Dottern vill inte bjuda alla flickor.
Aldrig ok att utesluta en.
Aldrig ok att utesluta en.
Hur skulle din dotter reagerat om hon var den enda som inte blev bjuden?
Man utesluter inte en person.
Bjuder hon fyra killar så hoppas jag att det finns MINST åtta killar i klassen.
Varför skulle hon bjuda någon hon inte gillar? Det är hennes födelsedag eller hur?
Håller med Vinterankan
Förvånas över att så många tycker att det är ok att utesluta ett barn och att det barnet är den som ska lära sig hantera känslor. Nu förstår jag varför mobbning existerar.... Inte ens vuxna förstår eller så struntar de i vad en uteslutning kan få för konsekvenser. Vad finns i era hjärtan eftersom ni skulle kunna välja att vara så elaka?
Men varför Enna tänka så sim du det är fem som inte bli bjudna spelar ingen roll om dom har snippa eller snopp!
Jag hade ett dilemma. Ett tvillingpar. Den ena var snäll och dottern ville bjuda. Den andra var dum. Jag pratade med föräldrarna och frågade om jag skulle strunta i båda eller bara bjuda ena. De fick bestämma. De valde att vår dotter skulle bjuda ena för att den dumma skulle förstå vad som kan hända om man är dum. Skulle dock aldrig gjort så om jag inte pratat med föräldrarna först.
Jag tycker det är elakt att utesluta en. Speciellt om det är som i många skolor att kategorierna är tjejer/killar. Fråga din dotter vad det är. Det kan bara så att den andra tjejen är dum men det kan också vara så att den andra tjejen är utanför och att man därför inte vill framstå som töntig genom att bjuda henne. Tror din tjej lär sig mer av en diskussion om det än att bara få göra som hon vill utan betänkligheter.