Ego Lovers skrev 2015-09-03 12:19:16 följande:
Snälla säg att du skämtar med mig nu?
Så du menar att de barnen han haft lite tid med när de är små ska få ännu mindre tid nu när han väl är hemma mer för att han ska kunna spara till sina yngre barn. Det där är helt sjukt och visst du har aldrig stått i hög kurs men nu nådde du botten. Grattis!
Hans första barn ska tryckas undan för att en golddigger vill ha och ha och ha och ha.
Han tjänar 25,000kr och hon 18,000kr så visst de borde kunna spara till de gemensamma barnen om de vill men fortfarande vill inte ts eller du heller verkar det som ändra på er livsstil för förmån för era egna barn. Det är er livsstil som gör att era barn inte får något sparande medan ni projicerar det på andra. TA ANSVAR FÖR ERT EGET! Men det verkar inte en del bonusmammor kunna göra utan sneglar föraktfullt på sin mans förra liv och vill förstöra det utan en tanke på barnen.
Hade ts varit en ärlig person hade hon sagt att tyvärr är jag fattig mina små tre barn medan era syskons mamma är rik. Ni fick nitlotten som fick mig som mor. Därför har JAG inte kunnat spara till er.
De har ekonomisk kompensation för att pappan varit frånvarande.
Bla enligt dig själv så är tid mer värt än pengar, så då är det de smås tur att få det utan att de stora kommer och inkräktar.
Om nu ts säger som du skriver i ditt sista stycke. Vad svarar barnen?
-Men pappa då, han har ju sparat till x och y, varför inte till oss också.
Jag pratar om PAPPANS ansvar att behandla allla sina barn lika. Det spelar ingen roll om ts eller mamman sparar si eller så mycket. Det handlar om att pappan väljer att göra skillnad mellan barnen.
Ofta i trådar där det är en partner som tjänar bra, då skrivs det om att alla barn i familjen har rätt till samma standard och att det är partnerns sak att se till att det efterlevs. Då handlar det om barn som partnern inte har något alls med att göra. Pappan här är faktiskt förälder åt alla.