Hur många flyktingar bör/klarar vi av att ta emot?
FDFMGA skrev 2017-08-01 18:27:04 följande:
Hm, det måste vara ett gammalt inlägg från mig du kommenterat.
Från 23/6 i år.
det vore mig främmande att kalla folk som inte tillhör brunhögern för brunhöger. Att många kommuner tagit emot betydligt mer än sin proportionella andel av de flyktingar som kommit hit känner de flesta till, liksom att de som gjort detta kan ha synpunkter på fördelningen.
Detta gör dem inte till brunhöger eller något liknande.
Tom Araya skrev 2017-08-01 00:43:25 följande:
Vi är många som talar för ökad hjälp på plats och minskad invandring. Huruvida sådana åsikter har koppling till sd eller ej kan nog variera, men din spekulation i det är intressant...
Alltså är påståendet att Bill Gates ger dem rätt som länge påstått samma sak helt korrekt. Att du inte tycker sd'are kan ha rätt i någonting är en helt annan femma.
Jag kräver nog ett visst mått av konsekvenstänkande.
Det framgår inte tydligt vad du avser exakt med uttrycket "brunhöger", annat än att det är höger med en politik du upplever som brun. C är ett högerparti och när de säger ifrån om flyktingmottagande skulle det kunna tolkas som brun politik utefter vissa personers åsikter.
Jag ser ingen skillnad i att säga ifrån att "nu har vi tagit emot tillräckligt eller för många, nu får andra ta mer ansvar" på kommunal nivå eller nationell nivå. Båda handlar om ett konsekvenstänk som inte finns eller har funnits hos vissa partier på riksnivå, exempelvis nämnda Lööf.
Anser man att det är mer effektivt att "hjälpa på plats" så är man inte trovärdig när man föreslår kraftiga inskränkningar i biståndet.
Jag upplever inte att folk med den åsikten generellt sett vill dra ner på bistånd, snarare visar irritation över att man har dragit ned på biståndet till förmån för ökade kostnader av flyktingmottagning. Jag tror du fokuserar för mycket på sd, i vanlig ordning. Du måste ta till dig att motståndet till förd flyktingpolitik är stort även utanför sd, kanske t.o.m. än större (=fler personer).