Padirac skrev 2019-09-16 21:34:29 följande:
Jag har inte påstått mig vara 'så noggrann' eller noggrann över huvud taget. Jag har heller inte kritiserat dig som person utan jag har kritiserat ett påstående om SD som är felaktigt och falsk.
SD har inte pratat om migrationens problem, SD har pratat om migranternas felaktiga nation.
SD är inte ensamma om att förstå problem med segregation i spåret av migration
SD är inte heller ensamma om att prata om problemen med segregation under de senaste 20 åren eller ens före det.
Du citerar mig men ordbajsar om sådant som jag aldrig skrivit något om. Du försöker smeta ned mig med sådant som jag aldrig ens har nämnt.
Var har jag i mina tidigare inlägg använt ordet "segregation"?
Citera gärna, tack.
Var skulle jag ha sagt något om att SD pratat om migrationens problem?
Var har jag sagt att SD är ensamma om att förstå något problem?
Var har jag sagt att SD varit ensamma om någonting?
Var har jag överhuvudtaget påstått något om SD:s politik?
Citera gärna, tack.
Min poäng har hela tiden varit att i dag pratar man dagligen, öppet, ofta och i största allmänhet om problemen. Alla politiska partier, de flesta politiker, allt fler journalister, många goda vänner, grannar, arbetskamrater, m fl, m fl, pratar om våra nya samhällsproblem, om problem i integrationspolitiken, t ex om ökat antal sprängningar som Damberg här ovan.
Man tar in de nya samhällsproblemen i Regeringsförklaringen vilket du inte med all vilja i världen kan påstå att man gjorde på samma sätt för 20 år sedan!
I den allmänna debatten var tidigare SD tongivande och ofta ganska ensamma om att öppet, ofta och i största allmänhet prata om och vilja debattera dessa problem. Flera etablerade politiska partier vägrade t o m att överhuvudtaget prata om problemen och vägrade debattera med SD.
Nu börjar nog de flesta inse att det har varit helt fel taktik.
SD är det parti som rönt de överlägset största framgångarna, såväl i valresultat som i opinionen. Därför har nu allt fler politiker och allt fler partier börjat "vända kappan efter vinden", rädda för att förlora fler röster till SD? Tack vare dessa "kappvändare" har också allmänheten och t ex nyhetsmedia fått upp ögonen och det pratas numera om problemen på ett helt annat sätt än tidigare.
Om du (som den enda?) inte har märkt den fundamentala förändringen och skillnaden mellan nu och förr så får det stå för dig.
OBS, för att du ska förstå: Jag har här ovan inte uttalat mig om SD:s politik!
Jag har uttalat mig om att de tidigare var ganska ensam och tongivande i denna debatten och jag har uttalat mig om att de har haft de överlägset största framgångarna. Men för din skull upprepar jag återigen att jag har alltså inte pratat om deras politik.
Du citerar mina inlägg sedan ordbajsar du om helt andra saker och påstår att jag skulle ha sagt saker som jag aldrig har sagt.
Jag förstår att du personligen försöker kampanja mot SD, men vad i hela världen har det med mig att göra?
Vad är ditt syfte?