Inlägg från: Anonym (Jisses...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jisses...)

Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?

Jag förstår på sätt o vis. Smaken är som baken. Personligen (högst högst personligt) klarar jag inte av namn som egentligen är något annat, ex Tindra, Glittra, Ängla, Älva, Vilda och VILJA (?!). Fattar inte...... Liksom Viking, Sten och Stig samt alla jävla W i stället för V o gärna på alla barnen i familjen. Ja jisses.....

Och jo, jag vet att nästan alla namn betyder något men det är inte det jag syftar på. :P

• Anonym (Jisses...)

Glömde alla super-mode namn som 5 barn i samma klass heter och gräsliga hittepå-namn.... Haha... Sorry. Jag låter som en fullblodig namnhatare.... :D

Det är jag inte iaf.

• Anonym (Jisses...)
    Anonym (Polly) skrev 2015-08-30 18:11:39 följande:

Blev nyfiken nu, vilka är dessa super-mode namn?

Polly, jag missade helt din fråga! :D

Först och främst, jag vill inte vara elak, det är inte för att jag föraktar. Det är bara en smak jag har - precis som alla andra.

Men här i trakten så stöter jag på många barn med samma namn vilket jag då tolkat som "inne-namn".

Nova, (även i dubbelform), Liam, Loke, Viking, Tindra, Vilda och Vilja, och senaste åren även modenamn som är "gamla", Knut, Helmer, Otto, Elsa, Astrid, Ester.

Vet flera barn med dessa namn. Och visst, trender går alltid. Blir bara inte klok på't. Fniss!
Svar på tråden Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?