Världsmedborgare skrev 2016-07-05 19:02:32 följande:
Helt perfekt om den gör det...
Vad är helt perfekt, om det kommer fler än vi behöver?
Helt perfekt om den gör det,men så vitt jag kan komma ihåg så behövs ca 60.000 nya/år, så det gäller att vi nu fixar till de problem som den på tok för snabba invandringen vi råkade ut för i slutet förra året, orsakat.
Så att vi kan snabbt komma igång med den invandring vi behöver för att inte hamna fel i demografin.
Du får gärna presentera den uträkningen och vad den är baserad på. De jag har säger runt 10 000.
Sysselsättning hos invandrare kommer alltid att vara längre, eller rättare sagt, det är naturligt att det tar tid att skapa förutsättningar för vissa grupper av invandrare, om det inte är uppköpt invandring, men den möjligheten att köpa in folk blir alltmer begränsad och allt mer kostsam.
Då fler och fler länder behöver folk av samma orsak som Sverige, och då går det givetvis inte att dränera andra länder på sin utbildade arbetskraft utan att dom kommer att agera för att stoppa utflödet.
Sysselsättningsgraden hos invandrare har inte alltid varit låg, men hos den som kommit under 2000-talet är den väldigt låg, för låg för att inte bli en ren förlustaffär (om man nu ska se det så).
Och jag ser det inte som nåt problem att förfära sig över, det tar ju ca 20 år för en infödd svensk att börja lev till vårt samhälle, så nog fan klarar vi några år med att hjälpa invandrarna in i svenska samhället.
Det är bara att ta emot flyktingar eller annan "frivillig" invandring, och vi får då ta de initialkostnader det medför.
Vi har gjort det förr, och även drabbats av det omvända, så det är bara att kvala upp ärmarna och jobba med problemet, för det löser sig inte av sig självt, men det är långt ifrån nån omöjlig uppgift.
Det här har vi pratat om förut, du hade fel då med och du har inget nytt att tillföra...
Under de 20 år det tar för svenska barn att komma ut i arbete är de i huvudsak försörjda av sina föräldrar som dessutom är med och bidrar till samhällets kostnader via skattesedeln samt att tillräckligt många sysselsätts så att de sedan betalar sig själva, vilket dagens flyktingar inte gör och aldrig kommer att göra.