Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Fri invandring eller välfärdssamhälle

todo nada skrev 2015-09-05 15:54:47 följande:
    Men Gert, vilken liten "slampa" du är.. Eller "golddigger" är kanske rätt term?
    Precis som kvinnor då.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Neol skrev 2015-09-05 15:54:28 följande:
    Haha, skärp dig nu. Du pratade ju nyss om statsskuld!? Privat skuldsättning är något helt annat.
    Hårklyveri.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-05 16:01:16 följande:
    Gud nej, jag ser till att själv säkra mitt inför framtiden.
    Kan du se in i framtiden?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Neol skrev 2015-09-05 16:03:26 följande:
    Ja särskilt nu med Uber. Tyvärr är du nog i en bransh utan framtid Gert. Där kommer det definitivt tas över av robotar inom 10 år. Utbildning är ett bra tips.
    Gert skrev 2015-09-05 15:50:22 följande:
    Det spelar ingen roll om det är SD blondiner med stora pattar eller rika arabiska kvinnor. Jag är till salu.
    Är det okej om jag ställer upp som mäklare och säljer dig på export??

Ok. Vad ska då alla invandrare som nu kommer jobba med? Du vet väl att taxibranschen omsätter väldigt många invandrare?

Dessutom är jag skeptisk till att robotar kommer ta över transportsektorn. Det är bara höginkomsttagande liberaler som tror det. Det bästa vore att ersätta politiker och konsulter med robotar så man slipper deras siande om framtiden.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Neol skrev 2015-09-05 16:17:34 följande:
    Läs tidigare inlägg. 

I Göteborg har vi ett hundratal självkörande bilar på våra gator redan idag. Det är testverksamhet, men så långt bort är det inte. Titta på denna så börjar du kanske tänka annorlunda...

www.ted.com/talks/chris_urmson_how_a_driverless_car_sees_the_road
    Ja, som sagt det går säkert att byta ut politiker, konsulter och även vad du gör i ditt yrke med robotar. Frågan är om de låter det ske.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    doge skrev 2015-09-05 16:48:45 följande:

Det tråkiga när man vill få reda på hur det ligger till med statistik och invandring är ju att det verkar finnas så otroligt lite tillförlitliga källor eller ens någon framtagen statistik öht utan bara en massa tyckande.
    Jag tycker tex det är intressant att få reda på hur hög andel av invandrare som står för brottslighet och hur mycket det kostar resp hur mycket vi tjänar på invandring men det är liksom hysh hysh föratt det är "kränkande" att tänka så..

I USA, Danmark och andra demokratiska länder finns det statistik angående kriminellas etnicitet. Men här i Sverige anses sånt vara rasistiskt och främlingsfientligt.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Neol skrev 2015-09-05 17:09:48 följande:
    Gert skrev 2015-09-05 16:53:46 följande:
    I USA, Danmark och andra demokratiska länder finns det statistik angående kriminellas etnicitet. Men här i Sverige anses sånt vara rasistiskt och främlingsfientligt.
    Tycker inte att det var jättesvårt att ta fram den informationen och visst stämmer det att utrikesfödda är överrepresenterade. De lägre samhällsklasserna har alltid varit överrepresenterade och en större andel invandrare lever tyvärr under svårare förhållanden i Sverige idag än genomsnittssvensken.

www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/

Står ingenting om etnicitet där.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Neol skrev 2015-09-05 17:26:58 följande:
    Vad är det med etnicitet som intresserar dig?? Det nämns ju olika flyktinggrupper som kommit till Sverige. Du får väl läsa de unerliggande studierna om du vill gräva djupare. Begreppet etnicitet ger mig lite nazistiska vibbar. Kan du definera en etnisk grupp?
    Som jag skrev så har bland annat USA, Danmark och andra demokratiska länder etnicitet i deras kriminalstatistik. Varför ger begreppet etnicitet dig nazistiska vibbar? Jag har arbetat med många kurder i Sverige som ser sig som just kurder. Är de nazister menar du?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-05 19:45:20 följande:
    Nej, men det ger lite hitler-vibbar ala mäta kranium på människor och dela in människor i fack.
    Sossarna mätte kranier på zigenare och andra folkgrupper. Menar du att det ger sossevibbar?
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-09-05 19:57:02 följande:
    Varför gjorde sossarna det? För vems räkning?
    Ingen aning varför de gjorde det. Det kanske flaggan kan svara på. Det var antagligen naiva sossars verklighetsuppfattning att zigenare och andra folkgrupper hade andra kranier än svenskars.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Fri invandring eller välfärdssamhälle