Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
Det kostar pengar att utbilda, och det kommer alla länder att se till att få rejält betalt för, och det är heller inte moraliskt försvarbart, att dränera andra länder på deras egen arbetskraft.
Och nu precis som sagts tidigare, så beror det på den organsiserade brottsligheten, den som finns på ett fåtal begränsde ställen i Sverige.
Och om jag försöker se ökningen så ser det ut att vara ca 0.3 personer på 100.000 invånare, grafen är för dålig för att jag ska kunna se mer exakt.
F.ö så ligger det idag lägre än under 80-talet, och är så marginell att den knappast kan ses som oroväckande.
Eller om vi omsätter den till hela Sverige befolkning, så rör det sig om en ökning med 30 personer/år.
Och det är bra precis vad vi vet den organserade brottsligheten ensamma står för.
Så det var bra du la upp den där grafen, nu alla kan se att inget hänt, utan är precis vad som både Polis och sakkunniga hela tide påstår.
I den närmaste staden jag bor så begicks ett mord i fjol.
En ung svensk man med god social status och bakgrund fick för sig tt han skulle skära halsen av någon.
Sagt och gjort, mannen väntade i en park tills en ung kvinna och nybliven mor dök upp.
När hon passerade, så anföll han henne bakifrån och skar halsen av kvinnan.
Så i "min" stad var alla mördare under år 2016, yngre svenska män från en god social miljö..
Det framgår inte vilken politisk tillhörighet han hade, men eftersom unga vita män som är grova brottsligar, oftast återfinns bland de på yttersta högerkanten, så är det statiskt mest troligt att även han hör hemma där.
Så rent statitiskt och med all den fakta som finns tillgänglig, så är problemet med den grova våldsbejakande kriminaliteten i "min" stad, att finna hos de vita unga männen med sympatier hos SD.
Alternativt, något annat högerextremt politiskt parti.
----------------------
Visst är det underbart med fakta och statistik, hur fel det kan bli trots att det är alldeles sant.
Jag undrar, har SD och andra främlingsfientliga användt Leif G W Perssons krönika, där han skrev att invandrare begår det flesta av de grova våldsbrotten, där han sa att det var en minoritet av alla invandrade som begick dessa brott?
Jag ger mig fan på att SD och deras anhängare vridit till Leif G W:s påstående till att bli, att det är invandrare som begår de flesta grova brotten, har jag rätt?
För att säga/skriva att det är invandrare som begår de grova brotten.
Det är nåt helt annat än att säga/skriva, att det som begår de grova brotten är invandrare, men den gruppen utgör endast en minoritet av alla invandrade till Sverige.
Visst är det glädjande att se sån´t här:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-starkaste-arbetsmarknaden-i-hela-eu
Andelen av befolkningen som har en sysselsättning i Sverige ligger nu klart över alla andra EU-länder. Med 82,1 procent toppar Sverige listan före Tyskland, Danmark och Storbritannien.
Vad är då förklaringen till Sveriges topposition?
– Det beror bland annat på att kvinnor och äldre är med i arbetskraften. Vi har också många utrikesfödda som har kommit i en arbetsför ålder till Sverige som vill och kan arbeta, säger Åsa Olli Segendorf.
Tur vi har haft invandring: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/244-000-fler-i-arbete-alla-utrikesfodda
Gissar att de invandringskritiska och fientliga, nu fått skriva så pennan glöder för att avfärda detta.
Det enda intressanta är att utan invandringen så hade vi haft än värre problem idag med att hitta folk till de lediga jobben.
Och den tillväxt vi har/har haft, den hade vi aldrig sett röken av.
Så det spelar ingen roll hur det dribblas med siffrorna, saknas det folk så är det ett långt värre problem än vad arbetslösa normalt orsakar.
Och när man nu än en gång skriver upp tillväxten ( http://www.di.se/nyheter/ki-hogkonjunkturen-forstarks/ ), så komer vi att behöva ännu fler som är anställningsbara, folk vi inte har idag.
Så vi ska vara jävligt glada för att vi haft den invandring vi haft, frågan är istället hur vi ska lösa det nu...