• MEE83

Är jag homo? :(

Farfallos skrev 2015-08-30 07:22:35 följande:

Att tycka så starkt illa om något du faktiskt tycker om (dvs tanken på sex med män) är lite märkligt. Vanligtvis tycker människor om att tänka på det de tycker om, förutsatt att det som de tycker om inte orsakar stora problem för dem (typ droger). Så frågan är på vilket sätt skulle det skapa stora problem för dig om du var homosexuell? Skulle du inte bli accepterad i den familj eller i det sociala sammanhang du befinner dig?

Det är ju inte ett val mellan wienerbröd och kanelbulle direkt, så självklart kan det vara ångestframkallande om man tror att man är homosexuell. 

Vad än folk säger så är det fortfarande ett stort jävla steg att ta för många, och säkert svårt att acceptera. Jag vet själv  hur min kusin resonerade, han var garderobshomo tills dess att han tog studenten, och det var inte något som han tyckte var lätt att komma ut med.

Dock så var det inga problem när han väl informerade oss, dvs släkten och vänner, det var en stor tyngd som lyftes från hans axlar.  

TS, du kanske borde nog prata med något proffs om detta, fullständigt försåtligt om du tycker det är jobbigt, men de flesta köper att ens polare/släkting är homo. Om inte annat kanske de redan misstänker det, och då blir det skönt för alla inblandade att det kommer ut i ljuset. 
Svar på tråden Är jag homo? :(