Inlägg från: Anonym (Fula namn och WT) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fula namn och WT)

"White Trash" namn?

Estelle, Nicole, Samatha, Nathalie, Kevin, Liam, Cassandra, Melanie.

Anonym (Fula namn och WT) skrev 2015-08-30 17:23:44 följande:

Estelle, Nicole, Samatha, Nathalie, Kevin, Liam, Cassandra, Melanie.

Glömde givetvis Melissa.
    Anonym (Melanie) skrev 2015-08-30 17:56:57 följande:

Du, jag heter Melanie och jag är garanterat inte "white trash". Förstår att du bor i en liten byhåla utan fantasi men det finns en värld utanför din lilla fiskdamm där namnen du radade upp är fullt normala namn. Tycker du Estelle Bernadotte, Nicole Kidman, Nathalie Portman, Kevin Spacey och Liam Neeson är "white trash"? Jag förstår att du tycker att det blir fel när Karin och Lars döper sin dotter till "Melanie Sundberg" men vi är många i landet som anglosaxiskt påbrå och det vore ju schysst om du kunde visa lite respekt för att folks namntraditioner inte ser ut som dina.

Ber om ursäkt ifall du tagit illa vid dig. Det var inte min mening.

Jag kan tyvärr ändå inte tycka att bla Melanie är ett bra och fint namn att ge. Sorry.

Jag bor i Malmö, kan kanske förklara saken?
    Anonym (J.) skrev 2015-08-31 20:30:24 följande:

Eftersom många redan har nämnts kan jag lägga till Jason. Så fult, hur tusan uttalar man det i Sverige? Jäjson eller på engelskt sätt? Inte fint oavsett.

Jason i Sverige blir som JAS (plan). Jaaaaason. Usch räligt.
    Anonym (rabiata skatan) skrev 2015-08-31 22:13:26 följande:

Det förklarar ofta det mesta...

Haha håller tyvärr med dig
    Anonym (Finns inget wt) skrev 2015-09-01 00:00:47 följande:

Väldigt intressant faktiskt, du har fått mig nyfiken på detta. Ska nog ta en tur förbi biblioteket imorgon och söka aktuell litteratur. Tack för en givande och intressant diskussion om detta heta debatterande ämne, som uppenbarligen är väldigt i fokus på FL.

Bra att du inser att det är du som är okunnig.
    Anonym (Finns inget wt) skrev 2015-09-01 00:04:52 följande:

Okej då vem du nu är som inte ens varit med i diskussionen???

Alla på fl som läser trådar är med. Vad trodde du?
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-01 18:11:17 följande:

Jag bor på Djurgården men har valt att ha mitt barn på en skola på Östermalm. I den skolan, samt i en av "systerskolorna", finns minst en Kevin.

Jag känner till föräldrarna till den Kevin som går i mitt barns skola och de är verkligen inga lågstatusmänniskor. Det tror jag inte att den andra Kevin's föräldrar är heller.

Det är ingen som säger att namn som Kevin inte har getts av personer som kommer från bättre sociala förutsättningar. Klart det finns undantag.

Det som pratas om är ASSOCIATIONER och förutfattade meningar med namn som Kevin ger.
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-03 02:02:49 följande:

Fast nu blev det fel där.

Bt-namn finns, men de kallas ghettonamn och används av nyblivna svarta föräldrar i låginkomstområden, exempelvis: Romisha, LaCreesha, osv.

De namnen du nämnde är helt vanliga arabiska namn. Inget trash alls.

Jo Muhammed är trash namn de namnen står med i avhandlingarna. De ger dåliga associationer. Hos lärare bla. De är väl inte blinda heller.
Svar på tråden "White Trash" namn?