Inlägg från: Anonym (Majken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Majken)

Bonusarna har mer sparat än våra gemensamma :(

Hur träffades ni? Vad hade han för jobb då och varför blev du kär i honom? Vill du att han ska slita hund, jobba 60-80 timmars veckor och knappt vara en far till sina barn? Varför har ni så höga kostnader? Kan ni inte dra ned på era utgifter? Hur ser det ut en månad, vad går era pengar till?

• Anonym (Majken)
    annajohann skrev 2015-08-28 19:32:54 följande:
    Jag har ingen möjlighet till det... Klart jag gläds åt dem, men självklart gör det ju ont att veta att det där kunde vart mina barn med de pengarna :( Speciellt när min man faktiskt blir erbjuden jobb då han har tidigare erfarenhet... Det har ju inte jag.
    Du behöver inte ta ett chefsjobb. Ta bara ett extra jobb, det kan vara ett städjobb eller kassan på ICA. Och så jobbar du extra kvällar och helger och lägger den extra lönen på sparande till barnen. Problemmsolved.
  • Anonym (Majken)
    Anonym (Majken) skrev 2015-08-28 22:55:34 följande:
    Du behöver inte ta ett chefsjobb. Ta bara ett extra jobb, det kan vara ett städjobb eller kassan på ICA. Och så jobbar du extra kvällar och helger och lägger den extra lönen på sparande till barnen. Problemmsolved. smile1.gif
    När ja pluggade jobbade jag kvällar och helger i en ICA-butik som stänge klockan 23 varje dag. Jag kunde få ut 10 000 efter skatt. Så mitt tips till dig är att du efter ditt dagjobb går till ett extrajobb och sparar alla de pengaran till barnen. Stressfaktorn och jobbtiden blir kanske ungefär lika som att ta en chefsposition. Så visst kan du om du vill.

Men du ger intryck av att vara en misslyckad gold-digger så det där med dubbla jobb är kanske inte din grej...
  • Anonym (Majken)
    wiilmaofflower skrev 2015-08-29 00:36:04 följande:
    Jag förstår dig ts. Var i samma situation ungefär men eftersom att deras mamma var död räckte det endast med pappans underskrift och vi fördelade pengarna från bortskämda bonusen till också våra egna tv barn.
    Skämtar du?
  • Anonym (Majken)

TS, hur går det för dig? Har du bestämt hur du ska lyckas spara pengar till dina barn?

Svar på tråden Bonusarna har mer sparat än våra gemensamma :(