Får inte snitt innan vecka 37. Rädd!
Är så jävla rädd! Jag har blivit halvt lovad snitt pga förlpssningsrädsla men tydligen så gör de inte det innan vecka 37 här hur rädd jag än är. Jag har hört allt det här om att det självklart är bättre för barnet att födas vaginalt tidigt, men ingen har tidigare sagts att det inte görs innan vecka 37 om det inte finns medicinska skäl.
Jag ligger nu inlagd för att jag i torsdags natt hade mycket sammandragningar och värk. Jag är i vecka 27. 3 gånger har jag haft blödningar. Nu verkar de komma från moderkakan.
Jag har dessutom cerclage inopererat för att kanske kunna motverka för tidig förlossning. Har en kort tapp och förra barnet kom i 31+6 pga det.
Samtidigt har jag fått beskedet att det inte ges nåt värkhämmande om värkar skulle starta nu för nu har jag hunnit få de två kortisonsprutorna som ska påskynda lungmognaden.
Är som sagt var i 27 nu så 37 känns ju som en evighet bort. Kommer aldrig klara mig dit med alla jäkla komplikationer jag har. Cerklage och lågt liggande moderkaka som kanske börjar lossna.