Mångkultur
Ville omhänderta gravid flicka ? blev dödshotadePublicerad 8 jan 2017 kl 14.30
www.expressen.se/kvallsposten/ville-omhanderta-gravid-flicka--blev-dodshotade/
Konsekvenser av det mångkulturella experimentet Sverige nu genomgår med stöd av regeringen och flertalet riksdagspartier.
Den muslimska friskolan Al-Azhar i Stockholm har en skolbuss där flickorna alltid sitter längst bak och pojkarna fram. I Kalla fakta dokumenteras det hur personalen delar upp barnen efter kön när de ska kliva på bussen. Enligt skolledningen kände de inte till uppdelningen.
Starka reaktioner efter Kalla faktas avslöjande om moralpoliser, som trakasserar kvinnor i svenska förorter. "Majoriteten vill ha något annat", säger Juno Blom, nationella kompetensteamet mot hedersförtryck. Men vad gör man från politiskt håll?
www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/kvinnor-trakasseras-i-f%C3%B6rorterna-vi-har-vetat-det-l%C3%A4nge-3885227
Här lär Sveriges förenade muslimer, SFM, ut att kvinnor inte får lämna hemmet, inte bära parfym, inte skoja och inte visa hud.
? Hon ska inte gå ut utan tillåtelse från sin man, säger föreläsaren sheikh Muhammad al-Shahrani.
SFM fick så sent som i januari ekonomiskt bidrag av Göteborgs stad och riskerar även att få betala tillbaka en halv miljon i statligt bidrag.
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/ko7kA/kvinnor-far-inte-ga-ut-ha-parfym-eller-skoja
Jag vill bekänna att jag har bidragit till förtrycket av barn i muslimska friskolor genom att inte berätta om det som vuxit fram, skriver Sameh Egyptson.
www.expressen.se/debatt/jag-trodde-aldrig-att-sverige-skulle-lata-detta-ske/
Om vissa partier i riksdagen hade haft större makt hade detta kunnat få utrymme att slå igenom allt värre.
Berätta gärna hur du tycker detta berikar Sverige och det svenska samhället på ett positivt sätt, du som förespråkar mångkultur.
Relaterade trådar:
Bina slutade bära slöja och hon ville skiljas från sin man. Han ströp henne en sommarmorgon i Mariannelund efter sju månader i Sverige. Hon är en av sex kvinnor som dödades 2016 efter att ha levt en kortare tid i Sverige, avslöjar Aftonbladets nya granskning.
? Detta är ny viktig information som vi måste observera, säger professor Gun Heimer vid Nationellt centrum för kvinnofrid, NCK.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/woyqd/bina-21-dodades-efter-sju-manader-i-sverige
Aftonbladet har träffat killar över hela landet som berättar om sin syn på heder.
Vi möter offer för hedersförtryck ? men även förövare.
? Om min syster hade sex, skulle jag skjuta killen, säger Ali, 18.www.aftonbladet.se/nyheter/a/84yPE/jag-skulle-skjuta-killen-som-hade-sex-med-min-syster
Under gymnasiet blev jag kallad ?hora", "halalkött att knulla" och "smuts". Varför blev jag, som invandrartjej med arabisk bakgrund, kallad för dessa saker? Jo, för att jag tog mig rätten till min egen kropp, dejtade och sågs ute på klubb, skriver Eshtar Faris.www.expressen.se/debatt/blunda-inte-for-rasismen-invandrargrupper-emellan/
De jag kallar för ?de skäggiga skuggorna? har ockuperat våra offentliga lokaler, skriver Zeliha Dagli.