• Svar på tråden Bf 4 september
  • mariastr888
    Emlan88 skrev 2015-09-03 07:35:49 följande:

Jag har själv bett om igångsättning pga att dottern var stor, hon vägde 4,7 när hon kom tio dagar över tiden, fastnade på vägen ut o andades inte själv när hon väl kom ut. Så allt blev lite traumatiskt för både mig och min man, även om hon hämtade sig snabbt när dom gått iväg med henne. Vet att vi väntar ett större barn denna gången också, var på ett ultraljud för två veckor sen som beräknade den till +19%, ungefär 3500 gram, o dom lägger ju snabbt på sig nu. Dom är inte jätteglada för att sätta igång folk, men jag har gått igenom det också med första barnet pga havandeskapsförgiftning och då funkade det bra, så därför valde dom nog att bevilja mig det den här gången.

Okej men då förstår jag fullständigt. Vad spännande, då vet du ju att de kmr hända något :) lycka till med allt! Du får jätte gärna skriva när du fått o hur allt gått och så :)
  • mariastr888

Jag håller med! Bara för man väntar andra barnet så booorde man inte gå över så jag har hört i flera veckor "snart så" "kan ju komma när som helst" bf imorgon och jag är redan less på att vänta. Försöker förstå att de kan ta minst 2 veckor till.. men jag hoooopppas verkligen slippa gå så länge. Har mkt förvärkar som gör riktigt ont men de avtar ju och så väntar man bara. O jag orkar ingenting på den fronten heller, känner mig verkligen som en strandad säl helt rätt ordval. :) jag har min äldre pojke jag har fullt upp med på dagarna så har inte så mkt tid att sitta o bara vänta, är ju bra på så vis. :)

• mariastr888

Idag är man beräknad och igårkväll ca 21.48 kom första riktiga värken. Trodde först att de var förvärkar men de kom ca var 4-10 minut. Nu ligger vi inne på förlossningen och är öppen ca 4 cm :) precis fått lustgas och mannen min försöker få några minuters sömn.

• Malin 209

Ååh! Vad spännande Maria!
    Hoppas att allt har gått frammåt för dig och att du kanske har eller snart har din lilla i famnen! <3

• Emlan88

Vad spännande, hoppas allt går/har gått bra! :)

Jag ska strax in till förlossningen för tredje o sista hinnsvepningen. Hoppas att det hänt någonting efter dom andra iallafall.

• Malin 209

Emlan, hur långt gången var du nu?
    Man tycker ju att efter tredje hinnsvepningen borde det hoppa igång! :)
    Lycka till!

Här verkar det som att de vill göra så lite som möjligt för att hjälpa en på traven.. :/

• Malin 209

Förlåt att jag slutade svara igår Matilda!
    Somnade vid tvn som vanligt. ^^
    Har varit hos BM precis och sitter nu och är besviken i bilen utanför..

Jag mår ju bra i övrigt, lite för bra, hade känts "bättre" om man liksom kunnat gnälla lite mer när man är hos barnmorskan, så kanske de skulle ta mig på allvar?!
    Låter ju som ett romantiskt problem det här förstås, men det är tungt att bära på magen och jag sover inget vidare om nätterna.

Hoppas hoppas hoppas på bebis för oss alla till helgen! <3

• Matildawaltin

Åk till förlossningen och be dem hinnsvepa!

Bf idag än så länge känns det som att det inte kommer att komma någon bebis just idag i allafall.

• mariastr888

I raketfart valde han o komma ut 05.23 imorse:) snabbt gick det, bra mår vi alla :) lycka till alla ni andra när de är dags

• Malin 209

Åh stort grattis! <3
    Så det blev en liten kille?
    Hur stor är han? Vad ska han heta? Haha, nyfiken. :)
    Ta hand om er!

• Emlan88

Jag är i vecka 38+5 idag, så jag har ju inget att klaga över egentligen, trots att det känns som man gått över. Men dom misstänker att den väger över 4 kg nu. De andra hinnsvepningarna hade gjort lite nytta iallafall, öppen 3 cm o hon kunde komma åt lätt, så nu rekommenderade hon vila o sex så kanske jag slipper igångsättningen. ;)

Grattis Maria, vad skönt att det gick så fort :)

• Emlan88

Nja, sf-måttet har legat mellan mellersta o högsta kurvan hela tiden, så det har varit okej. Men de barnmorskor som känt på magen har sagt att den känns stor och enligt tillväxt-ultraljudet är den +19% större än genomsnittet. Så har man väl fått ett stort barn innan är väl risken stor att det blir så igen tydligen.

• mariastr888

Tack hörni :) 4130g ochans 50 cm lång. Funderar på namnet Leo men de testas fortfarande

• mariastr888

Tack hörni :) 4130g ochans 50 cm lång. Funderar på namnet Leo men de testas fortfarande

• Emlan88

Vi fick en son den 7/9, efter igångsättning, allt gick jättebra, från att dom tog hål på hinnorna så tog det nästan 3 timmar så var han ute. En stor pojk på 4545 gram och 55 cm, hur fin som helst :) Var egentligen beräknad till igår så vem vet vad han vägt om han fick komma ut när han själv ville ;)

• ponduss
    Matildawaltin skrev 2015-09-17 06:03:31 följande:

Den 14/9 tittade Billy ut efter 26 timmar.

50 cm och väger 3685 gram

Hej och grattis till bebisen! Jag var bara tvungen att kommentera när jag såg ditt alias. Jag antar att du heter Matilda Waltin, hehe det gör jag med fast Mathilda Walltin. Sen såg jag att din son föddes på min födelsedag =) Tyckte bara att det var lite roliga sammanträffanden. Jag väntar själv barn, en son, och är beräknad den 28/9. Ha det bra!
Svar på tråden Bf 4 september