Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

leva med en spelmissbrukare

Känner mig så himla ledsen och uppgiven just nu. Är tillsammans med en kille sedan 5 år tillbaka. Vi har det bra ihop och han är en supergo kille men vi har ett stort problem och det är att han är spelmissbrukare. Känns inte som att det är någon idé att berätta vad det är han gjort då det är så extremt mycket.

Alla lögner har gjort att förhållandet håller på att gå sönder och samtidigt som jag är så fruktansvärt arg, ledsen, besviken så känner jag mig även lite likgiltig. Jag har börjat få tankar på att jag vill vara otrogen, vet inte riktigt varför faktiskt. Kanske hämnas, eller för att känna att jag minsann också kan vara lika oärlig. Eller för att bara känna bekräftelse. Jag vet ju såklart att det inte löser några problem.

Vet innerst inne att det är bäst att göra slut men jag kan bara inte. Har gjort det nån gång men som alla missbrukare är han väldigt manipulativ och fick mig att ta tillbaka honom efter en månad.

Han har gått i KBT i över ett år men jag tycker inte att det gjort någon skillnad.

Är det någon som känner igen sig?

Är det någon som är tillsammans med en missbrukare som faktiskt har blivit frisk?

Har du inget annat att säga än att jag ska göra slut behöver du inte säga något. Vore det så lätt hade jag inte suttit i den här situationen.

• Svar på tråden leva med en spelmissbrukare
  • Anonym (ledsen)

tack för att du delade med dig. 
    det känns tyvärr väldigt hopplöst, har aldrig hört talas om något fall där det slutat lyckligt när det är missbruk med i bilden :(

• Anonym (ledsen)

tack, ska ringa imorgon

• Anonym (ledsen)

Vad menar du med vattentäta skott?

• Anonym (ledsen)
    Anonym (fågel) skrev 2015-09-01 09:19:17 följande:

Att ni inte har gemensam ekonomi utan att han tvingas ta konsekvenserna av sitt eget missbruk och inte blir räddad när pengarna är slut.

Vi har inte gemensam ekonomi. Och hans familj hjälper till att ha hand om hand pengar för att jag ska vara inblandad så lite som möjligt. Men i nuläget kommer lönen in på hans konto sen skickar han den vidare. Så ibland hinner han ju hitta på dumheter innan han skickar pengarna. Och då kan snabbt hela lönen försvinna.
Svar på tråden leva med en spelmissbrukare