Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

leva med en spelmissbrukare

Jag var tillsammans med samma snubbe i nästan elva år. Fem år in fick jag bekräftat att han led av ett sexmissbruk (jag hade misstänkt nåt ganska länge, men så klart avfärdat det). Han började gå i KBT och träffade diverse terapeuter genom åren, men till syvende och sist handlar det om att verkligen vilja bli frisk. Jag tror att han ville, men han var inte stark nog. Detta tärde så på mig och på vårt förhållande, jag tänkte också flera gånger på att vara otrogen för att liksom hämnas. Dock slutade det hela med att jag träffade en annan, en som var allt som jag hade velat att han var, och jag var dessvärre otrogen innan jag gjorde slut. Jag kan säga dig att även om det är skitjobbigt att gå och bära på någon annans bekymmer så är det ännu jobbigare att gå och veta att man själv är otrogen. Du sjunker liksom till hans nivå när du börjar ljuga och smyga.

Mitt ex blev tyvärr aldrig frisk så länge vi var tillsammans, även om han hade perioder som var bättre än normalt. Jag vet inte om det här har gett dig nånting, men jag kände att du ska veta att du inte är ensam.

• Iowhannah

Om de bor ihop så har hon dessvärre försörjningsplikt gentemot honom. Och vice versa så klart. Men se till att räkningarna betalad och att det finns pengar till mat (och att båda lägger in lika mycket), sen kan ni ha varsin ekonomi.

Svar på tråden leva med en spelmissbrukare