Höginkomsttagare, högutbildade och WT, för två namn?
Jag och min man har en sammanlagd månatlig inkomst på runt 70.000 efter skatt. Vi drar ungefär lika till lasset, jag något mer än honom (om det nu är av betydelse). Vi är båda högutbildade, jag har en master och han en doktor.
Vi bor i ett förhållandevis dyrt och fint hus, han spelar golf och löptränar och jag målar och fotograferar på fritiden.
Min man är inte svensk, utan härstammar från ett engelsktalande land.
Vi har två barn. Båda våra barn har tydligt engelskklingande namn som dessutom inte ligger inom ramen för vad som kan kallas "vanliga" namn.
Och nu läser jag på FL att vi tydligen är WT för att våra barn inte har tydligt svenska, avdramatiserade och lugna namn. Så nu undrar jag, om våra barns namn gör oss till WT trots att vi helt saknar resterande attribut (för det ska tydligen finnas en väl bevarad lista med sådana som underhålles av någon allsmäktig här på FL), är det då verkligen så illa att vara WT? Eller, kanske ska frågan omformuleras - oavsett vilken bakgrund eller inkomst eller levnadsstandard eller utbildningsnivå - varför är det så himla illa att vara WT? Och hur kan ett namnval trumfa alla andra attribut i denna placering av oss som någon form av samhällets underskikt?