• zemer

Fusk före gbp

Beror på vad du menar med att fuska?

Det hände att jag åt lite mat nån gång istället för pulvret, men det är inte "fusk". Man ska gå ner i vikt snabbt innan för att underlätta operationen, hur man gör det är inte det viktigaste, dock är enbart pulver det lättaste sättet att göra det på.

• zemer
    gavlemamma skrev 2015-08-29 16:40:13 följande:

Två olika bud om varför man ska äta flytande nu, vem av dom pratar strunt?

Vilka är dom två buden menar du?
  • zemer
    Erizajo skrev 2015-08-29 16:34:56 följande:

Det är ju alltså inte för att gå ner i vikt du ska äta flytande utan för att avfetta levern så att de ser med titthål. Annars är det risk att de måste öppna hela magen om levern är för stor.

Man äter flytande eller väldigt kalorisnål mat för att gå ner i vikt. Du minskar fettet kring levern genom att snabbt går ner mycket i vikt. Det är självklart lättast att gör genom pulver, men finns dom som inte klarar av att äta/dricka det och då istället äter "vanlig" mat, men väldigt kontrollerat.
  • zemer
    gavlemamma skrev 2015-08-29 16:49:25 följande:

Någon sa att man ska äta flytande föda innan för att gå ner i vikt snabbt, annan säger att det är för att avfetta levern.

Samma sak. Man avfettar levern genom att gå ner i vikt snabbt.
  • zemer
    RosaSmurf skrev 2015-12-15 23:27:37 följande:

Men om din fru gick ner 30kg inför sin op, på kort tid (?) varför gjorde då en operation? Det gick ju bra att gå ner 30kg utan operation genom att lägga om kosten?

Hungersignalerna minskas inte med hjälp av en operation. Det krävs psykolog/KBT för det.

Så jag förstår faktiskt inte varför man vill riskera sitt liv, få vitamin och mineralbrist när man själv utan shakediet klarar att gå ner 30 kg på relativt kort tid. Får man ens göra op om man klarar att gå ner så mycket själv?

Jag har vart överviktig hela mitt liv. Men jag har inget problem med att gå på en diet under 2-4 veckor då och då, åh då går jag ner massor. Problemet ligger i att behålla vikten sen, att göra en långsiktig livsförändiring. Det hjälpte gbp mig med.
  • zemer
    RosaSmurf skrev 2015-12-16 11:56:42 följande:

Det är skillnad att köra på pulverdieter några veckor per gång och att faktiskt lägga om kosten och gå ner 30kg inför en op. Klarar man det klarar man det även utan op om man fortsätter med samma mat.

Nej inte direkt. Jag kunde äta skit bra och motioner och gå ner i vikt under 1 månad eller lite mer. Men sen tappade jag motivationen och orken. Jag vet inte hur många gånger jag la om kosten men jag har aldrig lyckat hålla fast vid det. Men just det hjälpte gbp mig med.
Svar på tråden Fusk före gbp