex) som grupp lider knappast av det.
    Jag tycker inte alls det är självklart. Vår son leker med individer, inte alla av ett visst kön. Han har glatt bjudit dem han faktiskt har kontakt med och t.ex. spelar spel med av både tjejer och killar ända tills de nu är 11 år.

Tror man att tjejer inte kan ha roligt på laserdome, att det krävs kuk för att spela Minecraft eller att killar aldrig vill dansa eller se en film om kärlek så ligger man nog lite efter kurvan i dagens samhälle skulle jag säga.

• Themis
    Nenne666 skrev 2015-09-06 10:32:27 följande:

Jag fattar inte det där med att bjuda klasser. Bara för att! Jag gjorde också så när min dotter gick i 1:an (hon är 18 idag) men la snart ner det. Jag sa: -Bjud dom ni tycker om och om det är lite från gården å lite från klassen spelar ingen större roll alls. Huvudsaken att det är mitt barns vänner. Alla mina 3 barn har gillat konceptet och följt det. Dom har fattat att det inte är mängden folk som kommer till kalaset som avgör om det va lyckat eller inte. Utan kvaliteten på gästerna.

Håller med, vår son vill ju bjuda barnen från gården som kanske är nåt år äldre eller yngre, barn från aktiviteter han går på och jämnåriga kusiner, och ska man då lägga hela klassen ovanpå det så blir det helt galet många barn.

Däremot tycker jag inte man kan utesluta ett fåtal i klassen, så han har fått välja kanske 8 barn från klassen och 8 från andra sammanhang, eller så.

Svar på tråden Dottern vill inte bjuda alla flickor.