Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Kostnad?

Får man det via landstinget är det gratis eller om man har tur hos en privat liten gynklinik/gynläkare som vi fick. Annars kostar det alltid.

• Jag är bara jag
    Decibel84 skrev 2015-09-01 19:00:23 följande:
    meh vaddå tur?
    tycker det låter jätte konstigt att det ska handla om tur. varför får vissa det betalt?
    hur söker man det via landstinget isåfall?
    vi fick bara höra att absolut kan vi försöka insemination men att det kostar.

är det något jag kan fråga när jag ska dit imorgon kanske?
    nån som gått gratis i sthlm?
    Har man gjort utredning via landstinget och är berättigad hjälp-det finns ju alltid vissa krav för att få hjälp- så kan man få insemination gratis eller IVF gratis. Vi har alltid gått privat till en klinik med en enda läkare och har han samarbete med sjukhuset så man får lämna sperma där och de fixar den och sen gör han inseminationen för bara läkarbesökskostnad eller högkostnadskort. Vi har f.ö lagt ut ca 350000-om det nu ens räcker- för att få barn så vill man ha barn kostar det tyvärr.
  • Jag är bara jag
    Decibel84 skrev 2015-09-01 19:07:41 följande:
    Jag klagar inte på kostnaden i sig men tycker det ska vara lika för alla.
    Det fanns inga krav för insemination annat än att man ska ha försökt minst ett år.
    Jag har inte hört om någon som inte får göra insemination.
    Vad har ni gjort för för ingrepp ?
    Det är aldrig lika för alla! Antingen får man det via landstinget gratis eller får gå privat och då kostar det olika. Vi har gjort 2 insmeinationer,7 IVF:er och 6 ED varav jag ruvar just nu på den senaste.
Svar på tråden Kostnad?