Solidaritet skrev 2015-10-08 07:46:42 följande:
Det finns ingen av oss som vet hur det kommer att utvecklas i framtiden, eller vilka hinder teknikutvecklingen kommer att ställas inför.
Det är rätt meningslöst att diskutera utifrån ett domedagsscenario.
Om tekniken utvecklas till att sköta alla arbeten vi känner till idag (vilket jag personligen tycker är både ett skrämmande och orealistiskt scenario) kommer det sannolikt att behövas en väldigt massa tekniker som sköter all denna teknik. Ja, om du inte tänker dig att robotar ska sköta det också. Men då kanske Skynet äntligen får ta över världen och utrota alla människor, och så kan vi inte ha det.
I det samhälle vi känner till idag, behövs fler människor som konsumerar, fler människor som tar hand om våra gamla, fler människor som kör våra bussar, röjer skog och startar småföretag.
Den trend jag känner till är att samhället utvecklats sedan den tid då svenskar flydde armod och tog sig till USA för ett bättre liv.
Idag tar vi emot människor som flyr krig. Sverige är inte längre ett land människor flyr ifrån, utan ett land människor flyr till.
En resonabel utveckling.
Jag är övertygad om att vi kommer att klara ytterligare en utvecklingsfas i samhället, och att fler medborgare med olika sorts kompetenser kommer att vara oss till godo.
Fler människor som önskar bidrag och ser arbete som straff, ju det är precis det svenska jobbande folket behöver.
denkorteavis.dk/2015/flygtningen-ser-kontanthjaelp-som-penge-de-far-under-alle-omstaendigheder-og-arbejde-som-en-straf/
Dom få däremot som kommer i jobb, jag vet inte om det handlar om inkvotering eller vad men om vi tar buss du nämner som exempel.
Det handlar nog om inkvotering på statlig bekostnad för på några få år har bemanningen gått från svensk till icke svensk, service har gått åt helvete, i vanliga fall rör det sig om sura jävlar som knappa kan kommunicera, dom kan inte sköta sitt jobb på det tekniska, dom struntar i trafikregler eller ansvar för folket dom fraktar och kör som dårar med trafikolyckor som följd.
För bara nån dag sen var den som körde över en kvinna som blev allvarligt skadat, vet inte om hon överlevde.
Hur våra gamla försummas, bestals eller rakt av säger att dom är rädda för "personal" som kommer som dom inte känner igen eller ibland ens förstå nämner vi inte ens.
"småföretag" i form av smutsiga gatuställen eller smuggelsäljande skattefifflande affärer vet jag heller inte om vi är i så stor behov av.
Tror faktiskt att vi klarar oss bättre utan än med på områden du svängde in på
För att inte glömma vad som händer när man låter dessa "flyktingar" samlar sig i för stora mängder.
Hur det ser ut i Sverige vet vi med nogo zoner och våldet, i England är det värre så vi kan bara kolla hur det kommer se ut inom loppet av ett år ifall vi låter nu alla inklusive is storma Sverige.
www.facebook.com/OfficialBritainFirst/videos/643065442505387/