Inlägg från: Anonym (W) |Visa alla inlägg
  • Anonym (W)

Bli familjehem till ett ensamkommande flyktingbarn.

Gör soc verkligen några koller..? Vet en man som är öppen SD:are (inte sagt nåt till soc uppenbarligen), har sagt att han bara gör det för pengars skull, han är sällan hemma, grabben (17 år) sitter bara på sitt rum hela dagarna, de gör aldrig nåt med grabben, döttrarna i familjen låser dörren om sig på nätterna för pappan har sagt att muslimer är farliga etc. Så jävla hemskt!!

• Anonym (W)
    Anonym (Soctanten) skrev 2015-08-30 11:04:18 följande:
    De barn som familjehemsplaceras är just barn. De ensamkommande flyktingbarn som är lite äldre, som vi kanske snarare skulle kalla unga vuxna men som ändå är barn enligt FNs definition, tas om hand på annat sätt.
    Och ingen blir rik på att ta fosterbarn.
    Ta reda på fakta innan du spyr ur dig.
    19 000 kr/månad..? Det är ganska mycket pengar!
  • Anonym (W)
    Anonym (Tänk) skrev 2015-09-02 07:11:04 följande:

[quote=75707176][quote-nick]Anonym (W) skrev 2015-09-02 07:09:22 följande:[/quote-nick]19 000 kr/månad..? Det är ganska mycket pengar![/

Ganska bra extrainkomst utan att "jobba" extra för anser jag!

Ja, läs mitt första inlägg!

Om vi hade haft ett flyktingbarn så hade vi använt pengarna till att ta med barnet/tonåringen på olika aktiviteter. Om vi räknar av 5 000 kr för hyra, mat kläder etc, sen lite fickpengar beroende på ålder, och så gärna spara en tusing (minst) till barnet så blir det fortfarande en slant över.
  • Anonym (W)
    Anonym (Nibehövs) skrev 2015-09-02 10:51:16 följande:

Skulle verkligen vilja veta var summan 19000 kommer ifrån??!! Vad grundar du det på? Och hur i helsike somliga kan tro att det är någon slags "dans på rosor som man blir rik på" att ta hand om ett traumatiserat barn som kommer ifrån fruktansvärda upplevelser utan sin familj tyder bara på ett lågt IQ !

Läs mitt första inlägg. Den mannen har en 17-åring som bara får sitta på rummet och glo.
    Enligt honom själv får han 19 000 kr, det är alltså där siffran kommer ifrån. Har googlat men inte hittat någon annan info. Med tanke på den där mannens låga IQ så kanske han bara snackar skit.
  • Anonym (W)
    Anonym (Nibehövs) skrev 2015-09-02 12:57:53 följande:

Jo men självklart är det sant bara för att han säger så!! Och så finns det dom som är övertygad om att tomten finns också! Och då måste ju det också vara sant, eller hur?! För det kan ju inte vara så att det ligger i hans intresse ( om han ens finns) att sprida sådana rykten som aktiv SD: are så att människor som du ska reagera på HUR MYCKET DESSA FLYKTINGBARN KOSTAR??

Oj jisses... Ta inte i så du spricker.

Ja, han finns, pappa till mina syskonbarn. Och detta har han alltså sagt (påstått) till min syster och hennes sambo. Stämmer det är det katastrof för enligt mig gör han sig inte förtjänt av pengarna! Om jag hade ett 17-årigt flyktingbarn hade jag engagerat mig jättemycket!
Svar på tråden Bli familjehem till ett ensamkommande flyktingbarn.