• Anonym (majs1)

Har han rätten?

Nu är läget så att jag har mer eller mindre i två månader haft problem med underlivet, det svider konstant och blöder. Vilket medför att sexlusten inte är på topp som den brukar vara. Självklart är detta jobbigt för både mig och min pojkvän, har besökt läkare och fått medicin men är osäker på om den hjälper. 

Nu på senaste veckorna finns sexlusten men det går bara inte att ha sex då jag är för torr och svider otroligt mycket, kan hålla i sig i flera dagar efter, med andra ord det är inte värt och känner att jag vill låta det "läka". Men nu till saken min pojkvän runkar cirka 1 gång per dag vilket jag absolut förstår och respekterar men vissa dagar kan jag känna mig extra kåt och vill mysa på andra sätt än att ha sex ( man kan ju göra andra sexuella saker) då brukar jag ge pikar eller säga till så han inte runkar men han skiter i det och runkar ändå vilket gör att han inte är sugen längre och jag får bara "ta det". Han tycker inte det är värt och jag tycker det är väldigt egoistiskt,varför ska inte jag få ha något att njuta utav? Ska jag behöva vara orörd och känna mig oattraktiv tills detta är över (vilket kan hålla på hur länge som helst) 

Så till min fråga: Är han orättvis eller överdriver jag bara?
  • Svar på tråden Har han rätten?
  • HäckHäxan
    Anonym (majs1) skrev 2015-09-02 22:11:32 följande:
    Nu är läget så att jag har mer eller mindre i två månader haft problem med underlivet, det svider konstant och blöder. Vilket medför att sexlusten inte är på topp som den brukar vara. Självklart är detta jobbigt för både mig och min pojkvän, har besökt läkare och fått medicin men är osäker på om den hjälper. 

Nu på senaste veckorna finns sexlusten men det går bara inte att ha sex då jag är för torr och svider otroligt mycket, kan hålla i sig i flera dagar efter, med andra ord det är inte värt och känner att jag vill låta det "läka". Men nu till saken min pojkvän runkar cirka 1 gång per dag vilket jag absolut förstår och respekterar men vissa dagar kan jag känna mig extra kåt och vill mysa på andra sätt än att ha sex ( man kan ju göra andra sexuella saker) då brukar jag ge pikar eller säga till så han inte runkar men han skiter i det och runkar ändå vilket gör att han inte är sugen längre och jag får bara "ta det". Han tycker inte det är värt och jag tycker det är väldigt egoistiskt,varför ska inte jag få ha något att njuta utav? Ska jag behöva vara orörd och känna mig oattraktiv tills detta är över (vilket kan hålla på hur länge som helst) 

Så till min fråga: Är han orättvis eller överdriver jag bara?
    Vad du egentligen skriver är att du är för lat för att onanera själv när du är sugen?

Jag tror nog du får förklara för din kille att det handlar om helheten alltså närheten och det sexuella, att dela det tillsammans även om ni inte kan ha penetrerande samlag just nu. Det verkar lite udda att han inte hellre har annan sexuell aktivitet med dig än att runka. Om jag förstår dig rätt så vill du ändå att ni hjälps åt att ge varandra orgasm och njutning på andra sätt men utan penetrerande samlag, vilket jag absolut kan förstå att du drar dig för när det gör ont. Så ja se till att läk och låt det läka ordentligt.

Det går ju att onanera var för sig och ändå ha närhet i form av kramar ligga sked eller hur tusan nu just ni har närhet tillsammans.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Ego Lovers

För det första. Har du uppsökt en gynekolog för dina besvär? Du måste ju ta reda på varför det svider och blöder. Sedan innefattar sex så mycket mer än just penetrerad sex i vaginan. Man kan smeka, ge honom oralsex, petting osv. Dock skulle jag inte rekommendera er oralsex förrän ni utrett vad som gör att det svider. Kanske ni bär på något båda två och då kanske det inte är så fräscht att få det i munnen.

• Anonym (majs1)

jag är ny här på familjeliv så vet inte riktigt om jag gör rätt.. vet inte hur jag ska tagga er i mitt svar. Men i allafall ja jag har uppsökt läkare som jag skrev och har fått medicin, han bär inte på något. Är endast irriterat och behöver smörjas in men svider fortfarande och blöder... Som ni båda säger är det helheten jag söker och blir ingen spänning i att båda ska onanera för sig själva, jag menar vi är i ett förhållande ska man inte ge varandra kärlek och ha ett bra sexliv? 

Jag vill känna mig attraktiv även under denna perioden då vi inte kan ha sex? Jag vill kunna mysa med min pojkvän på andra sätt men känns inte som verkar se det, eller tycka det är värt. Han anser att han ska behöva "vänta" på mig hela dagarna för att se om jag är sugen? men är jag sugen så ger jag ju pikar eller säger till,svårare än så är det inte.... men han är inte nöjd med det vilket jag stör mig på... det drabbar ju oss båda två och vårt förhållande

• sextiotalist

Pikar är det bästa sättet att förstöra ett förhållande, oavsett om det gäller den sexuella biten eller annat.
    Du gör dig själv oattraktiv när du pikar honom.

Du har svårt att ha sex pga att ditt underliv inte mår bra, han gör som många andra gör när de behöver det, tillfredställer sig själv, sedan pikar du honom när han inte är på topp när du vill ha till det.

Snacka om att skapa problem i ett förhållande.

• Anders 386

Vill han inte så vill han inte och det är inte mycket att göra åt. Men dom flesta män hade nog haft mysigt med dig ändå. Man kan ju smekas o hjälpa varandra med händer och munnar. Trist för dig att din partner inte är på.

Men rättvisa eller orättvisa har inget med sexlivet att göra.

• Anonym (Ballooo)

Har ni testat glidmedel? Ju mer desto bättre! Räddade mitt sexliv när amningen orsakade sköra slemhinnor ;)

Svar på tråden Har han rätten?